Többet mutat magából a Hyundai új minije
Készül a Hyundai eddigi legkisebb crossover modellje, amelynek legutóbb elcsípett prototípusai egy kicsivel többet is megmutatnak az autó formavilágából.
Az indiai autópiacon a Maruti Suzuki parányi, mindössze 3,5 méter hosszú S-Presso modellje hatalmas sikereket ér el, amit most a Hyundai is megirigyelt, ezért a koreai vállalat egy hasonló méretű apróságon dolgozik. Az AX1 gyári kódnév alatt futó mini crossover prototípusairól nem először jelenik meg kémfotó, ám az újabb felvételeken sokkal közelebbről átható autó az eddigieknél többet mutat meg magából.
A koreai utakon levadászott apróság karosszériájának sarkos formavilága kitűnik a közeli felvételeken. A hűtőmaszk főleg az autó parányi méreteihez képest hatalmasnak tűnik, szinte teljesen beteríti az autó első részét. A Hyundai crossoverekre jellemző osztott lámpatest itt is megjelenik, felül az irányjelzővel, alul pedig a halogén lámpákkal. A menetfények alapesetben várhatóan normál halogén lámpák lesznek, csak a jobban felszerelt kivitelek kaphatnak LED fényeket.
Az autó viszonylag sík motorháztetőt kapott, míg oldalnézetből egyértelműen látszik a magas építésmód. Ahogyan a sarkos ablakvonalak is kitűnnek, amelyekkel a Hyundai kisautója egyértelműen hasonlítani szeretne a Maruti Ignis modelljére. Az első kilincs hagyományos elhelyezést kapott, míg a hátsó kilincseket a hátsó oldalablak és a C oszlop közé rejtették. A formatervezők ettől remélik, hogy az autó kétajtós hatást kelthet, ahogyan azt a Tata és a Maruti is teszi az Altroz és a Swift kisautóknál. Hátrafelé haladva az is látszik, hogy a kisautó nem cápauszony, hanem hagyományos botantennát kapott, miközben a hátsó lámpatestek viszonylag magasra, egészen az ablakvonal szintjére kerültek. Eközben a hátsó indexek már a lökhárítóban villognak.
A Hyundai AX1 modelljének meghajtásáról egyelőre nincs hivatalos információ, de várhatóan a Santro kisautóban bevált 1.1 literes benzinmotor kerülhet az autóba, amihez 5 fokozatú kézi vagy robotizált (AMT) váltó kapcsolódhat. Opcióként esetleg nagyobb hengerűrtartalmú, vagy erősebb benzinmotorral is kérhető lesz a kisautó és akár az is elképzelhető, hogy a benzines mellett egy elérhető árfekvésű tisztán elektromos változat is készülhet. A gyártás idén szeptemberben a koreai Gwangju városában kezdődhet meg, ahol évente mintegy 70 ezer darab előállítását tervezik.
Forrás: cartoq.com, trak.in