A Konánál alig lesz drágább a Hyundai új villanyautója
A Hyundai Motor első, kifejezetten a csoport villanyautó-platformjára épülő IONIQ 5 modellje Dél-Koreában állítólag 50 és 53 millió von közötti áron lesz elérhető, amivel csak kicsivel lesz drágább, mint a Kona Electric.
A teljesen újonnan fejlesztett dedikált platform, a nagyobb akkukapacitás, a fejlettebb fedélzeti rendszerek és a nagyobb méret ellenére a Hyundai első önálló IONIQ modellje mégsem lesz sokkal drágább, mint a most kapható Kona Electric. Miközben a Hyundai Kona Electricet Dél-Koreában jelenleg 47 millió vonért, azaz kb. 12,5 millió forintért árusítják, az 500 kilométeres hatótávval érkező új IONIQ 5 crossover pedig sajtóhírek szerint 50 és 53 millió von közötti áron kerül jövőre piacra, ami kb. 13,2-14 millió forintnak felel meg. Ez az összeg a koreai támogatási rendszernek köszönhetően lényegesen csökkenthető, így a vásárlók akár 30 millió vonért, vagyis 8 millió Ft alatti áron vásárolhatják meg a Hyundai új villanyautóját.
Az IONIQ 5 várhatóan 2021 áprilisában mutatkozhat be Dél-Koreában, ám a külföldi piacokra, így Európába is már akár januárban megérkezhet. A legolcsóbb IONIQ 5 58 kWh kapacitású akkumulátort kap, míg a nagyobb verzióba a nagy akkus Kona Electricnél 8 kWh-val nagyobb, 72 kWh-s akkucsomag kerül. A 64 kWh-s Kona 406 kilométeres (koreai ciklus szerint mért) hatótávjához képest az új modell értéke valahol 450 és 500 km között lehet.
Az IONIQ 5 lesz a Hyundai első olyan villanyautója, amely akár összkerekes változatban is elérhető lesz. Emellett ez lesz a világ első olyan elektromos autója, amely V2L (Vehicle to Load) rendszerrel lesz felszerelve, amely lehetőséget ad a felhasználónak arra, hogy akár 24 kWh akkukapacitást szabadon hasznosítson. Ennek eredményeként az akkuban tárolt villamosenergiát akár kempingezésre, vagy árusító kocsikhoz, rendezvényekhez kapcsolt generátorok kiváltására is felhasználhatják a tulajdonosok.
A jelenlegi elektromos modelljeikkel szemben az IONIQ 5 lesz az első olyan típus a Hyundai Motor Group kínálatában, amely külső tükrei helyett oldalkamerákat is kaphat, az utastérben pedig nem lesz váltó- és kardánbox a két ülés között, szabadabb mozgást biztosítva ezzel az autó utasainak. Ezt a vadonatúj E-GMP padlólemez teszi lehetővé, amely maximális térkihasználása mellett az IONIQ 5 első üléseit akár 180 fokban is le lehet majd dönteni. A padló alatt elhelyezett akkucsomagot akár 350 kW-os teljesítménnyel is lehet majd tölteni és az autó a Hyundai legfejlettebb vezetéstámogató rendszereit kapja meg. Az autó fedélzeti rendszerei interneten keresztül automatikusan frissíthetőek (OTA) lesznek és akár érintésmentes „Car Pay” fizetési rendszerrel is rendelkezhet.
A Hyundai Motor szerint az IONIQ 5 a leginkább költséghatékony elektromos jármű lesz a koreai és globális piacokon egyaránt, mivel az új autó optimális vezetési élményt, a legújabb biztonsági és kényelmi funkciókat és hatalmas belső teret kínál. Az IONIQ 5 műszaki adatai leginkább a Volkswagen új ID.4 modelljéhez hasonlít, amely 4,58 méteres hosszával és 2,77 méteres tengelytávjával középkategóriás crossoverként egy 77 kWh kapacitású akkucsomagot kapott. Az új IONIQ 5 ennél 5 centivel hosszabb (4 635 mm) lesz, a tengelytáv viszont 23 centivel kereken 3 méteresre nyúlik, miközben várhatóan olcsóbb is lesz, mint az 50 ezer eurós indulóáron kínált ID.4.
„Habár a hamarosan érkező új elektromos modellünk árait még nem hozhatjuk nyilvánosságra, azt elmondhatom, hogy más, az IONIQ 5 kategóriájában versengő elektromos járműveknél olcsóbb lesz” – mondta a Hyundai Motor Group szóvivője. „Az IONIQ 5 modell után bevezetésre kerülő Kia ’Imagine’ elektromos modelljének teljesítményei és árai nagyon hasonlóak lesznek.” – tette hozzá.
Forrás: thekoreancarblog.com