A Hyundai bemutatta vadonatúj TIGER tereprobotját
A Hyundai Motor Group bemutatta a TIGER (Transforming Intelligent Ground Excursion Robot) tanulmányát, amely a vállalat második Végső Mobilitási Járműve (UMV) és az első utas nélküli modellje.
Az átalakuló intelligens tereprobotot különböző típusú rakomány szállítására tervezték, amely közben nehéz terepviszonyokkal is képes megküzdeni. A TIGER tanulmányt a Hyundai Motor Group kaliforniai New Horizon Stúdiója fejlesztette, amelyet 2020 végén alapítottak azért, hogy a Szilikon-völgy kutatási és innovációs vezető szerepét kihasználva UMV járműveket fejlesszenek ki.
„A TIGER és hasonló járművek és azokban rejlő technológiák lehetőséget adnak arra, hogy ösztönözzük fantáziánkat. Folyamatosan keressük a járművek tervezésének és fejlesztésének újragondolási, valamint a közlekedés és a mobilitás jövőjének újrafogalmazásának lehetőségeit" – mondta Dr. John Suh, a New Horizons Studio vezetője.
A TIGER kivételes képességeit úgy tervezték, hogy mobil tudományos kutatási platformként működjenek szélsőséges, távoli környezetben. A moduláris platform-architektúrán alapuló funkciók közé tartozik a kifinomult láb- és kerékmozgatási rendszer, a 360 fokos irányítás és távoli megfigyelésre, követésre és érzékelésre alkalmas szenzorok sora. A tanulmány a pilóta nélküli légi járművekhez (UAV) is csatlakozni tud, amelyek teljes mértékben feltölthetik és az elérhetetlen helyszínekre is eljuttathatják a TIGER-t.
A karosszériában elhelyezett nagy rakodóhely azt jelenti, hogy a TIGER árut, vagy vészhelyzetekben akár segélycsomagokat is képes szállítani. A lábkerék-csukló lehetővé teszi a TIGER számára, hogy számos szélsőséges helyzetet is jól kezeljen, miközben a hasznos terhet olyan szintben tartja, mint egy tipikus földi jármű.
Behúzott lábaival a TIGER úgy mozog, mint egy összkerékhajtású jármű és a leghatékonyabb módban van, mert gördülő tapadással mozog. Ám amikor a jármű elakad, vagy olyan terepen kell haladnia, amely a kerekek számára önmagában nehéz vagy járhatatlan, akkor a gyaloglóképességét arra használja, hogy kiszabaduljon vagy könnyebben haladjon ezen a terepen. Ez volt az a tulajdonság, amelyet korábban az Elevate, a Hyundai Motor Group minden idők első mozgatható lábú UMV-koncepciója hordozott, amikor a 2019-es CES kiállításon megjelent.
A Hyundai korábbi átalakuló négykerekű földi járművéhez, az Elevate tanulmányhoz hasonlóan a TIGER is olyan felszerelésekkel rendelkezik, mint a lábak és a kerekek. Az Elevate és a TIGER közötti különbség az, hogy míg az előbbi utasokat szállíthat, addig az utóbbi utasok nélküli jármű. A TIGER és az Elevate a robotizált és a kerekes mozgástechnológiákat egyaránt ötvözi, lehetővé téve számukra, hogy terepen még a legjobb terepjáró korlátain túl is képesek legyenek mozogni.
A TIGER első verziója az X-1 (az X a kísérleti rövidítést jelenti) és széles körű technológiai és tervezési szakértelmet hoz össze. A projektet a Hyundai Motor Group New Horizons Stúdió vezeti, miközben szoros együttműködésben dolgozik a vezető mérnöki tervezőszoftver Autodesk céggel.
„ A Hyundai csapatával szoros együttműködés a TIGER X-1 járművén, a fejlett technológiák, például a generatív tervezés alkalmazásával az erő növekedési határainak kitolásához, miközben csökkentjük a szállításhoz szükséges súlyt, ez pontosan az, amire gondolunk, amikor a lehetséges új dolgok létrehozásáról beszélünk. Az Autodesk Fusion 360 által engedélyezett új tervezési, mérnöki és gyártási technikák elősegítik a mai modern, együttműködő csapatok gyorsabb és hatékonyabb alkotását" – mondta Srinath Jonnalagadda, az Autodesk tervezési és gyártási üzleti stratégiáért felelős alelnöke.
A TIGER X-1 egyesíti az Autodesk generatív tervezési képességeit a Hyundai növekvő mobilitási kutatási-fejlesztési képességeivel. A csapatok egy könnyű, de hihetetlenül erős szerkezet létrehozásán dolgoztak együtt, a lábak és egyes alvázelemek szénszálas kompozit adaléknyomtatással készültek.
A New Horizons Stúdió Sundberg-Ferar külső koncepciótervezővel együttműködve fejlesztette ki a TIGER X-1 zord terepen kritikus teher szállítására alkalmas képességét. Ezek a funkciók ideálissá teszik a tanulmányt a 360 fokos felszínértékeléshez, pl. egy természeti katasztrófa sújtotta területen, miközben kihívást jelentő terepeken halad keresztül, vagy akár egy másik bolygó vagy hold felszínét fedezi fel.
„A a New Horizons Stúdióval a TIGER fejlesztése közben a Sundberg-Ferar csapata olyan robot létrehozására törekedett, amely maximalizálja a kerekes mozgás hatékonyságát egy négylábú csuklójával, hogy kibővítse a távolabbi helyek elérésének lehetőségét. A TIGER moduláris platform kialakítása lehetővé teszi egyedi felhasználáshoz illeszkedő különböző karosszériák rögzítését az alvázon, például rakományszállításhoz vagy emberek számára nem megfelelő helyeken történő megfigyeléshez" – mondta David Byron, a Sundberg-Ferar tervezési és innovációs stratégiai vezetője.
Forrás: hyundai.news