A Hyundai jövőre visszatérne Japánba
A Hyundai Motor Group 11 év kihagyás után jövőre üzemanyagcellás és elektromos modelljeivel várhatóan visszatér a japán autópiacra.
A helyi Nihon Keizai Shimbun lap értesülései szerint a Hyundai Motor azt tervezi, hogy 2022-ben Japánban is piacra dobja Nexo üzemanyagcellás zászlóshajóját. Mivel a dél-koreai autógyártó tavaly szeptemberben egy japán nyelvű honlapot indított személyautói számára, ahol elsősorban környezetbarát modelljeit hirdeti, az iparági szakértők arra számítanak, a Hyundai újra bekopogtathat a japán autópiacra.
A lap arról is értesült, hogy a Hyundai Motor már tavaly nyáron belekezdett egy piackutatásba Japánban. A hagyományos autóival elszenvedett korábbi japán kudarc után üzemanyagcellás és akkumulátoros elektromos járműveivel a vállalat megítélése lényegesen jobbá válhat, amivel a japán autóvásárlókat is megnyerheti magának.
A híradások szerint a Hyundai Motor már meg is kapta az engedélyt autóinak Japánban történő forgalmazásához, amivel célja a Nexo 2022-es bevezetése lesz. A koreai autógyártónak jó esélyei vannak a japán Toyota és a Honda márkákkal szemben, hiszen az üzemanyagcellás járműpiacon globális szinten a Hyundai 70 százalék feletti piaci részesedéssel rendelkezik.
Ahogy a Nihon Keizai Shimbun írja, a Hyundai visszatérési döntése mögött részben az állhat, hogy a japán kormányzat jelentős mértékben támogatja a villanyautók elterjedését, miközben az egész szigetországban gyorsan nő a hidrogén töltőállomások és a villanyautó-töltők száma is.
Forrás: donga.com