A Hyundai új hidrogénszállítási infrastruktúrán dolgozik

A Hyundai szállítmányozási leányvállalata, a Hyundai Glovis egy olyan infrastruktúra kialakításán dolgozik, amely a gyártási helytől a töltőállomásig jelentősen csökkentené a hidrogénszállítás költségeit. 

A Hyundai Motor Group logisztikai vállalata úgy hiszi, a jövő év elejétől 20 százalékkal tudná csökkenteni a hidrogénes járművek töltési költségeit. A Hyundai Glovis bejelentette, hogy a Hyundai Motorral, a Hyundai Steel-lel, a Koreai Gas és SPG, illetve a HyNet vállalatokkal közösen egy olyan szándéknyilatkozatot kötött, amelynek keretében a hidrogénszállítás infrastruktúráját kívánják fejleszteni. Az SPG atmoszferikus és ipari gázok értékesítésével foglalkozik. 

A Glovis szerint jelenleg nincs kifinomult rendszer a hidrogén töltőállomásokhoz eljuttatására, emiatt nehéz kiszámítani azt is, pontosan mikor kell a hidrogén töltőállomásokat újratölteni. A Hyundai Glovis azt tervezi, hogy a Hyundai Steel Danjin acélgyártó üzemében előállított hidrogént olyan speciálisan kialakított járművekben szállítaná a HyNet kútjaihoz, amelyek egyszerre akár 340 kilogramm hidrogént képesek szállítani.   

A Hyundai Glovis tervei szerint olyan infrastruktúrát építene ki, amely az adatok alapján automatikusan jelezné, ha a töltőállomásoknak szükségük van újabb hidrogénszállítmányra. Jelenleg egy kilogramm hidrogén 8 ezer vonba (kb. 2,1 eFt) kerül Dél-Koreában, amit az új rendszerrel 6 ezerre (kb. 1,6 eFt) kívánnak csökkenteni. Egy üzemanyagcellás jármű egy kiló hidrogénnel nagyjából 100 kilométert képes megtenni.   

A Hyundai Glovis Danjin 150 kilométeres körzetében tervezi a hidrogénkutak ellátását, amit később egész Dél-Koreára, végül pedig világszerte kiterjesztene. A vállalat szerint a hidrogén infrastruktúrát minden ország esetén annak fejlettségi szintjéhez igazítaná. „Ahhoz, hogy előremozdítsuk a hidrogénalapú gazdaság létrejöttét, a stabil hidrogénellátás elengedhetetlenül fontos” – mondta a hyundai Glovis szóvivője a közleményben. A vállalat „globális logisztikai vállalatként tervezi versenyképességének bemutatását a hidrogéngazdaság előrehaladott állapotának szilárd megtartása mellett”. A hidrogéngazdaság előmozdítása érdekében a Hyundai Glovis azt is tervezi, hogy jelenlegi dízelüzemű szállítóautóit a jövő év elejétől fokozatosan hidrogénnel működő üzemanyagcellás teherautókra cseréli.  

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei