Hyundai kategóriagyőzelemmel ért véget a 24 órás verseny a Nürburgringen


A Hyundai Motorsport idén a 24 órás tartóssági versenyen dobogós helyet ért el a TCR kategóriában, míg a Hyundai Team Engstler az SP3T kategória győzteseként lépte át a célvonalat.

A Hyundai Motorsport dobogóval zárta a Nürburgring 24 órás versenyét a TCR kategóriában, amelyben Marc Basseng, Manuel Lauck, Moritz Oestreich és Peter Terting a Hyundai Veloster N TCR versenyautójukkal a második helyen lépték át a célvonalat. Az SP3T osztályban a Hyundai Team Engstler domináns teljesítménnyel tudott győzedelmeskedni.


A Hyundai Motorsport Ügyfélverseny részlege által épített két TCR versenyautó osztályuk első és második rajtrácsáról kezdte a versenyt, és szombat délutánra megszerezték első és második helyet. A Hyundai Veloster N TCR és a Hyundai i30 N TCR – amelyeket Antti Buri, Luca Engstler, Manuel Lauck és Hari Proczyk vezettek – kisebb technikai hibák miatt szenvedtek hátrányt. Ezek után mindkét csapat igyekezett felzárkózni, amely egészen a verseny legvégéig tartott.


A sötétségben Manuel Lauck A Veloster N TCR volánjánál vissza tudta szerezni a TCR kategória vezető helyét, ám egy újabb probléma miatt az üldöző szerepébe esett vissza. Ezt a feladatot megnehezítette, hogy a versenyt hét óra után a heves esőzés és köd miatt leállították. Ez a Hyundai pilótáinak nemcsak kevesebb időt adott a felzárkózásra, a megszakítás miatt a Veloster is egy körrel esett vissza a versenyt vezetők mögött. 


A vasárnap reggeli újraindításkor Peter Terting a 831-es rajtszámú Veloster N TCR autójával teljesítette hiányzó körét, csökkentve ezzel a különbséget. A pilóták sebességének és a csapat hatékony munkájának köszönhetően négy perc alá csökkent az időhátrány a vezetőkkel szemben. Emellett Moritz Oestreich a TCR kategória leggyorsabb köridejét is felállította. Amikor azonban az eső újra eleredt, a csapat nem tudta behozni lemaradását, így a versenyt a TCR kategória második helyén zárta.


A Hyundai i30 N TCR kategóriagyőzelemért vívott csatája szombat este fekete zászlóval zárult a zajszabályok megsértése miatt. A csapat a megszakítás során megoldotta a problémát, és vasárnap reggel újrakezdte a versenyt. A pilótanégyes a verseny utolsó óráiban erős tempót diktált, így a TCR kategória negyedik helyére futottak be. 


A Hyundai Team Engstler csapata kategóriayőzelmet ünnepelt a Nürburgringen. Marc Ehret, Kai Jordan és Markus Lungstrass versenyzők a Hyundai i30 Fastback N utcai szériamodellt vezetve az SP3T kategóriában viaskodtak a jóval  erősebb versenyautók ellen. Mire az i30 Fastback N a két TCR versenyautó mellett átlépte a célvonalat, a csapat négykörös előnyre tett szert.


„A nürburgringi 24 órás verseny ismét nagyon kemény volt, de a Hyundai Motorsport által épített versenyautóval a TCR kategóriában dobogóra állhattunk „ – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. „Természetesen elkeserítő, hogy a Veloster N TCR a vörös zászló miatt egy kört vesztett. A felzárkózó küzdelmünkkel azonban az ügyfélcsapatok számára is be tudtuk mutatni az általunk kínált járművek megbízhatóságát. Kár volt, hogy végül nem sikerült a hátrányt ledolgozni és a kívánt eredményt elérni. A Hyundai Team Engstler teljesítménye kiemelkedő volt, a csapat uralta kategóriáját az erősebb járművekkel szemben. Ez pedig a Hyundai i30 Fastback N és az N modellek képességeinek kiváló bemutatása volt.” 


Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését