A Hyundai a termelés felfuttatásával szilárdítaná meg üzemanyagcellás vezető szerepét

A Hyundai Motor Group a hidrogénalapú gazdaság vezető szerepkörének eléréséhez a jelenlegi 40 ezerről 2030-ig 700 ezerre szeretné növelni a járművekben és a járműiparon túl használható üzemanyagcellás rendszerek termelési mennyiségét. 

Dél-Korea autóóriása jelenleg évente mindössze 40 ezer üzemanyagcellás rendszert gyárt, amelyek nagy részét elektromos járművekbe építik be. A Hyundai Motor által gyártott Nexo üzemanyagcellás hobbiterepjáróba egy darab, míg az Xcient Fuel Cell teherautóba kettő darab 95 kW-os teljesítményű üzemanyagcellát integráltak. 

Iparági szakértők számításai szerint egy ilyen üzemanyagcella jelenleg a Nexo 70 millió koreai vonos (kb. 18,8 mFt) vételárának 40 százalékát teszi ki. Ez annyit jelent, hogy csak az üzemanyagcella rendszer nagyjából 7,5 millió forintot ér, így a Hyundai Motor évente több mint 300 millió forintnyi bevételre tesz szert a rendszer értékesítésével. 

A Hyundaihoz tartozó Mobis 2007-ben nyitotta meg a Cshungdzsu üzemét, amely évente 3 ezer darab üzemanyagcellás rendszert állít elő. A nemrég megnyitott második üzemmel együtt a Hyundai termelőkapacitása évi 40 ezer darabra bővült. A vállalat jelenleg már építi a harmadik üzemanyagcella gyárát, miközben februárban indulnak az első kínai üzem építési munkálatai is, amely még az idén megkezdheti termelését.   

Ezekkel a folyamatos bővítésekkel a Hyundai Motor Group célja, hogy 2030-ig üzemanyagcella rendszereinek éves termelési szintjét 700 ezer darabosra  bővítse, amelyből 500 ezre járművekben, 200 ezer darabot pedig más eszközökben, pl. hajókban, vonatokban, villástargoncákban, vészhelyzeti áramgenerátorokban és városi légiközlekedési járművekben hasznosítanának. 

A Global View Research piackutató intézet adatai szerint az üzemanyagcella piacának értékét 2020-ban 12 milliárd dollárra értékelték, leginkább a járműveken túli, pl. áramtermelő rendszerek, háztartások és épületek energiaellátási rendszereként. Az üzemanyagcellás piac autóipari felhasználási arányát mindössze 10 százalékos becsülik, vagyis az 1,2 milliárd dolláros piacon a Hyundai 75 százalékos részesedésével domináns szerepet játszik. 

A koreai autógyártó 2019-ben hozta nyilvánosságra 2025-ös hidrogénstratégiáját, aminek keretében 600 milliárd vont fog befektetni a hidrogén üzletágának fejlesztésébe. Ezt tavaly kicsit átdolgozta, így 2030-ra a befektetési cél immár 4,1 trillió von. 


A termelőüzemek bővítése mellett a Hyundai azzal is meg kívánja őrizni vezető pozícióját, hogy 2021-re továbbfejlesztette Nexo modelljét, amely új 10,25 colos digitális műszeregysége és más biztonsági és kényelmi fejlesztései mellett 1,25 millió vonnal (kb 335 eFt-tal) olcsóbbá is vált. Az új Nexo alaptímusa 67,6 millió vonba (kb. 18,1 mFt) , míg a Premium változat pedig 70,95 millió vonba kerül Dél-Koreában, ahol az állam az elektromos járművek mellett az üzemanyagcellás autók vásárlását is támogatja. 

Forrás: pulsenews.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését