Így válik a Hyundai intelligens mobilitási szolgáltatóvá


A Hyundai Motor nyilvánosságra hozta „2025 Stratégia” névre hallgató ütemtervét, amellyel a vállalat igyekszik a jövő mobilitási iparágának egyik meghatározó vezetőjévé válni.  

Az új „2025 Stratégia” elnevezésű ütemterv a társaság két alapvető üzleti pillérre, az intelligens mobilitási eszközökre és az intelligens mobilitási szolgáltatásokra, valamint a két pillér közötti szinergiára támaszkodva várhatóan megkönnyíti a vállalat átalakulását az intelligens mobilitási megoldások szolgáltatójává.


Az intelligens mobilitási eszközök üzletága a szolgáltatásokra optimalizált termékeket állít elő és megteremti az alapokat a szolgáltatási üzletág fejlődéséhez. Másrészről az intelligens mobilitási szolgáltatási üzletág személyre szabott tartalmakat és szolgáltatásokat fog biztosítani az eszközökön a szélesebb ügyfélkör biztosítása érdekében.


A Hyundai átfogó közép- és hosszú távú stratégiai irányát a vállalat elnöke és vezérigazgatója, Won-hee Lee mutatta be a Szöulban nemrég megrendezett „Igazgatói beruházók napja” fórumon, ahol különféle érdekelt felek, köztük a részvényesek és a befektetők vettek részt. „Jövőbeli stratégiánk kulcsa az, hogy az ügyfelekre koncentrálunk és a legkívánatosabb termékeket és szolgáltatásokat mutassuk be számukra. Intelligens mobilitási élményeket akarunk nyújtani, amelyek a fejlett technológia kihasználásával kielégítik ügyfeleink változó igényeit” – mondta Lee elnök. „A Hyundai jövőbeli stratégiájának központi eleme lesz az intelligens mobilitási megoldások szolgáltatójává válása, olyan átfogó mobilitási megoldásokkal, amelyek ötvözik az eszközöket és a szolgáltatásokat.”

Az intelligens mobilitás eszköz területén a Hyundai különböző stratégiákat dolgozott ki annak érdekében, hogy fenntartsa versenyképességét alapvető gyártási üzletágában a belsőégésű motorral szerelt járművek jövedelmezőségének növelésével és az elektromos járművek terén szerzett vezető pozíciójának biztosításával. A vállalat kiegyensúlyozott és folyamatos növekedést tervez olyan portfólióval, amely figyelembe veszi a különféle regionális és termékigényeket.


A Hyundai különösen a járművek villamosításával foglalkozik azzal, hogy a méretgazdaságosság elérése érdekében először a fiatalabb demográfiai és üzleti vállalkozásokat célozza meg megfizethető árfekvésű akkumulátoros elektromos járműveivel. A vállalat 2025-re 670 ezer elektromos járművet kíván eladni évente, amelyből 560 ezer akkus elektromos és 110 ezer üzemanyagcellás elektromos járművet lesz. A cél az, hogy 2030-ig az új modellek legtöbbjét elektromossá tegyék olyan kulcsfontosságú piacokon, mint Korea, USA, Kína és Európa, valamint a feltörekvő piacok, így India és Brazília 2035-ig kövessék ezt. A Genesis márka 2021-ben mutatja bel első teljesen elektromos modelljét, mielőtt 2024-ben tovább bővítené az elektromos modelljeinek kínálatát. A nagyteljesítményű N sportmárka crossoverek és elektromos modellek bevezetését is tervezi, tovább erősítve ezekkel a Hyundai versenyképességét az villamosítás területén.

A társaság ezzel egyidejűleg minőségbiztosítási és költséginnovációkat is végrehajt az ügyfelek számára nyújtott érték növelése érdekében, miközben költségszerkezetek innovációját is elvégzi. A minőségbiztosítási innovációk három intelligens elem alapján maximalizálják az ügyfeleknek nyújtott értéket: innovatív digitális felhasználói élmény, mesterséges intelligencia (AI) alapú kapcsolódási szolgáltatások és a biztonságot maximalizáló autonóm vezetés. Ami az autonóm vezetési technológiát illeti, a SAE-2. és 3. szintje, valamint a parkolásra optimalizált fejlett vezetőtámogató rendszer (ADAS) 2025-ig minden modellben elérhető lesz amellett, hogy a vállalat 2022-ig teljesen autonóm vezetési platformot fejleszt ki és 2024-ig megkezdi annak tömegtermelését. A Hyundai azon terve, hogy differenciált járműfunkciókat kínáljon az ügyfeleknek, várhatóan csökkenti az ösztönzőkre fordított kiadásokat és javítja az ügyfelek márkához fűződő viszonyának megértését.


A költséginnováció érdekében a vállalat egy új globális moduláris villanyautó-padlólemezt fog alkalmazni, amely fokozza a termékfejlesztés hatékonyságát és méretezhetőségét a járművek 2024-től várható bevezetésével. A vállalat azt tervezi, hogy a hálózat optimalizálása és az új értékesítési módszerek révén átalakítja értékesítési modelljét és a kereslet alapján optimalizálja a termelést, valamint bővítse a partneri kapcsolatot beszállítóival.

Az intelligens mobilitási szolgáltatás kulcsfontosságú jövőbeli növekedési terület lesz a Hyundai számára, összehozva az eszközöket és szolgáltatásokat az ügyfelek számára egy személyre szabott mobilitási életmód biztosítása érdekében. A vállalat meglévő ügyfélkörének kiaknázását tervezi az általuk vásárolt járművekhez kapcsolódó szolgáltatások bővítésével, ideértve a karbantartást, javítást, finanszírozást, biztosítást és a különböző díjakat is. A Hyundai arra is lépéseket tesz, hogy szélesebb körű szolgáltatást nyújtson az ügyfelek szélesebb körének. A vállalat integrált mobilitási platformot kíván felépíteni, amely az autók összeköttetése révén elemzi a jármű rendszeréből és környezetéből származó adatokat. Az ügyfelek fokozott megértése révén a társaság az ügyfelek életének minden területén az igényeikhez szabott szolgáltatásokat tud kínálni, ideértve a vásárlást, a szállítást, az adatátvitelt és a mobilitási szolgáltatásokat.


A „2025 Stratégia” részletezi az intelligens mobilitási szolgáltatások regionális optimalizálását is. Az Egyesült Államokban az autómegosztással és a robotaxi-szolgáltatásokkal kapcsolatos bemutatók a 4. vagy annál magasabb szintű autonóm járművek várható forgalomba hozatalát vetítik előre. Koreában, Ázsiában és Ausztráliában a Hyundai azt tervezi, hogy helyi vezető szereplőkkel együttműködve belép a mobilitási szolgáltatások piacára. Európában és Oroszországban, ahol a szolgáltatóipar érettebb, a vállalat elsősorban azokra a vállalatokra összpontosít, amelyek a termékeket és a szolgáltatásokat ötvözni tudják. 

A „2025 Stratégia” sikeres végrehajtásához szervezeti és vezetési reformtervek is vannak. A társaság az adatalapú döntéshozatalhoz, az alkalmazottak teljesítménymenedzsmentjéhez, a folyamatok innovációjához és a következő generációs vállalati erőforrás-tervezéshez új rendszereket fog bevezetni. Emellett rugalmasabb szervezeti struktúrát fog létrehozni és előmozdítja a harmonikus vállalati kultúrát, amelynek központja a kommunikáció és az együttműködés.


A Hyundai meghatározta a „2025 Stratégia” tervében felvázolt célok eléréséhez szükséges legfontosabb pénzügyi célokat is. A vállalat a 2020-tól 2025-ig tartó hatéves időszakban összesen 51 milliárd dollárt, vagyis évente megközelítőleg 8,5 milliárd dollárt kíván kutatás-fejlesztésbe és a jövőbeli alaptechnológiákba fektetni azért, hogy megkönnyítse az intelligens mobilitási megoldások szolgáltatójává történő átalakulást. Konkrétan 31 milliárd dollárt különítenek el a termékekre a meglévő üzletágak versenyképességének fokozása érdekében, míg körülbelül 17 milliárd dollárt fordítanak a jövőbeni technológiákra, beleértve az elektromosítást, az autonóm vezetést, a mesterséges intelligenciát, a robotikát, a személyes légijárműveket és az új energia területét.

A hatéves beruházási tervet frissítették a vállalat meglévő – 2019 februárjában bejelentett – tervéhez képest, amely szerint a társaság 37 milliárd dolláros kiadási tervet tett közzé a 2019-2023 közötti időszakra. A Hyundai autóipari részlegének újonnan kitűzött működési haszonkulcsa 2025-re 8 százalékot tesz ki, amely meghaladja az előző tervben 2022-re tervezett 7 százalékot. A fokozott jövedelmezőség és költség-versenyképesség mellett a vállalat növeli az elektromos járművek részesedését termékcsaládjában és ezen cél eléréséhez megteremti az alapot az új mobilitási szolgáltató vállalkozások számára. A luxusautók globális piacán a Genesis márka sikeres megjelenése szintén várhatóan tovább növeli a vállalat jövedelmezőségét.


A költséginnovációs programok sora – például a platformok integrációja, a járművek szabványos felépítése és az alkatrészek egységesítése – elősegíti a vállalat alkatrészellátási láncának hatékonyságát. A járművek felépítési folyamatait régiónként optimalizálják és innovatív gyártási technológiákat vezetnek be a hatékonyság és a jövedelmezőség további fokozása érdekében. A továbbfejlesztett termékkínálat és a versenyképes új modellek együttesen segítik az ösztönzőkre fordított kiadások csökkentését, míg a megelőző minőség-ellenőrzési erőfeszítések csökkentik a minőséggel kapcsolatos költségeket. A vállalat emellett fokozza a Genesis márka beruházási hatékonyságát is.

A Hyundai azon célkitűzése, hogy 2025-ig elérje a globális autóiparban 5 százalékos piaci részesedést, 1 százalékpontos növekedést jelent a 2018-ban elért kb. 4 százalékhoz képest. Ezen cél elérése érdekében a társaság regionális rugalmassággal fog foglalkozni az egyes piacok ingadozó keresletével és versenyképes mobilitási szolgáltatásokat fog kínálni ezekhez.


„A Hyundai elsődlegesen mindig is ügyfeleit tekintette fontosnak, ezért arra törekszik, hogy az emberek életét minőségi időtöltéssel kapcsolja össze" – mondta Lee elnök. „Mindent megteszünk annak érdekében, hogy felkészítsük magunkat a jövőre, hogy vezessük a jövőbeli mobilitási ipart és emellett maximalizáljuk a részvényesi értéket."

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését