Három év múlva jönnek a Hyundai elérhető indiai villanyautói


A Hyundai Motor 2022-ben tervezi megkezdeni elérhető árfekvésű villanyautóinak gyártását Indiában, ahol a villanyautókhoz szükséges akkumulátorok saját gyártását is fontolóra veszi.  

A Hyundai Motor India 2022-től kezdődően megkezdi a „megfizethető” és „tömegpiacra szánt” elektromos autóinak gyártását az indiai Ola autómegosztási vállalat számára. Ezek az indiai vásárlók igényeire szabott járművek egy új járműplatformra épülnek, amelynek célja a gyártási költségek alacsony szinten tartása és megfizethetővé tétele. A flottavásárlók (mint például Ola) és magánvásárlók számára kínált elektromos autó tervezett vételára egymillió rúpia, azaz mai árfolyamon számolva nagyjából 4,3 millió forint alatt maradhat.


Emellett a Hyundai azt is fontolóra veszi, hogy egy helyi partnerrel közösen az autókhoz használt akkumulátorokat és villanymotorokat is Indiában gyártsa. Erről Seon Seob Kim, a HMIL vezetője a következőt nyilatkozta: „Miután kifejlesztettük a tömegpiaci elektromos járművet, ez megoldás lesz az Ola számára. Az új EV bevezetésére az ütemterv szerint 2022-t néztük ki, de ez attól is függ, hogy milyen iparra és infrastruktúrára van szükségünk ehhez. Remélhetőleg az árat 1 millió rúpia alatt tudjuk tartani.”


Idén márciusban a Hyundai és leányvállalata, a Kia Motors eddigi legnagyobb együttes beruházási kötelezettségvállalásukkal 300 millió dollárt fektettek az Ola autómegosztási platformjába. Az autógyártó vállalatok megállapodtak abban, hogy közösen megoldásokat hoznak létre a járműparkok üzemeltetésére és kezelésére az Ola számára, amelynek célja, hogy a jelenlegi 1,3 millióról 2022-ig partnereik és sofőrjeik száma elérje a kétmilliót. Az Ola jelenleg egy három- és négykerekű elektromos járművekből álló flottát üzemeltet, amelyeket a Kinetic Engineering és a Mahindra Electric gyárt. A Nagpurban jelenleg elektromos járműveket üzemeltető vállalat arra törekszik, hogy 2021-ig minden szegmensben egymillió elektromos járművel rendelkezzen.


A Hyundai idén júliusban vezette be első akkumulátorral működő elektromos Kona modelljét Indiában, amelynek akkor 2,53 millió rúpiás (kb. 11 mFt) ára az időközben életbe lépett adócsökkentés miatt 2,37 millió rúpiára (kb. 10,3 mFt) csökkent. Ezt a nagyrészt importált alkatrészekből Indiában gyártott autót a bemutatást követő kevesebb mint egy hónapon belül 150 vevő rendelte meg annak ellenére, hogy az árából két Hyundai Creta, India legnagyobb darabszámban értékesített kisterepjáróját vehettek volna. „Végső célunk a tömegpiaci villanyautó,, amelyet sokkal alacsonyabb áron és emellett optimális hatótávval kínálhatunk ügyfeleink számára. Ezen járművek kifejlesztésén dolgozunk jelenleg” – tette hozzá Kim.


Jelenleg az akkumulátor költsége a teljes elektromos autó árának 50 százalékát teszi ki. Éppen ezért a Hyundai versenytársaihoz hasonlóan feltérképezi az akkumulátorok helyi gyártásának lehetőségeit azért, hogy költségeit alacsony szinten tudja tartani. A Suzuki Motor 2020-tól az indiai Gujaratban működő Toyota üzemből szállít akkumulátorokat a Maruti Suzuki számára, míg a Mahindra globális vállalatokkal együttműködve kíván egy lítium-polimer akkucellákat előállító gyárat létesíteni. 


„Az akkumulátorok indiai gyártását a partnerekkel együtt meg kell vizsgálnunk" – mondta Kim. A vezető azonban nem akart nyilatkozni a Hyundai és leányvállalata, a Kia Motors vállalattal végzendő jövőbeli együttműködésről, hiszen a két koreai vállalat egymás riválisa az indiai piacon. A Kia idén a Seltos modell bevezetésével ugyanabban a szegmensben lépett piacra Indiában, ahol a Hyundai a Creta modellel piacvezető. „A Hyundai és a Kia még elektromos járművek esetében is függetlenek maradnak” – tette hozzá Kim.

Forrás: moneycontrol.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését