A Hyundai már az ötödik legértékesebb autógyártó
Az Interbrand nyilvánosságra hozta legfrissebb márkaérték-felmérését, amelyben a Hyundai csoport újabb növekedést mutatva immár az ötödik legértékesebb autógyártóvá emelkedett.
Az Interbrand márkaértékelési felmérése szerint a Hyundai Motor márkaértéke a tavalyi 14,1 milliárd dollárról 2020-ra 1 százalékkal 14,3 milliárd dollárra emelkedett. Ezzel a koreai autógyártó csoport egy helyet javított tavalyi pozícióján, így a Hyundai első koreai autógyártóként belépett az öt legértékesebb globális autógyártó közé.
Emellett a Hyundai Motor az egyetlen olyan autógyártó a világon, amely az elmúlt évben képes volt növelni márkaértékét. „A koronavírus pandémia ellenére a Hyundai márkaértéke a következő generációs járműveinek, a jövő mobilitási technológiáinak, valamint a hidrogén üzemanyagcellás járművek fejlesztései miatt növekedni tudott” – mondta az Interbrand egyik képviselője.
Az autógyártók között a legértékesebb a Toyota Motor 51,6 milliárd dolláros értékkel, amelyet a Mercedes-Benz 49,3 milliárd dollárral követ. Harmadik helyen a BMW 39,8, negyedik helyen pedig a Honda áll 21,7 milliárd dolláros márkaértékkel. A Hyundait követi a hatodik helyen álló Tesla 12,8 milliárd dollárral, míg a Ford Motor 12,6 milliárd dollárral hetedikként szerepel a listán.
Összességében a Hyundai Motor 36. helyen szerepel a márkák ranglistáján idén. A dél-koreai gyártó 2005-ben jelent meg elsőként a száz legértékesebb márkák ranglistáján, amikor a 84. helyet szerezte meg 3,5 milliárd dolláros márkaértékkel. Azóta a Hyundai folyamatosan lép előre ezen a ranglistán, 2013-ra már a 43. helyen állt 9 milliárdos értékével, amivel a 7. legértékesebb autómárka volt.
Forrás: en.yna.co.kr