Az ember, aki a Hyundait globális vállalattá tette

Miután hivatalosan is megtörtént a régóta várt hatalomátvétel, érdemes visszatekintenünk a Hyundai elmúlt húsz évére, amelyben az addig lesajnált koreai tucatmárka minőségi globális vállalattá emelkedett.  

A Hyundai csoport igazgatótanácsa Eui-sun Chungot nevezte ki a Hyundai Motor Group elnöki posztjára, miközben apját, a konglomerátumot az elmúlt húsz évben irányító Mong-koo Chungot tiszteletbeli elnökké léptették elő. Ezzel Eui-sun a Chung család egyetlen fiúörököse átvette a világ ötödik legnagyobb autógyártójának vezetését és átvette az idősebb Chung által hagyott örökséget.   

Mong-koo Chung a Hyundai csoport alapítójának, Ju-yung Chung fiaként még 1970-ben csatlakozott a Hyundai Motor vállalathoz, ahol kezdetben autóalkatrész menedzserként dolgozott a szöuli irodában. Miután apja 2000-ben elhunyt, Chungot ugyanazon év szeptemberében a Hyundai Motor Group elnökének választották meg. 


Amikor a Hyundai 1967-ben megalakult, mindössze egy javítóműhellyel rendelkezett, ahol az importált amerikai és japán autókat javították. 2000 végére az autógyártó viszont már tíz leányvállalattal és 29,7 milliárd dolláros eszközállománnyal rendelkezett. Hivatali ideje alatt Chung legnagyobb eredménye a csoport globális növekedése volt, mivel egy autóipari birodalmat épített egy olyan országban, amelyet az iparág egészen addig csak követőként ismert. Tavaly a csoport már 54 leányvállalattal bírt, eszközállománya pedig meghaladta a 204 milliárd dollárt. 

Eközben a Hyundai Motor és a Kia Motors, a csoport két alapvető autógyártó vállalata a világ legnagyobb autógyártói közé nőtte ki magát, amely soha nem látott gyorsasággal bővítette gyártóbázisát és jelenleg tíz országban rendelkezik gyártókapacitással. A két autógyártó jelenleg több mint 7 millió darab járművet képes gyártani évente.  

Mong-koo Chung arról is ismert, hogy a gyártott járművek minőségére és a helyszíni menedzsment fókuszált, , amelyet egész hivatali ideje alatt top prioritásként kezelt.  A vezetése alatt elért eredmények között szerepelt az általánosított gyárépítési rendszer bevezetése, amelyet a vállalat globális gyártósorairól legördülő járművek minőségének fenntartása érdekében hoztak létre, amely mellett  egy nagyszabású kutatási és fejlesztési központot is létrehozott. 

Egyik legismertebb találmánya a 10 év vagy 100 ezer mérföldes garanciaprogram volt, amit az Egyesült Államokban vezettek be. A programot 1998-ban épp akkor mutatták be, amikor más autógyártók, köztük a General Motors és a Toyota is kevesebb időre és futásteljesítményre vállalt garanciát. Ennek révén az autógyártó megalapozhatta a Hyundai és a Kia márkák minőségi megítélését és az elkövetkező években felnőhetett a globális vezető márkák mellé.   

A Hyundai Motor Group sikerei a dél-koreai autóalkatrész-gyártó vállalatokat is segítették, mivel Chung az autógyártó teljes ellátási láncát is megújította és miközben újabb és újabb gyárakat hozott létre világszerte, segítette hazai alkatrészgyártó partnereinek kilépését a nemzetközi piacra. A Hyundai csoport jelenleg az autóipar mellett az acéliparban, az építőiparban, az alkatrésziparban és a pénzügyi szektorban is érdekelt. Hozzájuk tartozik a Hyundai Steel, a Hyundai Engineering & Construction, a Hyundai Mobis, a Hyundai Capital, a Hyundai Card, a Hyundai Glovis és a Hyundai Rotem is. 


Mong-koo Chung az iparág legnagyobb elismerésével hagyta hátra örökségét. Idén ugyanis első koreai cégvezetőként az idősebb Chungot is beválasztották az Autóipari Hírességek Csarnokába, ahol az 1939-es alapítása óta már több mint 800 híres autóipari legenda kapott már helyet. „Chung vezetése és közvetlen erőfeszítései révén fogta a 20 éves, kínlódó autógyártót és a Hyundai Motor Groupot a világ ötödik legnagyobb autógyártójává tette, miközben maga a Hyundai Motor a világ hatodik legnagyobb autógyártójává nőtte ki magát” – mondta az amerikai múzeum képviselője. 
  

Nagyapja és apja nyomdokain ezt az utat követi most Eui-sun Chung, aki 1999-ben, a Hyundai beszerzési és értékesítési támogató részlegének igazgatójaként kezdte pályafutását, míg 2003-tól a Kia stratégiai tervezési részlegének vezetőjeként, majd 2005-től a Kia Motors elnökeként új irányba indította a vállalatot. Nevéhez fűződik a Kia modellpalettáját megújító Peter Schreyer szerződtetése, valamint a Genesis luxusmárka 2015-ös megalapítása is.  

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését