A Hyundai és a Toyota a hidrogéngazdaság vezető szerepéért verseng
A koreai Hyundai Motor és a japán Toyota globális hidrogéngazdaság vezetői szerepéért folytatott versengése a globális karbonsemlegesség érdekében tett erőfeszítések következtében fokozódik.
A Toyota 2020 decemberében részesedést szerzett a portugál CayetanoBus autóbuszgyártó cégben, valamint a személygépkocsik számára pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó Finlog vállalatban. A Toyota már jelenleg is 400 kilométeres hatótávra képes hidrogénüzemű buszokat szállít a CayetanoBus számára. A japán autógyártó azt tervezi, hogy növeli a hidrogénüzemű buszok szállítását Európába, és a buszok pénzügyi lízing szolgáltatásait is bevezeti. A japán gyártó azzal uralni szeretné az európai hidrogén haszongépjárművek piacát, hogy kiterjeszti jelenlétét az európai hidrogénüzemű autóbuszok piacán, miközben a Hyundai Motor az európai hidrogén-teherautók piacát uralja.
A Hyundai Motornak 2020 júliusában megkezdte a hidrogén üzemanyagcellás teherautók sorozatgyártását és elkezdte exportálni azokat Európába. A Hyundai Motor közös vállalatot hozott létre a svájci H2 Energy hidrogénmegoldásokat kínáló céggel, és 2025-ig 1 600 hidrogénüzemű teherautót kívánnak Svájcba szállítani. A teherautók szállítása mellett a hidrogéngyártókkal való szoros együttműködés, a hibrid forgalmazás és a logisztika révén a vállalat egy nagy hidrogénüzemű teherautó-ökoszisztéma létrehozását is tervezi.
A Hyundai Motor európai hidrogén-ökoszisztéma kiépítésére tett lépésére válaszul a Toyota január elején létrehozta a Fuel Cell Business Group globális hidrogén üzemanyagcellás vállalatot Európában. A brüsszeli székhellyel rendelkező új vállalat nemcsak hidrogénüzemű autókat értékesít, hanem koordinálja az együttműködést az egyes országok kormányaival, intézményeivel és vállalataival és elvégzi a hidrogéngazdasággal szemben támasztott összes feladatot. Ezen túlmenően a Toyota a teherautó-üzletágát is kibővíti azáltal, hogy az Egyesült Államokban a Kenworth teherautó-gyártóval közösen kifejlesztett hidrogén-teherautó prototípusát is bemutatja.
Az üzemanyagcellás személyautók piacán a Toyota második generációs Mirai modelljének januári megjelenése várhatóan felerősíti a két vállalat modelljei közötti tengerentúli versenyt. Bár a Toyota második generációs üzemanyagcellás autójával nagyjából három évvel van lemaradásban, a Mirai specifikációi tekintetében előnyösebb helyzetben van. A Hyundai Motor Nexo modelljéhez képest a Mirai hatótávja körülbelül 40 kilométerrel nagyobb, ára pedig körülbelül 15 százalékkal alacsonyabb.
Válaszul a Hyundai Motor azt tervezi, hogy a következő három-négy évben bemutatja a Nexo utódmodelljét, amely egy új generációs üzemanyagcellás rendszerrel lesz felszerelve. A Hyundai Motor következő generációs üzemanyagcellás rendszere várhatóan a teljesítményre, a tartósságra és a költségcsökkentésre összpontosítva halad tovább a hidrogénes járművek népszerűsítésének útján.
Forrás: businesskorea.co.kr