A Hyundai üzemanyagcellás rendőrségi busszal tisztítja Korea levegőjét


A buszok, akár a rendőrség számára készült példányok is rengeteg káros anyagot termelnek, ezért a Hyundai Motor és a koreai hivatalok olyan szándéknyilatkozatot kötöttek, amellyel az üzemanyagcellás buszok terén egymással együttműködnek.   

A rendőrségi buszok rengeteg időt töltenek az utca közepén állva, amiket általában a rendőrök pihenőhelyeként hasznosítanak. Ha nagy verseny vagy valamilyen jelentős esemény történik, a rendőrségnek a rend és biztonság fenntartása érdekében közel kell lennie. A szolgálatban lévő rendőrök kényelme érdekében nyáron hűtenek, télen fűtenek bennük, így motorjai állandóan járnak. Vagyis elkerülhetetlen, hogy a buszok jelentős mennyiségű szennyezőanyagot bocsássanak ki. A koreai rendőrség október óta a Hyundai Motor közreműködésével egy hidrogénüzemű rendőrségi buszt, az ElecCity modellt használ. Az autógyártó ezúttal a Hyundai Universe utódját mutatta be, amelynek rendőrségi felszereléseihez hatalmas tárolóhelyek állnak rendelkezésre.  


A magas padlós busz kényelmes utazást és több helyet biztosít az utasoknak elérhető áron. Az autóbusz a sofőröket is beleértve 29 utas befogadására képes, míg egy hasonló alacsonypadlós buszon csak 21 rendőr tud utazni. A busz hasmagassága meglehetősen nagy, a megemelt rész egyaránt gyorsabb haladást biztosít, valamint a motor és a meghajtást is magában foglalja. A magas padlós buszok nemcsak jobban megfelelnek a koreai útviszonyoknak, de jobban szolgálják a rendőrséget is.


Habár a két busz külsőleg szinte teljesen egyforma, szerkezetük lényegesen eltérő. A magas padlós buszok esetében a poggyász a padló alatt helyezkedik el, ami azt jelenti, hogy nincs hely az üzemanyagcellás rendszer főbb elemeinek. Így a Hyundai ezen magas padlós busza a tetőn hordja hidrogéntartályait azért, hogy elegendő hely legyen az utasok és a poggyász számára. A buszon két 95 kilowattos olyan üzemanyagcella található, amelyeket a Hyundai üzemanyagcellás Nexo hobbiterepjárójában is használnak. A modell egy maximum 240 kilowatt (326 LE) teljesítményű villanymotorral rendelkezik, amihez elöl egy 49 kWh kapacitású akkumulátor is párosul. A tetőn egy hidrogéntartály található, amely akár 1 014 liter hidrogént képes tárolni. 


Az üzemanyagcellás rendőrségi buszok legnagyobb előnye azok fokozott környezetbarát működése. Az üzemanyagcellás autók egyáltalán nem bocsátanak ki szennyező anyagokat, és kialakításuk révén képesek más járművek károsanyag-kibocsátásait haladás közben semlegesíteni. Különösen igaz lehet ez a rendőrségi buszok esetében, amelyek nagyobb légtisztító hatást válthatnak ki a városi utcákon töltött hosszú várakozás közben. Az EPA jelentése szerint a közúti porrészecskék aránya az utcákon kétszer akkora, mint városok más közterületein. Az üzemanyagcellás rendőrségi buszok így valóban praktikus légtisztítókká válnak.


Ha a Nexo csak egyetlen órán át közlekedik, 26,9 kilogramm levegőt tisztít meg – ez ugyanannyi, mint amit 42,6 felnőtt szív be egy óra alatt. A rendőrségi busz, amely a Nexo két üzemanyagcelláját használja, még hatékonyabb lehet. Miközben ez a rendőrségi autóbusz egyetlen kilométert halad, 4,863 kilogramm levegő tisztul meg. Ha egy éven keresztül 86 000 kilométert tesznek meg a járművel, akkor 418,218 kilogramm levegőt tisztítana meg, ami ugyanannyi, mint amit 76 felnőtt képes egy év alatt belélegezni.


A koreai kormány 2028-ig 802 buszt vásárol a rendőrség számára, ezért három különböző kormányzati hivatal szándéknyilatkozatot írt alá a Hyundai Motorral. Az autógyártó elmondta, hogy idén két darab hidrogénüzemű rendőrségi buszt kíván a Nemzeti Rendőrség Hivatalának leszállítani. A buszok próbaüzemét a jövő év végére fejezik be, majd megkezdődik a buszok sorozatgyártása. A hidrogénüzemű buszokat 2021-től állítják szolgálatba.


A Hyundai Motor a Nexo modellel megkezdett úton fejleszti környezetbarát üzemanyagcellás járműveit. A vállalat 2025-ig 1 600 darab hidrogénüzemű teherautót kíván Svájcban értékesíteni, amely mellett a Hyundai Motor és a Cummins szándéknyilatkozatot is aláírt az elektromos és üzemanyagcellás hajtóművek fejlesztésének és forgalmazásának lehetőségeivel kapcsolatban. A kezdeti közös fejlesztések az észak-amerikai haszongépjármű-piacra összpontosítanak, ideértve az eme rendszerek járművekbe történő integrálásához szükséges észak-amerikai részegység-gyártókkal való együttműködést is. A rendőrségi busz pedig egyidejűleg védi a várost a bűnözéstől és a környezetszennyezéstől is.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését