Bemutatták a Hyundai új indiai kisszedánját


A Hyundai Motor indiai képviselete bemutatta a Grand i10 Niosra épülő legújabb Aura limuzinját, amely Xcent elődjénél méretesebb karosszériájával, fejlett technológiájával jövő év elejétől kapható az országban. 

A Hyundai Aura most tartotta világpremierjét Indiában, ahol az autó forgalmazása már csak a jövő év elején veszi kezdetét. A négy méternél is rövidebb Aura gyakorlatilag az indiai piacon rendkívül népszerű Hyundai Xcent utódja, amely flottavásárlók részére továbbra is elérhető lesz. Az Aura az ősszel bemutatott Grand i10 Niosra épül és nemcsak szerkezetében, de megjelenésében és belső kialakításában is a kisautót tükrözi. 


Amellett, hogy a külső nagyrészt a Grandi i10 Niosból származik, vannak olyan részletmegoldások, amelyek kifejezetten csak az Aura modellre jellemzők. Amíg az új Nios egy, addig az Aura például két bumeráng alakú LED nappali fényt visel a kaszkád hűtőmaszk mindkét oldalán, amely a Nios kockás mintázata helyett megkapta az európai változat hálós szerkezetét.  


A legnagyobb változás persze a feketére fényezett C oszlopnál kezdődik, amely után egy méretes puttonyt húztak a tervezők. A 4 méternél mindössze 5 milliméterrel rövidebb kisautó európai szemmel elég érdekes hátsó formákat kapott, aminek egyik eleme a bumeráng alakú, alulról középen összeérő LED betétes hátsó lámpatestek. A rendszámkeret a frissített Elantrához hasonlóan a hátsó lökhárítóra költözött, ami valószínűleg a Verna 2020-as faceliftjén is meg fog jelenni. Az Aura hossza és magassága megegyezik az előd Xcenttel, viszont annál 20 mm-rel szélesebb, tengelytávja pedig 25 mm-rel 2 450 mm-re nőtt. 


A vállalat ugyan most nem mutatta meg az autó belső kialakítását, szinte biztosak lehetünk benne, hogy a műszerfal, a kezelőszervek és az ülések is a Grand i10 Niosból származnak. Az Aura is megkapja azt a 8 colos érintőképernyős multimédiás rendszert, amiben Apple CarPlay és Android Auto funkciók is vannak, valamint az Aurában is egy 5,3 colos digitális sebességmérő is beépítésre kerül. Emellett vezeték nélküli telefontöltés, Arkamys hangrendszer, hátsó középső könyöklő és tolatókamera is elérhető lesz. A Venue-vel ellentétben viszont nem lesz hozzá Blue Link elérhetőség, viszont egy egyszerűbb, a Grand i10 Niosban is működő iBlue Audio távirányító telefonos alkalmazás igen. 


Az Aurát már a kezdetektől háromféle környezetbarát új motorral lehet majd elérni. Az alap az 1.2 literes, 83 lóerős szívóbenzines (ez akár CNG változatban is kérhető), míg az ugyanekkora 1.2-es dízel 75 lóerős az első olyan indiai Hyundai CRDi, amely teljesíti az új BS-6 emissziós normákat. Harmadik változatként az Aurában is elérhető lesz az 1.0 literes, háromhengeres T-GDI, amely elsőként a Venue modellben mutatkozott be Indiának. Az Aurában viszont ennek alacsonyabb, 100 lóerős teljesítményű változata dolgozik, míg a Venue a 120 lovas változattal rendelhető. A benzinesekhez alapáron 5 fokozatú kézi sebességváltó jár, míg az alapmotorhoz és a dízelhez robotizált AMT egység is elérhető.    

A Hyundai egyelőre nem közölte az Aura vételárát, azt várhatóan a piaci bevezetéshez közeledve, jövő év elején fogják nyilvánosságra hozni.  

Forrás: autocarindia.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését