Mégsem lesz Hyundai Sonata N változat?


A Hyundai Motor amerikai képviselete a Sonata amerikai bemutatkozása kapcsán tesztvezetésre hívta az újságírókat, ahol egy rejtélyes sportváltozat prototípusa is megjelent.

Az új Hyundai Sonata szinte minden tekintetben elrugaszkodott a korábbi generációtól, hiszen stílusa drámaian átalakult, ahogyan a platform is teljesen új, ezért sokan arra számítanak, hogy végre a Sonata is megkapja a megfelelő kiegészítőket és a limuzinból is készülhet egy vérbeli N változat. Ezen az oldalon is számos hír jelent meg már a készülő sportverzióról, illetve annak technikai részleteiről is. 


A szériagyártású új Sonata amerikai menetpróbáján a Hyundai Motor America terméktervezői megerősítették a Sonata N Line fejlesztését és ezzel együtt azt is cáfolták, hogy egy valódi N változat is készülne. Amikor az újságírók erre konkrétan rákérdeztek, a terméktervező annyit mondott: „Ezt nem látom a jövőbeli terveink között érkezni, nem ez a célunk a Sonata modellel.” 


Ehelyett a sportos hangulatot a Sonata N Line képviseli majd a típuskínálatban, ami várhatóan jövő ősszel fog piacra kerülni Amerikában. És hogy ez mennyire kézzelfoghatóan közel van, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a tesztvezetésen egy korai prototípus is megjelent, amely természetesen álcázva volt. A fóliás álcázás ellenére az autón jól láthatóak a változtatások, más alakó a hűtőmaszk, amelyre még az N Line feliratot is felhelyezték. Belül pedig N logós kormánykerék és sportülések várják az utasokat. 


Habár vezetni nem lehetett, néhány adatot maga a Hyundai is közölt. Az N Line egy 2.5 literes négyhengeres turbómotort kap, amely 290 lóerős lesz, maximális nyomatéka pedig 420 Nm. Az erőforráshoz egy nyolcfokozatú duplakuplungos DCT váltó társul, ami felépítésében megegyezik azzal, amit hamarosan a Veloster és az i30 N változatai is megkapnak. 


A fotók alapján az is látható, hogy a Sonata készülő N Line változata két duplacsöves kipufogórendszert kapott, kívülről pedig a Sonata többi változatánál használt 18-as helyett nagyobb, 19 colos kerekeken gördül. A nagyobb teljesítményű változatot ennek ellenére nem szerelték fel differenciálzárral és összkerékhajtási rendszert sem kapott.  


A Hyundai ennek ellenére elkötelezetten fejleszti az N sportmárkát és ennek eredményeként talán a nem túl távoli jövőben akár egy középmotoros Hyundai sportkocsi megjelenésére is számítani lehet. Az N Line kínálatot eddig Amerikában az i30 amerikai változata, az Elantra GT N Line képviselte, amely mellé jövőre érkezik a Sonata N Line is.

Forrás: motor1.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését