Bemutatták a Hyundai első elektromos kisáruszállítóját


A Hyundai Motor Dél-Koreában bemutatta első tisztán elektromos kisteherautóját, amely az évtizedek óta gyártott Porter modellre épülve modern technológiáival kiváló hatékonyságot nyújt.  

A Hyundai Motor bemutatta dél-koreai piacra szánt Porter II Electric modelljét, amely a régóta létező és Koreában piacvezető CRDi dízelmotorral szerelt változatra épül. A vállalat azt reméli, hogy az új környezetbarát változattal vonzóvá tehetik az elektromos járműveket azon kisebb koreai vállalkozások számára is, amelyek elsősorban városi fuvarozási szolgáltatásokat végeznek, ezen keresztül pedig javíthatnak a koreai városok levegőminőségén is. 


Az új Hyundai Porter II Electricben egy 184 lóerős villanymotor dolgozik, amely az 58,8 kWh kapacitású akkumulátorával együtt 211 kilométeres hatótávot tud biztosítani a járműnek. A CCS rendszerű villámtöltő 100 kW-os változatával az akkuk 54 perc alatt tölthető fel 80 százalékra. A vállalat közleménye szerint a korábbi dízelmotoros Porterrel szemben elérhető 50 százalékos üzemanyagköltség-csökkenés mellett a koreai vállalati ügyfelek a villanymotoros teherautók számára elérhető ártámogatás és kedvezőbb adóbesorolás előnyeit is élvezhetik. 


Haszonjárművek esetében a hasznos tömeg és terhelés változása lényegesen nagyobb hatással van a hatótávra, mint a személyautók esetében, hiszen minél nagyobb terhet kell a járműnek vinnie, annál több energiára van szükség a teherautó mozgatásához. Ezért a Hyundai egy olyan technológiát dolgozott ki, amely valós időben képes a terhelést érzékelni és ehhez képest viszonylag pontosan képes meghatározni a még megtehető hatótávot, illetve az újratöltéshez szükséges időt.   


Emellett a Hyundai Motor látványosan javította a Porter Electric modell biztonsági felszereléseinek körét is. A kisáruszállítóban mostantól alapáron van frontális ütközéselkerülő rendszer, amely nemcsak figyelmeztet, de ha szükséges, önállóan képes vészfékezni is. Ugyanúgy a felszerelés részét képezi az aktív sávtartó rendszer, amely a kormányt is használva sávban tudja tartani a járművet, de van éberségfigyelő rendszer is, ami egy haszonjárműnél különösen fontos lehet. Emellett a Porter Electricben elektromos parkolófék, kulcsnélküli rendszer, szellőztethető ülések, sebességtartó, stb. is megtalálható. A Portert egy ugyanolyan, villanyautós kiegészítőkkel (töltőkereső, töltési beállítások, stb.) felszerelt 8 colos navigáció került beépítésre, mint a csoport más villanyautóiba.   


A Hyundai Porter II Electric alapmodelljének hivatalos vételára Koreában 60,6 millió koreai von (kb. 15,1 mFt), amely a központi kormányzat támogatása után 42,6 millió vonra (kb. 10,6 mFt) csökkenthető, emellett a helyi önkormányzatok további támogatásaival a tényleges vételár még alacsonyabb lehet. 

Forrás: hmgjournal.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését