A Hyundai szerint a hidrogén a kulcs az emissziós célok eléréséhez


A Hyundai Motor fejlesztési részlegének vezetője szerint a 2050-re kitűzött emissziós célok elérése nem lehetséges az olyan üzemanyagcellás autók nélkül, mint amilyen például a Nexo. 

A Hyundai csoport kutatási és fejlesztési főnöke, Albert Biermann szerint a hidrogén erőforrás-technológia létfontosságú lesz az autógyártók számára a jövőben egyre szigorodó kibocsátási célok elérése érdekében. Az iparág szereplői egymással versengve fejlesztik elektromos technológiáikat azért, hogy ezzel csökkentsék modellflottájuk átlagos széndioxid-kibocsátását és megfeleljenek az új Európai Unió (EU) kibocsátási célkitűzéseinek. Ezeknek a céloknak fokozatosan egyre szigorúbbaknak kell lenniük ahhoz, hogy teljesítsék az EU Párizsi Klímaegyezményében foglalt célokat, amely szerint a század közepére el kell érni a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást.


Noha az utóbbi időben az iparág  jelentős mértékben az akkumulátoros elektromos technológia felé fordult, az utóbbi években ismét megjelent az érdeklődés a hidrogén üzemanyagcellás erőforrások iránt. A Hyundai komoly beruházásokat végzett a járműipari hidrogéntechnológia terén, például bemutatta az új Nexo üzemanyagcellás hobbiterepjáróját, amely mellett hidrogénes buszokat, teherautókat és hajókat is fejleszt. A Mercedes-Benz, a BMW és az Audi szintén növelte ezen irányú beruházásait, miközben a Toyota a közelmúltban mutatta be a Mirai második generációját.


Az izraeli Tel Avivban megrendezett Üzemanyagválasztási és Intelligens Mobilitási Csúcstalálkozón a folyamatosan szigorodó széndioxid kibocsátási célokról szólva Biermann elmondta: „Teljes mértékben meg vagyunk győződve arról, hogy a 2050-es széndioxid-célkitűzések teljesítése hidrogén nélkül nem lehetséges. Húsz évvel ezelőtt kezdtünk bele a hidrogénfejlesztésbe, amit azóta sem hagytunk abba. Tudjuk, hogy a hidrogén sok probléma megoldására lehet hasznos és a megfelelő fenntartható energiaforrás mellett nagyon tiszta és nagyon zöld lehet." 


Biermann, akit nemrégiben a Hyundai Motor Group kutatási és fejlesztési elnökévé neveztek ki, a Hyundai N sportmárka vezetésével kapcsolatos feladatai mellett hangsúlyozta, hogy a cég jelenleg lágyhibrid, hibrid, plug-in hibrid, elektromos és üzemanyagcellás járműveket is kínál. "Ezek a technológiák hosszú ideig egymás mellett fognak létezni és jelenleg nehéz megmondani, mely területeken melyik technológia lesz a legjobb megoldás és hol talál majd ügyfeleket."


A Hyundai beruházásával az üzemanyagcellás járművek gyártási kapacitását 40 ezer darabosra növelték, amivel egy szinten állnak a Toyota legújabb előrejelzéseivel és a koreai gyártó azt tervezi, hogy innen még tovább emeli kapacitását. Biermann azt is elmondta, hogy ebben az évben már eladták a teljes 1 500 darabos üzemanyagcellás járműmennyiséget, ami után arra törekszenek, hogy ezentúl legalább évente megduplázzák ezt a termelést.

Forrás:autocar.co.uk

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését