Próbakörön a Hyundai i30 N Fastback prototípusa


A Hyundai i30 N hamarosan egy elegánsabb változatot is kap, amely a próba alapján jobb választás is lehet azok számára, akik egy mindenre alkalmas sportautót keresnek. 

Az i30 Fastback N még csak a második olyan N szériás Hyundai sportmodell, amely Európában jelenik meg. Valójában persze ez az autó már az N részleg harmadik autója, ám az amerikai piacra szánt Veloster N valószínűleg sosem kerül forgalomba errefelé. (Ahogyan az i30 N sem lesz kapható az USÁ-ban)


Az ötajtós i30 N változatnál lejtősebben ívelő tetővonal mellett -amit a Hyundai terméktervező négyajtós kupénak hívnának - az i30 N Fastback változata újrahangolt lengéscsillapítókat és számos más olyan futóműhangolási beállítást kapott, amitől a végeredmény még kényelmesebb és engedékenyebb lett, rosszabb utakon pedig kevesebb kompromisszumra kell felkészülni. 


Ha a kompakt i30 N a tékozló fiú, akkor az i30 Fastback N a szorgalmas tanulónak számít. Egy kicsit kifinomultabb, komolyabb stílusú, amit a mérnökök szerint ugyanannyira élvezet vezetni. Az autó súlya csak kicsit nőtt, habár a hajtáslánc gyakorlatilag érintetlen maradt. A kétliteres turbómotor kétféle teljesitményszinttel, 250 és 275 lóerővel lesz elérhető, amikhez továbbra is csak egy hatfokozatú kézi sebességváltó tartozhat. 


A próbán egy előszériás, Performance csomagos prototípust lehetett kipróbálni, ami annyit jelent, hogy az erősebbik motorspecifikáció mellett e-LSD differenciálzár, 19 colos kerekek, nagyobb fékek, Pirelli P Zero abroncsok és állítható kipufogó is a csomag része. A Párizsi Autószalonon bemutatkozó Fastback N leginkább a lejtős tetővonalában tér el a már megismert kompakt modellváltozattól, ám a formatervezők számos kisebb módosítást is végrehajtottak a karosszérián, amit most még a takaróponyvák elrejtenek. 


Persze nem sok mindent lehet megtudni egyetlen gyors versenykör megtételével – még ha az olyan hosszú is, mint a Nürburgring – annyi azonban már most egyértelmű, hogy a mérnökök igyekezete a kényelmesebb és kifinomultabb dinamikai beállítás megtalálása érdekében közben az i30 Fastback N nem vált élettelenné. Sőt, valójában kint a Nürburgringen nem kevésbé élvezetes a vezetése, mint a kompakt i30 N-é. 


Közben a Pirelli gumik remek tapadást nyújtanak, amikkel határhelyzetben lehet csak némi alulkormányzottságra számítani. Még ekkor is van annyi a futóműben, hogy a teljes vezetési élmény ne váljon egyhangúvá a versenypályán. Valójában az i30 N kompakthoz hasonlóan az i30 Fastback N is életteli és szórakoztató egyensúlyt kínál. A gázpedál, a sebességváltó és a kormány együttes helyzete alapján az autó reakcióiból jól megállapítható, hogy a Hyundai mérnökei valóban odafigyeltek a fontos részletekre. Ezen az autón sem végeztek félmunkát. 


A legkeményebb futóműbeállitási mód már kissé túl kemény is a Nürburgring hepehupás részeire, hiszen itt az autó hajlamos elugrálni és csúszkálni, a futómű pedig néha nem képes a vertikális mozgásokat megfelelően kontrollálni. Az autó keménynek érződik, néha a rúgók túl nyersnek hatnak. Leginkább ebben érződik eltérés az i30 N kompaktjához képest, de ezek inkább csak apró különbségek. 


Ha az i30 Fastback N is olyan jól fog kinézni, mint a kompakt, nagy sikerre számíthat a kategóriában. Már csak egyedi koncepciója miatt is: egy stílusos négyajtós kupé sportautókhoz méltó teljesítménnyel és dinamikával, elérhető árszinttel. Ráadásul rengeteg ígéretes modell érkezhet a jövőben is a Hyundai N részlegétől, köztük lesz terepjáró is és egy kizárólagos N szériás sportautó is érkezhet. 


Forrás: autocar.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését