Két új Hyundai versenyautó is debütált Daytonában

A Hyundai Motorsport vadonatúj Elantra N TCR modellje mellett a tisztán elektromos Veloster N ETCR változata is megjelent az amerikai Daytona Nemzetközi Versenypályán megrendezett versenyhétvégén.

A Hyundai Motorsport tavaly szeptemberben jelentette be, hogy az Elantra N TCR versenyautójával az i30 N TCR és a Veloster N TCR modellek mellett Ügyfélversenyzési Részlege immár a harmadik opciót kínálja. Az Elantra N TCR versenyautót az amerikai IMSA versenysorozatban résztvevő Bryan Herta Autosport versenyzői, Harry Gottsacker, Mark Wilkins, Parker Chase és Ryan Norman vezették az új modellt. 

Az Elantra N TCR jelentősen nagyobb, mint a Hyundai korábbi i30 N és Veloster N TCR versenyautó modelljei és ez a márka első olyan modellje, amely egy lépcsőshátú limuzin túraautó-változata. A fronthajtású jármű tengelytávja eléri a 2 750 millimétert, miközben az autó 350 lóerős és 450 Nm-es maximális teljesítményét és nyomatékát egy hatfokozatú szekvenciális váltó viszi az útra. 

A Hyundai sorozatgyártású modelljeiben is dolgozó kétliteres motorral szerelt Elantra N TCR 2021-ben részt vesz az Észak- és Dél-amerikai túraautó-versenyeken. A Bryan Herta Autosport ezt a járművet használja az idei IMSA versenysorozatban, míg a TCR Dél-amerikai széria első szezonjában Augusto Farfus és Sérgio Jimenez fogja vezetni az autót. 

Farfus ezen a hétvégén az új Hyundai Veloster N ETCR versenyautót mutatta be Daytonában. Az ETCR demonstráció hatalmas sikert ért el azon motorsport-őrültek körében, akik a Rolex 24 órás verseny miatt látogattak ki a floridai versenypályára. Az IMSA Michelin Pilot Challenge nyitófutama előtt a Hyundai fejlesztőpilótája három kört tett meg nagy sebeséggel az 5,8 km hosszú pályán, beleértve az ikonikus 31 fokban döntött kanyarokat is.    

„Egyedülálló élmény volt vezetni a Veloster N ETCR modellt ezen a pályán, amely a bolygó egyik legpatinásabb versenypályája” – mondta Augusto Farfus a demonstráció után. „Az autó nagyon gyors volt az ovális pályán, bár nem ilyen pályákra tervezték, hanem rövid és nagyon intenzív versenyekre. Ma azonban bebizonyítottuk, hogy egy ETCR autó egy ilyen pályán is jól teljesíthet. Megtiszteltetés számomra és szeretnék köszönetet mondani az IMSA-nak, a WSC-nek és a Hyundai Motorsportnak, hogy ma megadták nekem ezt a lehetőséget."

„Nagyon büszkék vagyunk és a daytonai oválpályán nagy sebességgel száguldó Hyundai Veloster N ETCR látványa hátborzongató volt” – mondta Marcello Lotti, a WSC elnöke. „Az autó lenyűgözően gyors volt és gond nélkül száguldott végig. Nem volt könnyű megszervezni ezt a demonstrációt a világjárvány miatt elrendelt korlátozások mellett. De mindenképpen megérte, mert az volt a célunk, hogy bemutassuk a termékünket és ez a néhány kör máris nagy érdeklődést váltott ki itt a boxban is.”

„Nagyon büszkék vagyunk a WSC-vel kialakított együttműködésre, amely a Michelin Pilot Challenge keretében már a TCR kategória negyedik szezonjának sikeres megkezdését eredményezte” – mondta John Doonan, az IMSA elnöke. „És az, hogy ma bemutathatjuk az ETCR szériát Daytonában, nagyon különleges az IMSA számára. A kezdeményezés célja az új technológiák hatékonyságának bemutatása az autósportban, ami mindig is fontos küldetés volt mindannyiunk számára." 

"A Daytona mindig is a sebesség bemutatásának helyszíne volt, de ma a WSC-vel és a Hyundai Motorsport részvételével örömmel mondhatjuk, hogy Daytona az a hely, ahol mind a sebességet, mind a hatékonyságot megmutathatjuk. Vessenek egy pillantást a Hyundai Veloster N ETCR-re, és rájönnek, hogy ez egy rendkívüli gépezet. És ez csak az első lépés, mert mindig a legjobb platformot akarjuk kínálni a gyártóknak” – tette hozzá Doonan.

Forrás: touringcars.net, automobilsport.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését