Az SK lehet a Hyundai domináns akkuszállítója
A koreai SK Inoovation lehet a Hyundai csoport E-GMP elektromos járműplatformjának kulcsfontosságú akkubeszállítója, miután a cég neve is bekerült az autógyártó az akkubeszállítók harmadik licitkörébe,
Az SK Innovation volt az a vállalat, amelyet az új platformra épülő első modellhez a Hyundai kiválasztott, míg az autógyártó második E-GMP-re épülő modelljéhez az LG Energy Solution mellett a kínai CATL akkugyártó szállítja a szükséges mennyiséget. A Hyundai jelenleg a harmadik modelljéhez keres beszállítókat, ahol az LG, a CATL és a Samsung mellett most az SK innovation neve is felmerült.
Úgy tűnik, a Hyundai csoport harmadik modelljéhez minden eddiginél változatosabb forrásból kívánja beszerezni az akkumulátorokat. „A források diverzifikálása érdekében a beszállítók számának növelésére törekszünk” – mondta a Hyundai Motor egyik képviselője. A beszállítók számának növelése a beszállítás mennyiségének tükrében szükséges lépés. Az első akkuszállítmány értéke 8,9 milliárd dollár, míg a második 14,3 milliárd dollár, a harmadik pedig az első duplája, 17,9 milliárd dollár.
„Ha egyetlen beszállítónk lenne, akkor az esetleges akkuhiány esetén kockázatos volna. Sokkal ésszerűbb volna több beszállítós rendszert választani” – mondta egy iparági szakértő. A szeptember óta tartó liciten résztvevő vállalatok közé nemrég az SK Innovation neve is felkerült, a döntést várhatóan a következő hetekben hozzák meg.
Korábban a Samsung SDI vállalatot tekintették a harmadik szállítmány legesélyesebb pályázójának. Ám a Samsung prizmatikus akkumulátorokat gyárt, a Hyundai inkább más beszállítót részesíthet előnyben, mivel az autógyártó köztudottan tasakos cellákat keres. Elemzők szerint elképzelhető, hogy a Hyundai ennek ellenére bizonyos mennyiséget a Samsungtól is vásárol majd.
A Hyundai új IONIQ villanyautó-márkájának korábban bejelentett három tagja közül az első, az SK Innovation akkuival készülő IONIQ 5 közepes méretű crossover még ebben a hónapban bemutatkozik, amely után nem sokkal a Kia és a Genesis is bemutatja azonos méretű saját villanyautóit. A második modell a jövőre érkező IONIQ 6 sportlimuzin lesz, míg 2023-ban egy kifejezetten az Észak-amerikai piac számára fejlesztett nagy hobbiterepjáró érkezik, IONIQ 7 néven.
Tavaly ősszel az SK Innovation bejelentette, hogy egy olyan új típusú akkumulátorcellát dolgozott ki, amely kettő 10 perces töltéssel akár 800 kilométeres hatótávra is képes és élettartama során akár ezer feltöltést is képes elviselni. A gyártó az új akku kémiáját egyelőre titokban tartja, fejlesztése pedig legkésőbb 2021 első félévében befejeződik.
Az akkugyártó Magyarországon már a harmadik akkumulátorgyártó üzemét tervezi. A vállalatnak már van egy 7,5 GWh kapacitású üzeme Komáromban, míg jelenleg ugyanott építi második, 10 GWh-s gyárát. A harmadik, Iváncsán létesítendő üzem 2024-től évente akár 30 GWh kapacitású akkucellákat lesz képes termelni, amellyel a cég remek pozícióban lesz a Hyundai és a Kia Európában készülő modelljeinek jövőbeli villamosításához.
Forrás: koreatimes.co.kr/, insideevs.com, electrive.com