A Hyundai Motor gyárat épít Indonéziában


A dél-koreai Hyundai Motor bejelentette, hogy egy több mint másfél millió dolláros beruházással 2021-re egy autógyárat kíván létrehozni Indonéziában azért, hogy növelje jelenlétét a japán riválisok által uralt délkelet-ázsiai piacokon.  

A Hyundai Motor bejelentette, hogy szándéknyilatkozatot kötött az indonéz kormányzattal a vállalat első gyártóüzemének felépítésére. A Hyundai indonéziai beruházásának döntésével elsősorban a délkelet-ázsiai (ASEAN) új piacain történő növekedését támogatja, biztosítva a jövőbeni növekedési lehetőségeket, amivel segíti a vállalatot a globális autóipar lassuló keresletének leküzdésében. A legmodernebb gyártóüzem Kota Deltamasban (Deltamas város) egy 77,6 hektáros területén, egy ipari, kereskedelmi és lakónegyedben a világ negyedik legnépesebb nemzetének fővárosa, Jakarta keleti szélén helyezkedik el.


A szándéknyilatkozat hivatalos aláírási ünnepségét a dél-koreai Ulsanban, a Hyundai Motor központjában, a világ legnagyobb autógyárában tartották meg. A jelenlévő tisztviselők között volt Joko Widodo, Indonézia elnöke és Eui-sun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke és Wonhee Lee, a Hyundai Motor elnöke és vezérigazgatója is, valamint Indonézia számos minisztere és tisztségviselője is. 


„A Hyundai Motor gyártóüzemének Indonéziában történő létrehozása az indonéz kormány folyamatos együttműködésének és támogatásának köszönhetően jöhetett létre" – mondta Eui-sun Chung, a csoport ügyvezető alelnöke. „A Hyundai továbbra is aktívan hallgat és reagál az indonéz kormány környezetbarát járművekkel kapcsolatos elvárásaira és politikájára, miközben folyamatosan hozzájárul az ASEAN közösséghez."


Az indonéz gyár 2030-ig mintegy 1,55 milliárd dolláros beruházást fog jelenteni, beleértve a termékfejlesztési és üzemeltetési költségeket is. Az új létesítmény építése idén decemberben kezdődik és várhatóan 2021 második felében kezdi meg a tömegtermelést 150 000 darabos éves kapacitással. Az üzem végül évente kb. 250 000 autót lesz képes előállítani, amikor elérik a teljes kapacitást. 


A Hyundai kifejezetten a délkelet-ázsiai piacok ügyfelei számára tervezett kompakt crossovereket, kompakt egyterűket és limuzin modellek gyártását tervezi az új indonéz gyárban, amelyben a présüzem, a hegesztőüzem, a festőüzem és a végszerelde egységei is megtalálhatóak lesznek. Emellett a vállalat jelenleg is vizsgálja a délkelet-ázsiai piac-specifikus elektromos járművek gyártási lehetőségeit indonéziai gyárában. A Hyundai elkötelezett amellett, hogy elősegítse Indonézia villanyautó-ökoszisztémájának fejlődését, a tiszta mobilitási technológiák bevezetésével hozzájárulva az emberek javuló életminőségéhez. A Hyundai a Kia Motors leányvállalatával közösen arra törekszik, hogy 2025-ig a Hyundai csoportot a világ harmadik legnagyobb villanyautó-gyártójává tegye.


A Hyundai helyi partnerszállítóival együtt több, mint 23 ezer új közvetlen és közvetett munkahelyet hozhat létre az indonéz gyárban és ezzel együtt a Kota Deltamas negyed egyik legnagyobb autóipari munkáltatójává válhat. Az üzem működésének első évtizede során várhatóan több mint 20 milliárd dollár értékben járul majd hozzá az indonéz gazdasághoz.


A Hyundai Motor arra törekszik, hogy felgyorsítsa a stabil termékfejlesztés, gyártás és értékesítés platformjának létrehozását Indonéziában és Délkelet-Ázsia szélesebb piacain, és „innovatív differenciálási” stratégiát folytatva versenyelőnyt szerezzen a versenytársakkal szemben. A régió számára tökéletesen alkalmas stratégiai modellek kialakítása érdekében a Hyundai Motor egy különálló szervezetet hozott létre és jelenleg egy olyan rendszerben működnek, amelyben a termékfejlesztés és a tömegtermelési folyamatok minden területén a központ és indonéz egységei zavartalanul együttműködnek. A gyártás és az értékesítés szempontjából a Hyundai szigorúan ügyfél-központú megközelítést fog alkalmazni. Az új létesítményben gyártott autók mindegyike megrendelésre készül.


A Hyundai ügyfélközpontú megközelítésével összhangban a rugalmas gyártási módszer lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a termékleírások szerint válasszanak megrendeléskor, ezzel is csökkentve a készletezés költségeit. A szériagyártás elindulásakor a Hyundai a helyi e-kereskedelem vezetőivel együttműködve egy teljesen új integrált online-offline-mobil kiskereskedelmi csatornát, vagy omni-csatornát is tervez létrehozni, hogy ezzel is javítsa az értékesítést és az ügyfelek vásárlási élményeit Indonéziában.


Az autóvezetők új generációjára való összpontosítás részeként olyan további online szolgáltatások és továbbfejlesztett kapcsolódási szolgáltatások bevezetését is tervezik, mint amilyen a hangutasítás, járművezérlés és az autóból vásárlás. A Hyundai piaci jelenlétének támogatása érdekében 2021-re szándékában áll körülbelül 100 kereskedő részvételével országos hálózatot létrehozni, amit az ügyfélkör bővítése érdekében fokozatosan kiterjeszt.


Az ASEAN régió legnagyobb autópiacán, Indonéziában tavaly 1,15 millió autót értékesítettek és gyorsan bővülő autópiacnak tekinthető, amit évi 5 százalékos stabil gazdasági növekedés is támogat. A legfontosabb ASEAN országok, köztük Indonézia, Thaiföld, Malajzia, Vietnam és Szingapúr a 2017-es 3,16 millió darabról 2026-ra várhatóan körülbelül 4,49 millió darabos piaccá bővülnek.


A szándéknyilatkozat aláírási ünnepségét követően az indonéz kormány képviselői, köztük Jokowi elnök több kiállítást, köztük a Nexo üzemanyagcellás autó légtisztító bemutatóját, a Nexo és a Kona Electric félbevágott modelljeit, egy vezeték nélküli villanyautó töltőrendszert, valamint viselhető robotokat és egy elektromos robogót is megtekintett az ulsani gyárban.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését