Mi a különbség a Hyundai i20 európai és indiai változata között
A felületes szemlélőben jogosan merül fel a kérdés, vajon miben tér el a Hyundai i20 kisautójának felépítése, felszereltsége Indiában, illetve Európában. Ehhez nyújt segítséget az alábbi cikk.
A Hyundai Elite i20 ráncfelvarrott változata idén februárban, a 2018-as Új-Delhiben megrendezett Auto Expo kiállításon tartotta világpremierjét, majd ezt követően néhány hete bemutatták a kisautó európai változatát is. A forma hozzávetőlegesen azonosan változott a két piacon, mindössze az első fényszórókba integrált LED menetfény és a hátsó lámpa betétje eltérő, utóbbival az európai változat jobban elrugaszkodott a korábbi dizájntól.
Fontos különbség viszont, hogy amíg az európai, Törökországban készülő változat négy méteren túl nyúlik (4 045 mm), addig az eltérő kialakítású lökhárítóknak köszönhetően az indiai kivitel mindössze 3 905 mm-es hosszal rendelkezik. Ennek oka, hogy Indiában a 4 méternél rövidebb járművek jóval alacsonyabb adózási kategóriába tartozik, így elérhetőbb árával vonzóbb az indiai vásárlók számára. A rossz minőségű utak miatt az i20 helyi változata 5,5 centivel emelt futóművet is kapott, emiatt annak teljes magassága 1,5 méternél is nagyobb (1 505 mm)
Technológiájában viszont jóval nagyobb különbségek vannak a két modellváltozat között. Az indiai modellekhez csak egy 83 lóerős 1.2-es benzines és egy 1.4 literes 90 lovas CRDi dízelmotor választható. Európában az 1.2-es kétféle (75 és 84 LE) verziója mellett az 1.0 literes 100, illetve 120 lóerős T-GDI turbómotorokkal is elérhető az i20, amelyhez az ISG motorleállító mellett mostantól részecskeszűrő is kapcsolódik. Dízelmotor mostantól egyáltalán nem rendelhető a megújult i20-ashoz.
Nagy újdonság a motorokhoz kapcsolható automatikus sebességváltók terén várható, ám ez is eltérő irányba történik a két piacon. Amíg Európában ugyanis a duplakuplungos váltótechnika terjedt el, addig Indiában a fokozatmentes CVT automaták nyernek egyre nagyobb teret maguknak. Éppen ezért a Hyundai a megújult i20 európai egyliteres, 100 lóerős változatához most először alkalmazza a hétfokozatú duplakuplungos 7DCT váltót, míg Indiában nemrég mutatták be az 1.2-es benzineshez illesztett CVT egységet.
Az európai változat biztonsági ellátmánya is jóval szélesebb körű, mint Indiában. Ez nyilván egyrészt a szigorúbb előírások miatt van így, de az indiai alacsonyabb életszínvonal az autógyártók részéről is kompromisszumokat igényel. Amíg az európai i20-ban a magától értetődő hat légzsák, a menetstabilizáló mellett mostantól az automata vészfékrendszer, az éberségjelző, a sávtartó rendszer és a távfény-asszisztens is rendelhető, addig ezek Indiában az elérhetetlen luxus része. Ott a legolcsóbb Era változatban dupla légzsák, blokkolásgátló és övelőfeszítő szolgálja a biztonságot, míg menetstabilizáló egyáltalán nem érhető el.
Forrás: cardekho.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!