Átadták a Hyundai üzemanyagcellás teherautóinak első példányait

A Hyundai Motor bejelentette, hogy Svájcban átadták az Xcient üzemanyagcellás teherautók első hét példányát, amellyel megkezdődött a hidrogénhajtású teherautók globális térnyerése. 

A világ első sorozatgyártású nagy teherbírású üzemanyagcellás teherautójának első hét darabját a Hyundai leszállította svájci ügyfeleinek, amit még az idei év végére összesen 50 darabra növelnek. Az Xcient Fuel Cell átadásával a Hyundai hivatalosan is belépett a haszongépjárművek európai piacára, amely a vállalat észak-amerikai és kínai haszonjármű-piaci terjeszkedésének alapköveként szolgál.

„Az Xcient Fuel Cell leszállítása nemcsak a Hyundai hidrogénes terjeszkedésében, de a hidrogén a globális közösség tiszta energiaforrásaként történő felhasználásával is új fejezetet nyit” – mondta In Cheol Lee, a Hyundai Motor ügyvezető alelnöke és haszongépjármű-részlegének vezetője. „A mai átadás csak a kezdet, ami végtelen lehetőségeket nyit meg a tiszta mobilitás érdekében. Az első Xcient Fuel Cell teherautók sikeres leszállításával együtt büszkén jelentjük be azon tervünket, amivel Európán túl Észak-Amerikába és Kínába is terjeszkedünk, ahol máris nagy előrelépéseket tettünk." 

Az Xcient Fuel Cell teherautó termelési kapacitása 2021-re eléri az évi 2 ezer darabot, amivel az egyre növekvő tiszta mobilitási igénnyel összhangban a típus európai, amerikai és kínai terjeszkedését támogatni tudják. A kapacitás növekedését a korábban bejelentett 6,4 milliárd dolláros befektetés mellett egy újabb 1,3 milliárd dolláros beruházás fogja támogatni, amivel a hidrogén-ökoszisztéma és a hidrogénalapú társadalom létrehozását kívánják támogatni.

Az Egyesült Államokban a Hyundai a logisztikai vezetőkkel együttműködve kíván sorozatgyártású üzemanyagcellás tehergépjárműveket piacra dobni. A Hyundai 2019 októberében az Észak-amerikai Haszongépjármű (NACV) kiállításon mutatta be az üzemanyagcellás meghajtású HDC-6 Neptune teherautó-tanulmányát, utalva ezzel a Hyundai jövőbeli terveire. Ezen terv alátámasztására a Hyundai a vállalatokkal együttműködve egy teljes hidrogén-értékláncot épít ki, amely a hidrogén előállításától és a töltőállomásoktól a szervizelésig és a karbantartásig mindenre kiterjed. Az észak-amerikai piac emellett egy 6x4-es kamionkivitelt is kap. A Hyundai arra számít, hogy 2030-ra több mint 12 ezer üzemanyagcellás teherautó kerül az Egyesült Államok útjaira.

A Hyundai Kínában különféle üzletfelekkel is együttműködik, azzal a céllal, hogy az ország hidrogéniparának éles növekedési tendenciáit kihasználva 2030-ig 1 millió hidrogénüzemű jármű kerüljön az útjaira, hatalmas potenciált teremtve ezzel. A Hyundai kezdetben Kína négy fő hidrogénközpontjára összpontosít: Jin-jin-ji, Jangce-folyó delta, Kuangtung és Szecsuán tartomány. Jelenleg olyan együttműködési kezdeményezéseket vitatnak meg, mint például egy helyi partnerekkel közös vállalkozás indítása.

A Hyundai három üzemanyagcellás teherautót tervezn piacra dobni Kínában: 2022-ben egy közepes teherbírású teherautót, egy nagy teherbírású teherautót néhány éven belül és egy másik nehéz tehergépkocsit, amelyet stratégiailag kifejezetten a kínai piacszámára terveztek. Ezekkel a modellekkel a Hyundai célja, hogy 2030-ra 27 ezer darabot értékesítsen.

