Villanyautók teszik ki a Hyundai környezetbarát jármű-eladásainak 40 százalékát

     
A helyi autóipari szövetség adatai szerint a Hyundai csoport két autómárkájának környezetbarát járműkínálatában a villamosított modellek részaránya meghaladja a 40 százalékot. 

A Koreai Autógyártók Szövetsége a környezetbarát járműveken belül külön kategóriába sorolja a csupán néhány kilométeres elektromos hatótávval rendelkező benzin-hibrid (HEV) járműveket és mellette a nagyobb elektromos hatótávú plug-in hibridek (PHEV), tisztán elektromos járművek (BEV) és az üzemanyagcellás (FCEV) járművek külön kategóriát képeznek. A szervezet legfrissebb adatai szerint a 2019-es év első tíz hónapjában a Hyundai és a Kia összesen 291 237 környezetbarát járművet értékesített a világpiacon. Ennek 40,8 százaléka, azaz 118 731 darab volt konnektoros hibrid, tisztán elektromos, vagy üzemanyagcellás autó, míg a fennmaradó 59,2 százalék, 172 506 darab benzines hibridjármű volt. A szövetség arra számít, hogy a hibridmodellek aránya az év végéig 60 százalék alatt marad. 


A Hyundai először 2011-ben készítette el az akkori i10 modellre épülő 5 ajtós BlueOn elektromos kisautóját, amely Korea első teljesen elektromos járműve volt. Ezt követte a Kia a 2012-ben megjelent Ray EV kei kisautóval, 2013-ban pedig a Hyundai elindította a Tucson ix üzemanyagcellás autójának szériagyártását. Ebben az időszakban a GM Korea bemutatta a Chevrolet Spark EV, a Renault-Samsung pedig az SM3 Z.E elektromos modelljeiket. A kereslet azonban akkoriban még elég gyenge volt, így a környezetbarát kínálatban a hibridek értékesítési aránya a 95 százalékot is meghaladta.     


A villamosított modellek értékesítése 2014-től kezdett emelkedni, amikor a Kia bemutatta a Soul EV változatát, majd 2016-ban érkezett a Hyundai Ioniq elektromos, majd a Kia Niróval együtt a konnektoros hibridváltozatai, illetve 2018-ban a Kona Electric és a Kia e-Niro, amelyekre a piac erős visszajelzéseket adott. 


A Hyundai csoport által értékesített elektromos autók eladásai Koreában tavaly 119,2 százalékkal 21 986, míg a világpiacon 125,4 százalékkal 39 981 darabra emelkedett. Idén október végéig Koreában ugyan 21 307 darabra esett vissza a villanyautók iránti kereslet, ám a világpiacon  eladott 60 ezer villanyautóval az értékesítés lendülete tovább növekszik.


Az üzemanyagcellás autók iránti fokozott érdeklődés elsősorban a koreai kormányzat nagyvonalú támogatási programjának is köszönhető. A korábbi Hyundai Tucson Fuel Cell modellből hat év alatt mindössze 916 darabot értékesítettek, mielőtt gyártását tavaly leállították volna. Ugyanebben az évben viszont utódjából, a Nexóból a gyártás első évében máris 949 darabot vásároltak. Idén október végéig 3 843 értékesített példányból 3 207 került Koreába, míg további 636 darab a világpiacon kelt el.


Ahogy a globális autógyártók igyekeznek kihasítani részüket a gyorsan növekvő villanyautó-piacból, a Hyundai és a Kia is tovább kívánja erősíteni elektromos autóinak palettáját. A Hyundai Motor elnöke, Won-hee Lee nemrég bejelentette, hogy a vállalat 2025-re évente 670 ezer tisztán elektromos és üzemanyagcellás járművet szeretne értékesíteni és az elektromos hajtásláncot a nagyteljesítményű N márka modelljeiben és a független Genesis luxusmákra kínálatára is kiterjesztené.  


Idén január és október között Dél-Korea öt nagy autógyártója – a Hyundai, a Kia, a GM Korea, a Renault-Samsung és a SsangYong Motor – összesen 296 680 benzines hibrid, tisztán elektromos, plug-in hibrid és üzemanyagcellás járművet értékesített világszerte. Ennek több mint 98 százalékát a Hyundai és Kia márkákat magában foglaló Hyundai csoport adta el, amely értékesítés szempontjából a világ ötödik legnagyobb autógyártója. 

Forrás: koreaherald.combusinesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését