A Hyundai az utazás utolsó métereire is tervez járművet


A Hyundai robotikai részlege már a 2017-es tanulmány óta folyamatosan dolgozik az Ioniq roller tervezésén és fejlesztésén, amiről most minden részletet elárultak.

A Hyundai Motor Group saját robotikai csoporttal fejleszti a mesterséges intelligencia, a robotok vagy az önvezetési technológiáit, és bár emellett kissé elavultnak tűnhet, de az elektromos robogók lesznek a jövőbeni mobilitás egyik alappillérei. A csapat éppen ezért a 2017-es CES-en mutatta be az utolsó méterekre tervezett új koncepcióját, amelynek továbbfejlesztése mellett döntöttek, ugyanis „a vevők akartak egy ilyet, amikor meglátták a 2017-es kiállításon”.


A Hyundai csoport nem az első autógyártó, amely elektromos robogókat készít, de kevesen jutottak el a tömeggyártásig. Nem voltak ugyanis elég kicsik vagy elég hatékonyak ahhoz, hogy beférjenek a járműbe. A Hyundai azonban sokkal közelebb áll ahhoz, hogy ez tényleg működjön. A robotikai csapat úgy véli, hogy az eszközt leghamarabb 2020-ban piacra lehet dobni. Ennek elsődleges okát is megadták: „Még nem döntöttünk arról, hogy melyik autóval szeretnénk párosítani a robogót. A legnagyobb különbség az Ioniq robogó és mások között a járműhöz való kapcsolódás. A robogó kialakítása és műszaki jellemzői nagyban függnek a dokkolótól és úgy számítjuk, hogy minden finoman és gyorsan fog menni, miután a járműtípust kiválasztottuk."


Mind a 2017-es koncepció, mind a prototípus úgy került kialakításra, hogy az akadálytalan használat érdekében a jármű első ajtajában legyen tárolható, ám a biztonsági kérdés továbbra is fennmarad. A csapat óvatosan kezeli az ajtó belső részén kialakításra kerülő töltő elkészítését, mivel az valószínűleg ütközik a vonatkozó biztonsági előírásokkal. „A 2017-es CES kiállításon az ajtóban tárolással próbálkoztunk, majd idén az Ázsia CES-re a csomagtartóba helyeztük át azt. Még nem döntöttünk ennek pontos helyéről. Biztosnak kell lennünk abban, hogy az egy autóbaleset esetén a jármű egyik utasát se veszélyeztesse, ugyanakkor meg kell őriznünk az akadálytalan használhatóságot is.”


A robotikai csapat szerint ez a prototípus egy 10,5 amperórás (AH) lítium akkumulátorral működik, amellyel a roller valamivel több, mint 20 km/órás sebességet képes elérni, és kb. 20 km-t tud megtenni egyetlen feltöltéssel. (Ha egy regeneratív fékrendszert is beépítenek, a hatótávolság akár  százalékkal is nőhet.) Tekintettel arra, hogy manapság már sok roller akár 40 km-nél nagyobb távra képes, a műszaki jellemzők nem igazán tűnnek érdekesnek. „Az Ioniq robogót csak rövid távolságok megtételére terveztük. Az akkumulátor is számít persze, de mi leginkább a hordozhatóságra törekszünk. Minden lehetőséget megfontolunk, de elsődleges célunk a lehető legtöbb súly megtakarítása.”


Akárcsak a 2017-es CES-en bemutatott koncepció, a robogó váza három részre hajtható össze és súlya körülbelül 7,7 kg, így ez a legkönnyebb roller. Nagy különbség azonban, hogy a korábbi elsőkerék-meghajtás helyett a tervezők  hátsókerék-hajtásra váltottak. Ennek oka, hogy a kerekeknek kisebbnek kellett lenniük, hogy a roller könnyebb és kompaktabb legyen, ez viszont durvább haladáshoz vezetett. Ezért az első kerék felfüggesztést kapott, hogy egyenletesebben mozoghasson, a villanymotor pedig hátrakerülve a hátsó kereket hajtja. A hátsókerék-meghajtás további előnye, hogy növeli a hatékonyságot és a nyomaték is megmarad. Amikor az első gumiabroncs elveszti tapadását az úton, a tapadás megszűnik. A hátsókerék-meghajtás megoldotta ezt a problémát.


Így már egyértelmű, hogy a Hyundai csoport a hordozhatóságot és az akadálytalan használhatóságot helyezi előtérbe. Másfelől a robotikai csapatot is beleértve mindenki tisztában van azzal, hogy egy kisebb, könnyebb termék automatikusan magasabb árat is jelent. „Az ár mindeddig nem lesz probléma, amíg a vásárló úgy érzi, vásárolt valamit, ami minden pénzt megér. Ebből a szempontból fontolóra vesszük az együttműködést más szolgáltatókkal, hogy vásárlóink sok más dolgot is megtehessenek az alkalmazásokkal. Reméljük, hogy az utolsó méterek mobilitási korszaka hamarosan beköszönt.”

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését