Megérkezett a Hyundai Motorsport Elantra N TCR versenyautója
A Hyundai Motorsport bemutatta az Elantra TCR specifikációs csomagjával felszerelt változatát, amely az i30 N TCR és a Veloster N TCR után már a harmadik modell a Hyundai Motorsport Ügyfélversenyzési részlegének palettáján.
Az Elantra N TCR egy mozgalmas, 5 ezer kilométeres, három hónapos tesztet követően elsőként a közúti modellek mellett a múlt hétvégén megnyitott Pekingi Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek. Az új kialakítással tovább bővül a Hyundai Motorsport TCR kínálata, csatlakozva a nagysikerű i30 N TCR és a Veloster N TCR modellekhez. Ez a kiegészítés maximális relevanciát biztosít az ügyfelek számára szerte a világon, mivel az új autó azon országokban, régiókban versenyző csapatok számára készült, ahol a hagyományos Elantra modellt is forgalmazzák.
A projekt munkálatai egy teljesen üres papírlapról indultak, lehetővé téve az Ügyfélversenyzési részleg tervezőinek és mérnökeinek, hogy a tervezés optimalizálása érdekében teljes mértékben kihasználhassák az Elantra stabil, nagyteljesítményű futóművét és limuzin karosszériájának előnyeit. A legjobb versenyképes csomag megalkotásához kihasználhatták az i30 N TCR és a Veloster N TCR vásárlóinak több mint két éves versenyzésével megszerzett tapasztalatait, miközben ahol csak lehetséges volt, a meglévő autó fejlesztésének lehetőségeivel is éltek.
A TCR előírásoknak megfelelően az Elantra N TCR elsőkerék-meghajtású és kétliteres turbómotor hajtja, amely egy teljesen új, az utcai Hyundai modellcsalád alapmotorjából származik. Az autó ugyanazzal a hatfokozatú, váltófülekkel ellátott sebességváltóval rendelkezik, mint a többi Hyundai TCR modell, míg az Elantra modell alapként történő használata a pályán azonnal felismerhető sziluettet biztosít.
Az júniusi első teszt után az Elantra N TCR fejlesztése előrehaladott állapotban van. Az autóért felelős mérnökök csapata Európa-szerte már számos versenypályára ellátogatott, hogy mind a sprint, mind a távolsági csomagokat párhuzamosan fejlesszék. A tesztelési ütemterv részeként az Ügyfélversenyzési részleg több versenyző véleményét is kikérte. A WTCR Túraautó-világkupán résztvevő négy pilótával együtt többek között Gabriele Tarquiniét is, aki kulcsszerepet játszott az i30 N TCR kifejlesztésében. Az összegyűjtött visszajelzések széles körű végleges csomagot eredményeznek, amely tökéletesen megfelel a TCR előírások ügyfélközpontúságának, hozzájárulva ezzel a Hyundai Motorsport által készített versenyautók sikeréhez világszerte. A tesztelés a következő hónapokban is folytatódik, az első versenyautót pedig 2020 vége előtt kiszállítják az ügyfelekhez.
Amióta a 2017-es szezon végén megérkeztek a versenypályák világába, az i30 N TCR ügyfelei elnyerték a WTCR világbajnoki címeit, valamint megnyerték a sorozatban eddig rendezett versenyek egyharmadát. 2019-ben a Hyundai csapatai összesen nyolc különböző sorozatban nyertek bajnokságot, ideértve a versenyzők és a csapatok elismerését az USA-ban megrendezett IMSA Michelin Pilot Challenge-ben a Veloster N TCR első versenyszezonjának végén.
„Három hónapos tesztelés és fejlesztési munka után nagyon boldog vagyok, hogy végre felfedhettem az Elantra N TCR modellt a világ előtt” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. „Az autó kínai első nyilvános bemutatójának megrendezése globális terveinket tükrözi, amivel az autók szerte a világon megerősítik a Hyundai Motorsport versenysorozatait. Az üres papírlappal kezdve az Ügyfélversenyzési részleg tervezői és mérnökei kihasználták a lehetőséget, hogy tovább javítsák az autó teljesítményét, valamint felhasználták a két év során az i30 N TCR és a Veloster N TCR versenyeken megszerzett összes tudását és tapasztalatát. Az Elantra N TCR most csatlakozik az elérhető TCR versenyautók kínálatában és bízom benne, hogy ugyanolyan sikert fog elérni. A platform fejlesztésében máris nagy előrehaladást értünk el számos különféle pilótával, így egy erős átfogó csomagot hozunk létre ügyfeleink számára, lehetővé téve ezzel számukra, hogy folytassák a Hyundai Motorsport sikerét a TCR versenyeken.”
„Az Elantra N TCR pilótájaként már az első tesztektől fogva nagyon kellemes autónak mutatta magát” – tette hozzá Gabriele Tarquini. „A tesztek során már rengeteg kört tudtam teljesíteni az autóval, mind a sprint, mind az távolsági változatát vezetve, amelyeket együtt fejlesztenek. Rögtön az elején megmutatkozott a Hyundai Motorsport Ügyfélversenyzési részlege által az i30 N TCR és a Veloster N TCR modellekből származó tapasztalata, amelyek valóban megmutatkoztak – és már az elejétől kezdve előrelépéseket tudtunk elérni az új autó fejlesztése terén. Rengeteg olyan apró változtatás van, amelyet az ügyfélcsapatok és a pilóták igazán értékelni fognak, mint például a kormányrendszer fejlesztése az előző autókhoz képest. Nyilvánvaló, hogy az Elantra N TCR sokkal nagyobb, de a kezelés során ez azt jelenti, hogy a volán mögött nem lehet észrevenni a különbséget. Az autó tesztelése még nagyon korai szakaszban tart, ezért még mindig rengeteg lehetőség van a platform további csiszolására és egy erős csomag létrehozására a versenyző ügyfelek számára.
Forrás: hyundainews.com