A Hyundai Motor idén továbblép a villamosítás útján

Miután a Hyundai Motor tavaly sikeresen megerősítette jövőbeli mobilitási stratégiáját, 2021-ben tovább fokozza villamosítási tevékenységét.

A vállalat mind mennyiségi, mind minőségi növekedést kíván elérni Európában, növelve értékesítési volumenét, valamint növelve ügyfelei számára nyújtott termékeinek értékét. Ebben kulcsfontosságú elem lesz az IONIQ 5 bevezetése, amely a Hyundai Motor Group villanyautók számára épített E-GMP padlólemezére elsőként épül, valamint számos új, az ügyfélközpontúságra összpontosító intézkedés bevezetése.

„A tavalyi év kivételesen fontos volt a jövőbeni mobilitásra való átállásunk során” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Olyan beruházásokat hajtottunk végre, amelyekkel majdnem teljes flottánkat villamosítottuk. Idén azt tervezzük, hogy ezen beruházások gyümölcsét erős piaci részesedésünk megtartásával betakarítjuk és minden eddiginél több villanyautót értékesítsünk."

A Hyundai jövőbeli mobilitásba történő befektetése megtérülni látszik: a vállalat 2020-ban közel 60 ezer akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos járművet adott el Európában, ami európai értékesítésének 13 százalékát képviseli. Ez a vállalatot az iparág élvonalába helyezte. A Hyundai arra számít, hogy 2021-ben megtartja a legnagyobb arányban eladott záró emissziós járművek arányát képviselő gyártó pozícióját, és azt tervezi, hogy minden évben növeli az eladott darabszámot. A Hyundai zéró emissziós mobilitással kapcsolatos stratégiája és az új autóeladások között ezek magas aránya kulcsfontosságú tényezők voltak, amelyek lehetővé tették a vállalat számára a CO2 cél elérését.

Globális szinten a Hyundai az elkövetkező négy év során több mint 12 további villanyautó modellt dob piacra, amelyek közül elsőként az IONIQ 5 érkezik. 2040-re a Hyundai teljes mértékben villamosítja globális járműválasztékát és célja a globális villanyautó-piac 8-10 százalékának megszerzése. 2025-re a vállalat azt tervezi, hogy évente 560 ezer villanyautót értékesít, amivel bekerülhet a zéró kibocsátású járművek három legnagyobb gyártója közé.

Ez a járműflotta megújításának és villamosításának széles körű programját jelenti. A Hyundai 2021-ben Európa egyik legfiatalabb modellpalettájával rendelkezik, modellkínálatának 95 százaléka 18 hónapnál fiatalabb típusokból áll. Tavaly a Hyundai Európában elérhető modelljeinek több mint háromnegyede esetében valamilyen villamosított változatot vezetett be. Ma a Hyundai modellek képviselik a piacon a legváltozatosabb erőátviteli választékot, a benzin- és dízelmotoros belsőégésű motoroktól kezdve a lágyhibrid, fullhibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos, sőt hidrogén üzemanyagcellás járművekig bezárólag. A Hyundai jelenleg 15 villamosított modellt és modellváltozatot kínál Európában, közülük 11 újonnan mutattak be vagy fejlesztettek tovább 2020-ban, mint amilyen pl a megújult Kona Electric.

A vállalat villamosítási stratégiájának következő lépése a minőségi növekedésre összpontosít. A Hyundai hamarosan piacra dobja a vadonatúj IONIQ 5 modelljét, amely az új IONIQ márka első modellje lesz. A vadonatúj IONIQ 5 egy kizárólagos villanyautó, amely várhatóan mind a vállalat márkaalakítója, mind pedig az iparág számára is nagy jelentőségű lesz. Jellemzője a 800 voltos nagysebességű töltés, a Vehicle to Load (V2L) technológia, és a csúcstechnológia, az innovatív kialakítás, valamint az E-GMP platform által lehetővé vált egyéb újítások. Ezzel a versenyképes csomaggal a vállalat arra számít, hogy 2021-ben további piaci részesedést szerez Európában.

A számokon túl a Hyundai azt is tervezi, hogy megerősítse szerepét, mint a társadalom intelligens, felelős tagja, amely fenntartható mobilitási megoldásokat kínál. Ezt úgy fogja megtenni, hogy növeli ügyfélközpontúságát, magas színvonalú mobilitási élményeket nyújt és támogatja az villanyautós ügyfelek töltési igényeit.

Az elkövetkező években a Hyundai tovább ösztönzi a zéró kibocsátású infrastruktúra fejlesztését, ideértve a töltőállomásokat és a hidrogén-üzemanyagtöltő állomásokat is. A vállalat kezdeményezése, a Hyundai Hydrogen Mobility már több mint 50 darab Xcient Fuel Cell teherautót szállított Svájcba. Minden ilyen teherautó potenciálisan évi 32 tonna széndioxidot takaríthat meg a dízelüzemű teherautókhoz képest, ami jelentős károsanyag-kibocsátás csökkenést eredményez. A program 2025-ig több mint 1 600 Xcient Fuel Cell teherautó szállítását tervezi Svájcba.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését