Az ember, aki a Hyundait globális vállalattá tette
Miután hivatalosan is megtörtént a régóta várt hatalomátvétel, érdemes visszatekintenünk a Hyundai elmúlt húsz évére, amelyben az addig lesajnált koreai tucatmárka minőségi globális vállalattá emelkedett.
A Hyundai csoport igazgatótanácsa Eui-sun Chungot nevezte ki a Hyundai Motor Group elnöki posztjára, miközben apját, a konglomerátumot az elmúlt húsz évben irányító Mong-koo Chungot tiszteletbeli elnökké léptették elő. Ezzel Eui-sun a Chung család egyetlen fiúörököse átvette a világ ötödik legnagyobb autógyártójának vezetését és átvette az idősebb Chung által hagyott örökséget.
Mong-koo Chung a Hyundai csoport alapítójának, Ju-yung Chung fiaként még 1970-ben csatlakozott a Hyundai Motor vállalathoz, ahol kezdetben autóalkatrész menedzserként dolgozott a szöuli irodában. Miután apja 2000-ben elhunyt, Chungot ugyanazon év szeptemberében a Hyundai Motor Group elnökének választották meg.
Eközben a Hyundai Motor és a Kia Motors, a csoport két alapvető autógyártó vállalata a világ legnagyobb autógyártói közé nőtte ki magát, amely soha nem látott gyorsasággal bővítette gyártóbázisát és jelenleg tíz országban rendelkezik gyártókapacitással. A két autógyártó jelenleg több mint 7 millió darab járművet képes gyártani évente.
Mong-koo Chung arról is ismert, hogy a gyártott járművek minőségére és a helyszíni menedzsment fókuszált, , amelyet egész hivatali ideje alatt top prioritásként kezelt. A vezetése alatt elért eredmények között szerepelt az általánosított gyárépítési rendszer bevezetése, amelyet a vállalat globális gyártósorairól legördülő járművek minőségének fenntartása érdekében hoztak létre, amely mellett egy nagyszabású kutatási és fejlesztési központot is létrehozott.
Egyik legismertebb találmánya a 10 év vagy 100 ezer mérföldes garanciaprogram volt, amit az Egyesült Államokban vezettek be. A programot 1998-ban épp akkor mutatták be, amikor más autógyártók, köztük a General Motors és a Toyota is kevesebb időre és futásteljesítményre vállalt garanciát. Ennek révén az autógyártó megalapozhatta a Hyundai és a Kia márkák minőségi megítélését és az elkövetkező években felnőhetett a globális vezető márkák mellé.
A Hyundai Motor Group sikerei a dél-koreai autóalkatrész-gyártó vállalatokat is segítették, mivel Chung az autógyártó teljes ellátási láncát is megújította és miközben újabb és újabb gyárakat hozott létre világszerte, segítette hazai alkatrészgyártó partnereinek kilépését a nemzetközi piacra. A Hyundai csoport jelenleg az autóipar mellett az acéliparban, az építőiparban, az alkatrésziparban és a pénzügyi szektorban is érdekelt. Hozzájuk tartozik a Hyundai Steel, a Hyundai Engineering & Construction, a Hyundai Mobis, a Hyundai Capital, a Hyundai Card, a Hyundai Glovis és a Hyundai Rotem is.
Nagyapja és apja nyomdokain ezt az utat követi most Eui-sun Chung, aki 1999-ben, a Hyundai beszerzési és értékesítési támogató részlegének igazgatójaként kezdte pályafutását, míg 2003-tól a Kia stratégiai tervezési részlegének vezetőjeként, majd 2005-től a Kia Motors elnökeként új irányba indította a vállalatot. Nevéhez fűződik a Kia modellpalettáját megújító Peter Schreyer szerződtetése, valamint a Genesis luxusmárka 2015-ös megalapítása is.
Forrás: koreaherald.com