Megvan a Hyundai IONIQ 5 premier dátuma

A Hyundai hivatalos videócsatornáin korábban megjelent sejtelmes „február közepe” meghatározás után sajtóhírek szerint a vállalat most konkrétan meghatározta vadonatúj az IONIQ 5 virtuális premierjének napját.

Még január végén egy nem hivatalos videócsatornán jelent meg egy olyan előzetes film, amely szerint a Hyundai legújabb IONIQ 5 villanyautóját február 2-án mutatják be a nagyközönségnek. Ezt a videót még megjelenése napján priváttá tették, amellyel egy időben a vállalat hivatalos Youtube csatornáin megjelent ugyanaz a filmelőzetes, a végén azonban már a „február közepe” felirat jelent meg. Aztán ezek a filmek is eltűntek, azóta legutóbb a norvég forgalmazó oldalán volt látható 1-2 napig, majd onnan is eltávolították. 

A mindig jólértesült Korean Car Blog azonban utánajárt a dolgoknak és kiderítették a késlekedés okait, valamint az IONIQ 5 véglegesnek tűnő premierjének dátumát is, amit február 16-ra időzítettek. A világpremiert eredetileg valóban február 2-re időzítették, azonban mivel Európa lesz az első olyan régió, ahol a Hyundai be kívánja vezetni új villanyautóját, iparági források szerint a koronavírus-járvány okozta meg nem határozott váratlan körülmények miatt a bemutató 2 hetes elhalasztására kényszerültek.     

A Hyundai Motor úgy tervezi, hogy az IONIQ 5 modell árlistáját márciusban fogja nyilvánosságra hozni. Az Európai Unió országaiban ugyanis az idei évben új károsanyag-kibocsátási rendelkezések kerülnek bevezetésre, amelynek révén a széndioxid átlagos szintje a gyártók flottájára vetítve nem haladhatja meg a 95 gramm/km-t. Az IONIQ 5 Dél-Koreában február 22-től lesz előrendelhető és a modellt valamikor áprilisban mutatják be. Az új modell észak-amerikai értékesítése pedig valamikor a második félév során indulhat el.     

A márciustól szériagyártásba kerülő autó 4 640 mm-es hosszúságával, 1 890 mm-es szélességével és 1 600 mm-es magasságával kicsit nagyobb lesz, mint az új Tucson, tengelytávja azonban pontosan 3 méteres lesz, ami nagyobb, mint a Palisade nagyterepjáró (2 900 mm) vagy a Grandeur (2 885 mm). Ez a hatalmas belső tér azt is lehetővé teszi, hogy az első és hátsó ülések is teljesen síkba dönthetőek legyenek, a tárolóhelyeket pedig bárhová el lehet helyezni. Azt is lehet tudni, hogy az IONIQ 5 csomagtere 600 literes lesz, amely mellett az autó orrában is kialakítottak egy tárolóhelyet. 

Az IONIQ 5 kétféle, 58 és 73 kWh akkukapacitással érkezik. A kisebbik, 58 kWh-s akkuval szerelt modellváltozat hatótávja egy feltöltéssel WLTP szerint 450 km, de amennyiben az autó napelemes tetővel is rendelkezik, az a hatótávot állítólag akár 510 km-esre is növelheti. A 73 kWh-s változat 550 km-t is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel, ám azt egyelőre nem lehet tudni, hogy ehhez a változathoz alapból jár-e a napelemes tető, vagy sem. Emellett az IONIQ 5 lesz az első olyan szériagyártású elektromos autó, amely saját fejlesztésű 800 voltos töltési rendszerrel rendelkezik, amelynek segítségével egy ultragyors villámtöltővel akár 18 perc alatt 80 százalékra tölthető lesz, valamint 5 perc alatt 100 km hatótávot lehet nyerni.  

A Hyundai új villanyautóját a vállalat számos csúcstechnológiájával látta el. A V2L funkció mellett az IONIQ 5 képes lesz nemcsak a navigáció, de az autó szoftvere egyes funkcióinak távoli frissítésére (OTA), illetve a HDA2 vezetéstámogató rendszere autópályákon félautonóm vezetést is lehetővé tesz. Emellett a korábban kiszivárgott technikai specifikációban egy 44 colos kiterjesztett valóságra képes HUD kijelző és a hagyományos oldaltükröket helyettesítő tükörkamerák és monitorok is elérhetőek lesznek.   

Az új Hyundai IONIQ 5 árazásáról eddig egyelőre semmilyen konkrét információt nem közöltek. Korábbi sajtóértesülések szerint azonban az új villanyautó csupán kicsivel lesz drágább, mint a hasonló (64 kWh) akkukapacitással rendelkező Kona Electric annak ellenére, hogy az új IONIQ 5 lényegesen nagyobb, tágasabb, illetve jóval modernebb jármű lesz. A jól felszerelt, nagy akkus Kona Electric frissített változata az előzetes árlista szerint 12,8 és 14,5 millió forint körüli listaáron kapható, így – ha igazak a korábbi pletykák – az 58 kWh-s IONIQ 5 árai valahol 14-15 millió forint körül indulhatnak, míg a 73 kWh-s akkuval felszerelt fullextrás és összkerekes változatok már akár 20+ milliós kategóriába is belecsúszhatnak.

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését