Dollármilliárdokat fektetne az Apple a Hyundaiba
Ha hinni lehet a legújabb pletykáknak, az amerikai Apple akár 3,6 milliárd dollárt is kész lenne befektetni azért, hogy a Hyundai leányvállalata 2024-től gyártásba vegye a technológiai cég saját márkás autóját.
A hét elején a koreai Ming-chi Kuo elemző nyilvánosságra hozott néhány részletet a lehetséges Hyundai-Apple együttműködésről, amelynek keretében a koreai autógyártó új E-GMP platformjára az Apple egy régóta várt elektromos modellt építene. A koreai Donga.com oldalán most megjelent információk szerint az Apple arról tárgyal, hogy összesen 4 trillió koreai von, azaz mintegy 3,6 milliárd dollár értékben fektetne be a Hyundai csoporthoz tartozó Kia leányvállalatba. A januárban lezajlott tárgyalásokat követően a szerződéskötésre akár még februárban (a cikk szerint február 17-én) sor is kerülne.
A Donga szerint (és ahogy korábban erről már megjelentek pletykák) a Kia az Apple autóprojektjének végrehajtójaként egy saját külön gyártósort hoznának létre a márka Georgiában található amerikai gyártóbázisán. Ennél is fontosabb, hogy az Apple állítólag 2024-ben tervezi bemutatni az itt készülő autót, amelyből évente mintegy 100 ezer autót, összességében pedig 400 ezer autót kíván kezdetben értékesíteni.
Emellett a Hyundai Glovis – amely a csoporton belül az autószállításért és más logisztikai feladatokért felelős – és az Apple autójához szükséges alkatrészeket előállító Hyundai Mobis szintén kulcsfontosságú feladatot láthat el az Apple autójának piaci megjelenésében. Az Apple állítólag azért választotta a Hyundait partneréül, mivel az autógyártó saját villanyautó-platformja mellett amerikai gyártóbázissal is rendelkezik, valamint az együttműködés révén képesek lesznek tartani az Apple által meghatározott 2024-es gyártásindítási tervet.
Az Apple autójának fejlesztési alapját jelentő E-GMP platform specifikációja szerint egyetlen feltöltéssel akár 500 kilométeres hatótávra is képes lesz, emellett 80 százalékra mindössze 18 perc alatt tölthető fel. Az erre a platformra épülő villanyautók (nyilván szoftveres beállítástól függően) akár 3,5 másodperc alatt képesek lesznek elérni a 100 km/órás tempót, a végsebesség pedig akár 260 km/óra is lehet. A fedélzeti rendszer 440 mellett 800 volt feszültségű is lehet, ráadásul a jármű kétirányú (V2L) töltési rendszerével akár külső eszközöket, vagy másik villanyautót is képes lesz villanyárammal ellátni.
A Hyundai E-GMP platformja természetesen rugalmasan alakítható, módosítható és az autógyártó igényeire szabható, így a fenti adatok és specifikációk attól függően változhatnak, hogy az Apple első elektromos járművével milyen irányt választ. Az Apple autója állítólag egy csúcskategóriás termék lesz, amely felülmúlja azt, amit a Hyundai tervez, amikor a zöldebb jövő közös célja felé vezető úton a a technológiát demokratizálni kell – és persze ezzel közben sok pénzt is kívánnak keresni.
Forrás: pocketnow.com, businesskorea.co.kr