Csúcson a Hyundai amerikai piaci részesedése
A legfrissebb piaci adatok alapján a Hyundai Motor Group piaci részesedése az Amerikai Egyesült Államokban 2011 után idén június és augusztus között ismét megközelítette a 9 százalékos szintet.
A Koreai Autógyártók Szövetségének legfrissebb adatai szerint a két legnagyobb koreai autógyártó piaci részesedése idén június és augusztus között 8,9 százalékos szintet ért az Egyesült Államokban, ami pontosan ugyanannyi, mint a 2011-ben mért eddigi legmagasabb érték. Összehasonlításképpen a Hyundai csoport piaci részesedése 2019 decembere és 2020 februárja között még 7,7 százalékos szinten állt.
A Hyundai Motor Group az idei koronavírus-járvány hatására 2020 márciusa és májusa között felfüggesztette amerikai gyárainak termelését, ám az újraindulást követően azok újra csúcsra jártak. Eközben a General Motors piaci részesedése 1,8, a Toyota 0,3, a Nissan 1,2 és a Mitsubishi 0,4 százalékponttal esett vissza,
A Hyundai Motor Group piaci részesedésének emelkedésében szerepet játszott a két gyártó bővülő hobbiterepjáró-választéka, többek között a Hyundai Palisade, a Hyundai Venue, illetve a Kia Seltos modellek iránti kereslet élénkülése. Az IIHS töréstesztjein nem kevesebb mint 17 Hyundai és Kia modell kapott Top Safety Pick, vagy magasabb értékelést, így a csoport két egymást követő évben is minden konkurensénél több elismerést gyűjtött be.
„A Hyundai és a Kia idén március és május között nem szüntette be gyártósorait Dél-Koreában, ennek eredményeként pedig gyorsan tudtak reagálni a lezárások feloldása után hirtelen ismét fellendülő keresletre” – írta közleményében a szövetség.
Forrás: businesskorea.co.kr