A Hyundai a Teslával verseng a koreai villanyautó-piacon

A Hyundai hamarosan Koreában is piacra dobja új IONIQ villanyautó-márkáját, amelynek képességeivel és áraival a hazai gyártó egyértelműen a koreai piacon agresszívan előretörő amerikai Tesla modelljeit veszi célba.  

Az idei évben tovább fokozódik a feszültség a dél-koreai villanyautó-piacon azzal, hogy a Hyundai Motor bemutatja vadonatúj IONIQ villanyautó-márkájának első tagját, az IONIQ 5 crossovert. A piaci elemzők elsősorban a hazai autóóriás árazási stratégiáját követik nyomon azután, hogy az amerikai versenytárs Tesla nemrég bevezetett termékeivel éppen megfelel a koreai kormányzat támogatási követelményeinek. 

A Hyundai egy online világpremier keretében február 23-án mutatja be az IONIQ 5 modellt teljes egészében, amelynek belső teréről egyelőre csak néhány fotót közölt a gyártó. Ez lesz a Hyundai első olyan modellje, ami a vadonatúj E-GMP padlólemezre épül, amely mind az utasok, mind a csomagok számára bőségesen elég teret biztosít. Az új platform révén nyújtott tengelytávot és sík padlót tudtak kialakítani, amely alá épített akkucsomag 500 km-es hatótávot és 800 voltos rendszere révén 80 százalékra 18 perces töltési időt is lehetővé tesz.      

Az IONIQ 5 modellel kezdődően a Hyundai Motor Group eltökélt szándéka, hogy kezdeményező szerepével vezető helyet szerezzen magának az elektromos járművek piacán, különösen a villanyautózás éllovasára, a Teslára tekintettel. Miközben ugyanis a Hyundai 2022-ben piacra dobja a középkategóriás IONIQ 6 limuzint, 2024-ben pedig az IONIQ 7 nagy hobbiterepjáró érkezik, a Hyundai független Genesis luxusmárkája még az idén szintén egy új (az IONIQ 5 technológiájára épülő) elektromos modell bevezetésére készül.


Dél-Korea legnagyobb autógyártója számára a legnagyobb kihívást a Tesla máris érezhető koreai jelenléte okozza. A koreai Környezetvédelmi Minisztérium tervei szerint idén mintegy 121 ezer elektromos jármű vásárlásához nyújtanának támogatást, amelyből 75 ezer személyautó válik jogosulttá – ami pedig azt jelenti, hogy az elektromos autógyártók versenyhelyzete fokozódni fog.  

A holdújév alkalmából a Tesla nemrég 59,9 millió vonos (kb. 16 mFt) indulóárral hivatalosan is bemutatta a Model Y crossoverét a koreai autópiacon – amivel éppen alatta marad a kormányzat 60 millió vonos plafonértékének. Az amerikai autógyártó emellett a korábbi 64,79 millió vonról (kb. 17,3 mFt) szintén 59,9 millió vonra csökkentette a Model 3 limuzin Long Range változatának árát is.

Az idei év elején a szöuli kormányzat nyilvánosságra hozta elektromos járművek vásárlását elősegítő támogatási programját, amelynek értelmében a 60 millió von alatti vételárral rendelkező autók a 8 millió vonos (kb. 2,1 mFt) támogatás teljes összegére jogosultak, míg a 60 és 90 millió von közötti áron kínált modellek csak a támogatás felére jogosultak. A 90 millió vonnál drágább járművek semmilyen támogatást nem kapnak.   

A Tesla árstratégiája várhatóan a Hyundai Motor Group és a közelgő elektromos járműmodell-eladások kulcsfontosságú változójaként fog működni. A koreai villanyautó-eladások 35 százalékát tavaly a Tesla Model 3 Long Range verziója tette ki, amelyből 2020 végéig 11 003 darabot adtak el.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését