Megérkezett az új Hyundai i20 N raliváltozata
A vadonatúj i20 N leleplezésével egy időben a Hyundai Motorsport is bemutatta az új i20 modell alapjaira épített Rally2 versenyautóját, amely az Ügyfélversenyzési részleg i20 R5 modelljével szerzett tapasztalatokra épít.
A vadonatúj Hyundai i20N Rally2 az utcai i20 N megerősített alapjaira épül. Az i20 N modellel a Hyundai N sportmárka első alkalommal jelenik az i20 palettáján és mint ilyen, egy olyan kisautó született meg, amely versenypályás képességekkel és motorsport-alapú teljesítménnyel rendelkezik. Az új i20 N Rally2 megőrzi az utcai autó dinamikus vonásait, amelynek néhány elemét a motorsport inspirálta. „Az i20 R5 volt az első autó az Ügyfélversenyzési részlegünknél, az új i20 N Rally2 pedig megmutatja, milyen messzire jutottunk a részleg alapítása óta eltelt öt évben” – mondta Andrea Adamo csapatfőnök. „Elkötelezett tervezői és mérnöki csapatunk munkájának köszönhetően az új autó minden részterületét továbbfejlesztettük az eredetihez képest."
Az i20 R5 ötfokozatú szekvenciális sebességváltóját leszámítva az i20 N Rally2 szinte minden más része vadonatúj, beleértve az 1.6 literes turbómotort is. A folyamat 2020 januárjában kezdődött a tervezők és mérnökök speciális csoportjával, akik az i20 R5 projekt tapasztalatait használták fel. Ezzel lehetőségük nyílt arra, hogy a kihasználják az Ügyfélversenyzési részleg 2015 utáni bámulatos növekedését, amelynek eredményeként a részleg maroknyi emberből 60 fős csapattá nőtte ki magát.
Az i20 R5 fejlesztése folytatódott, a mérnökök a kezelhetőség és a teljesítmény javítása érdekében az elmúlt szezonokban több frissítést is eszközöltek az eredeti autóban. Az i20 N Rally2 ezeket a fejlesztéseket viszi tovább, így pl. az új futómű további előnyöket tesz lehetővé az autó szinte minden aspektusában. Az új futómű-alkatrészek és lengéscsillapítók minden felületen barátibb kezelhetőséget biztosítanak az autó számára – ami elengedhetetlen a Rally2 kategóriához, amely az az országos és regionális bajnokságok, valamint a WRC 2 és WRC 3 osztályok alapját képezi.
„Most az i20 N Rally2 tesztelésére fektetjük a hangsúlyt, hogy a teljesítmény és a megbízhatóság javítása érdekében továbbfejlesszük a tervezés minden aspektusát, miközben a kezelhetőség is biztosítja, hogy ügyfeleink a lehető legjobb eredményeket érjék el, amikor a 2021-es versenyszezon kezdetét veszi” – zárta szavait Adamo.
Forrás: motorsport.hyundai.com