A Hyundai üzemanyagcellás teherautói globális terjeszkedésének kulcsa az Xcient Fuel Cell sikeres európai bevezetése lesz. Az a hét ügyfél, aki most megkapta az első Xcient Fuel Cell teherautót, fogyasztási cikkeket fog szállítani Svájc útjain, miközben tiszta vizet bocsátanak ki. Az autók üzemeltetését erős zöldhidrogén ökoszisztéma fogja támogatni.

A Hyundai Motor 2019-ben a svájci H2 Energy céggel megalapította a Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) közös vállalatot. A HHM emellett a Hydrospider, a H2 Energy, az Alpiq és a Linde közös vállalatával is együttműködik. Az ügyfelek XCient Fuel Cell teherautókat bérelnek a HHM-től, használatalapú fizetés ellenében, kezdeti beruházás nélkül. A Hyundai a svájci sikert nagyobb európai piacokra is kiterjeszti azáltal, hogy a vállalat partnerhálózatokat és mobilitási megoldásokat hoz létre Németországban, Norvégiában, Hollandiában és Ausztriában.

Gyártásbővítési tervének részeként a Hyundai arra számít, hogy 2025-ig 1 600 darab üzemanyagcellás teherautót ad át Svájcban. Jelenleg a Coop, a Migros, a Traveco, a Galliker Logistics, a Camion Transport AG, az F. Murpf AG és a G. Leclerc Transport AG másokkal együtt rendeltek Xcient Fuel Cell teherautókat, amelyeket. az élelmiszerektől kezdve az autók szállításáig Európa-szerte változatosan használnak ki.

Az egyre növekvő hidrogén-ökoszisztéma támogatása érdekében a Hyundai üzleti modelljében több mint száz svájci hidrogén-üzemanyagtöltő állomással rendelkezik, amely nemcsak haszongépjárművek, de üzemanyagcellás személyautók számára is elegendő. Hasonlóképpen, a Hyundai azt tervezi, hogy szektor összekötőként közreműködik a különböző szereplőket a hidrogén értékláncában összehozva értéknövelést teremt.

Az Xcient teherautót egy kettős 95 kW-os üzemanyagcellával rendelkező 190 kW-os hidrogén üzemanyagcellás rendszer hajtja. Hét nagy hidrogéntartály együttes tárolási kapacitása 32,09 kg hidrogén. Az Xcient Fuel Cell egy feltöltéssel körülbelül 400 km-t képes megtenni, amelyet úgy alakítottak ki, hogy optimális egyensúlyt teremtsenek a potenciális kereskedelmi flotta vásárlóinak egyedi követelményei és a svájci töltési infrastruktúra között. Az egyes teherautók üjratöltési ideje körülbelül 8-20 percet vesz igénybe.

A Hyundai az elkövetkező évek során egy teljes modellváltást tervez az Xcient Fuel Cell számára, amely egy dedikált hidrogén üzemanyagcellás teherautó-platformra fog felépülni. Az új modell egy e-tengelyt és két darab 200 kW-os üzemanyagcellás rendszert tartalmaz, amelyek jelenleg fejlesztés alatt állnak. Az új modellcsalád 4x2 és 6x2 teherautókat és 4x2 kamionalvázakat is magában foglal, amelyek Európa legnagyobb nehéz tehergépjármű-piacának jelentős részét lefedhetik. A 44 tonnás GCW kamion hatótávolsága egyetlen feltöltéssel akár az ezer kilométert is elérheti. Ezek a modellek jelentősen elősegítik a károsanyagok kibocsátásáért felelős régebbi dízelmotoros teherautók cseréjét.

A Hyundai elkötelezte magát az üzemanyagcellás technológia továbbfejlesztése és az ellátási lánc létrehozása mellett, amelynek révén megvalósíthatja a „hidrogénalapú gazdaságot” a jobb és tisztább jövő érdekében. A Hyundai Motor hidrogén-mobilitási megoldása az Év Nemzetközi Teherautója (IToY) választáson tavaly elnyerte a teherautók innovációs díját, az Xcient Fuel Cell pedig az idén szeptemberben megrendezett 5. Sanghaji Fórumon elnyerte a hidrogénenergia és az üzemanyagcella-technológia innovációs díját.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését