A Hyundai Amerikába viszi a Tucson termelését

A Hyundai Motor hamarosan megkezdi az új Tucson gyártását az amerikai Alabamában, ezzel egy időben pedig az Elantra és a Sonata gyártását Montgomeryből Dél-Koreába helyezik át.  

A Hyundai szakszervezete szerint az autógyártó idén két futószalag 70 ezer darabos termelését a dél-koreai Aszan és Ulszan hagyományosan limuzingyártó összeszerelő üzemeibe helyezi át. Ezzel párhuzamosan viszont a Hyundai alabamai gyáregysége megkezdi az új Tucson hobbiterepjáró részleges sorozatgyártását, amely eredetileg a vállalat ulszani 2-es és 5-ös SUV gyártósorain készült volna.  

Az Amerikai Egyesült Államok autópiacán forgalmazott Hyundai Tucson modellek mostanáig az autógyártó koreai központi gyártóbázisán készültek. Azt egyelőre nem közölték, hány darab Tucson modell fog Ulszan helyett Montgomeryben készülni, mivel a Hyundai vezetése és annak szakszervezete csak nemrég állapodott meg a cseréről.   

A koreai autógyártó számára ez lesz az első olyan alkalom, hogy egy külföldi termelést hazahozzon. A szokatlan lépés hátterében elsősorban a koreai munkahelyek megőrzésének szándéka állhat. A Hyundai Motort Aszan gyárának fő terméke a középkategóriás Sonata limuzin, miközben az Elantra (a helyi piacon Avante) az ulszani 3-as üzemben készül. Mindkét modell évtizedeken át a Hyundai slágerterméke volt, ám miközben a hazai piacon az Elantra továbbra is jól fogy, a Sonata eladásai 32 százalékkal estek vissza. Az Ulszan 3-as üzemben ráadásul nemrég megszűnt az Ioniq és az i30 összeszerelése is, ráadásul a Venue kisterepjáró sem az elvárt mennyiségben fogy.  

Az elmúlt évek során a koreai limuzineladások folyamatosan csökkennek, mivel a helyi vásárlók elsősorban a luxusautók és a hobbiterepjárók felé fordultak. És habár az újonnan regisztrált járművek száma 6,2 százalékkal nőtt Dél-Koreában, a Koreai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a kompakt és középkategóriás limuzinok eladási mutatói zuhannak. Másfelől viszont hobbiterepjárókból és a nagy limuzinokból az előző évinél több kelt el, ami az éves eladások növekedést hozta. 

Ahogy viszont a koronavírus-járvány negatívan hatott a globális gazdaságra, úgy csökkent az autóexport szintje is tavaly, ami azt is jelentette, hogy a kisebb limuzinok csökkenő hazai keresletét a külföldi eladások sem tudták ellensúlyozni. A Hyundai szakszervezete ezért kérte a vállalatot, hogy az Aszan és az Ulszan 3-as üzem részére olyan intézkedéseket vezessen be, amelyek elősegítik a hazai munkahelyek megtartását.  

A Hyundai hobbiterepjárókat gyártó üzemei viszont a járműtípusok iránti folyamatos érdeklődésnek köszönhetően tele vannak megrendelésekkel. A Tucson termelésének részleges amerikai áthelyezésével a Hyundai is jól járna, hiszen az Egyesült Államok a hobbiterepjárók egyik legrégebbi és legnagyobb autópiacának számit. A Tucson a Hyundai legnépszerűbb típusa volt tavaly, amelyből átlagosan 10 ezer példány kelt el havonta. A vállalat az új, negyedik generációs Tucson modell tavaszi érkezésével még nagyobb keresletre számít.

A vállalat a modell iránti érdeklődésre gyorsan válaszolva még tavaly jelentette be, hogy az új Tucson modell termelése idén az alabamai gyárban is megkezdődik. „A termelés felcserélésekor figyelembe vettük a koreai és az amerikai helyszínek kapacitásait” – mondta a Hyundai Motor szóvivője. „A Tucson amerikai üzemben történő termelése lehetővé teszi a helyi igények helyben történő kielégítését és a piaci kereslethez történő rugalmasságot is. Emellett figyelembe vettük a kisebb termelési mennyiséggel szembenéző koreai munkaerő megtartását is.”  

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com, businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését