A Hyundai csoport uralja az indiai SUV piacot
A Hyundai Motors és a Kia tavaly 45,6 százalékkal több hobbiterepjárót adott el Indiában, mint egy évvel korábban, miközben piaci részesedésük 44,6 százalékra nőtt.
Az Indiai Autógyártók Szövetségének adatai szerint Indiában tavaly 2 439 964 darab új autót értékesítettek 2020-ban, amin 17,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Az összealadások csökkenése ellenére a SUV piac relatív jól átvészelte a tavalyi évet: mindössze 6,3 százalékot csökkenve tavaly 707 152 hobbiterepjáró talált gazdára Indiában.
Az összes autógyártó közül egyedül a Hyundai csoport volt az, amely 2020-as eredményével ki tudott emelkedni. A Hyundai 180 237 db, míg a Kia 135 295 darabos eladásával a csoport összesen 315 532 db hobbiterepjárót tudott értékesíteni az országban. Ezzel a Hyundai Motor 25,5 százalékos, míg a Kia 19,1 százalékos piaci részesedést szerzett, így a tavalyi 28,7 százalékról a csoport együttesen már a SUV piac 44,6 százalékát birtokolta Indiában.
A leginkább népszerű hobbiterepjáró modell a Hyundai Creta volt az indiai vásárlók körében. A Hyundai Motor és a Kia által bemutatott hat hobbiterepjáró modell közül háromnak is sikerült bejutnia India öt legkeresettebb SUV modellje közé.
Ahogy a Hyundai és a Kia hobbiterepjárói egyre népszerűbbek lettek az indiai SUV piacon, a két vállalat teljes piaci részesedése is emelkedett tavaly. A két autógyártó összesített piaci részesedése 4,3 százalékot emelkedve 23,1 százalékot ért el, miközben 564 147 db új autót – 423 642 db Hyundai és 140 505 db Kia modellt – tudtak értékesíteni az indiai piacon 2020 során. Különösen a Kia piaci részesedése ugrott meg, amivel a 2019-es kilencedik helyről a negyedikre lépett előre.
Forrás: businesskorea.co.kr