A Hyundai és az Uber forradalmasítaná a városi légiközlekedést


Az Uber és a Hyundai Motor az idei CES kiállításon egy olyan új együttműködést jelentett be, amelynek keretén belül az Uber Légitaxi fejlesztésébe fogtak és egy új repülőgép-koncepciót is kiállítottak.

A Hyundai az első autóipari vállalat, amely csatlakozott az Uber Elevate kezdeményezéséhez, amivel ipari méretű villanyautó-gyártási képességet és hozott a projektbe. A Hyundai bemutatott légijármű-koncepcióját részben az Uber NASA-ihletésű nyílt tervezési folyamatán keresztül hozták létre, amely az innovációt a járműtervezési koncepciók nyilvános bemutatásával kezdi, így bármely cég felhasználhatja azokat légitaxi-modelljeik és műszaki technológiájuk innovációjára.


Az együttműködés keretében a Hyundai légi járműveket fog előállítani, az Uber pedig légtér-támogatási szolgáltatásokat, a földi szállításhoz való kapcsolatot és az ügyfelek hozzáférését biztosítja egy megosztott légi útvonalhálózaton keresztül. Az új járműosztály felszállásának és leszállásának támogatása érdekében mindketten együttműködnek az infrastrukturális koncepciók kidolgozásában.


„Intelligens mobilitási megoldásaink kialakítása során fontolóra vettük, hogy igazán mi fontos a városokban és az emberek életében. Az UAM, a PBV és a csomópontok révén a városok korlátai megszűnnek, időt adva az embereknek arra, hogy céljaik elérésére koncentráljanak és változatos közösséget hozzanak létre. A CES 2020 csak a kezdet, ezt a jövőképet meg is kívánjuk valósítani" – mondta Euisun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke.


„Egy teljesen új korszak hajnalán vagyunk, amely megnyitja az égboltot városaink fölött” – mondta Jaiwon Shin, Hyundai Motor városi légiforgalmi részlegének alelnöke. „A városi légiforgalmi elképzelésünk átalakítja a városi közlekedés fogalmát „Arra számítunk, hogy az UAM felélénkíti a városi közösségeket és több minőségi időt biztosít az emberek számára. Biztosak vagyunk abban, hogy az Uber Elevate a megfelelő partner ahhoz, hogy ezt az innovatív terméket a lehető legtöbb vásárló számára könnyen elérhetővé tegyük.”


„A Hyundai az első járműipari partnerünk, amelynek a személygépkocsik globális gyártásában van hatalmas tapasztalata” ” – mondta Eric Allison, az Uber Elevate vezetője. „Úgy véljük, hogy a Hyundai a jelenlegi repülőgépiparban nem látható sebességgel képes az Uber Air járművek megépítésére és nagy volumenben kiváló minőségű, megbízható repülőgépeket állíthat elő, így csökkentve az utasok költségeit. A Hyundai gyártási képességének és az Uber technológiai platformjának összevonása óriási előrelépést jelent az élénkülő légitaxi-hálózat jövőbeli elindításához.“


A bejelentés előkészítéseként a Hyundai S-A1 néven egy személyi légijármű (Personal Air Vehicle – PAV) fejlesztésében együttműködött az Uber Elevate vállalattal, amely a repülőgépek függőleges fel- és leszállásának (eVTOL) optimalizálása érdekében innovatív tervezési eljárásokat alkalmaz. Az Elevate ezt a folyamatot a NASA történelmi megközelítésére alapozta, amely szerint a tervezési koncepciókat az innováció ösztönzésére több vállalat körében nyilvánosságra hozzák, elősegítve az új aerodinamikai koncepciók közös kutatási modelljeinek kifejlesztését és a szárnyak kialakítása, a zaj, az aerodinamika és a szimuláció elvégzésével az iparág előrehaladását ösztönözzék.


Ennek eredményeként a CES kiállításon bemutatott Hyundai S-A1 modell az Uber Elevate korábbi eVTOL tervezési eljárásait alkalmazta. Ezt a modellt úgy tervezték, hogy a repülési sebessége akár 290 km/óra is lehet, a repülési magasság pedig körülbelül 300–600 méter legyen a föld felett, miközben a hatótáv 100 km. A Hyundai légi járműve teljesen elektromos meghajtású, amely a zajhatás csillapítása érdekében több kisebb méretű rotort és hajtócsavart használ és a hajtás elosztásának köszönhetően csúcsidőben 5-7 perc alatt újratölthető. A Hyundai S-A1 modelleket kezdetben egy pilóta irányítja, ám a technológia fejlődésével ezek is teljesen önvezetőkké válnak. Az utasfülkében a pilóta mellett négy ülés kapott helyet, amelyek könnyű be- és kiszállást tesznek lehetővé, miközben az ülések között elegendő helyet hagytak az utasok csomagjai számára is. 


A mobilitás új korszakában a Hyundai jövőbeli városi közlekedésének feltérképezése az elektromos légi jármű koncepcióját egy új földi személyszállítási eszközzel, a Célirányos Járművek (Purpose Built Vehicle – PBV) koncepcióval egészítette ki. A PBV egy új városi mobilitási megoldás, amely korlátlan személyre szabhatóságával képes a jövőbeli életmód széles spektrumát megjeleníteni. A jármű lehetővé teszi az utasok számára, hogy személyre szabott szolgáltatásaikat élvezzék céljuk felé történő utazásuk során, miközben egy teljesen új megközelítést kínálnak mobilitás koncepciójára. San Francisco ikonikus villamosa által ihletett jármű a személyre igazítást követően a járművek akár étteremként, kávézóként és szállodaként, vagy akár klinikaként és gyógyszertárként is működhetnek amellett, hogy városi transzfert végeznek.


A Hyundai jövőbeli tranzitrendszerekből közösségek létrehozására vonatkozó elképzelése egy új infrastruktúra-koncepcióra, az úgynevezett csomópontokra (Hub) összpontosít. Amikor sok PBV-t és PAV-t dokkolnak és csatlakoztatnak egy központhoz, egy új nyilvános tér jön létre, ahol különböző emberek csoportjai találkozhatnak. A csomópont tetején több személyi légi jármű fogadására képes „skyport”, illetve a földi közlekedés célirányos járműveinek dokkoló állomásai találhatóak, amelyet azok több irányból is megközelíthetnek és elhagyhatnak. A csomópont akár kulturális komplexummá is alakítható, ha azokban a koncerttermekként, mozikként és múzeumokként működő célirányos járműveket egy közös helyszínre tereli. Vagy például átalakítható orvosi komplexummá is azáltal, hogy klinikai és orvosi rendelők formájában összekapcsolják az egészségügyi szolgáltatásokat végző járműveket.


A Hyundai azt tervezi, hogy az intelligens mobilitásait könnyebben elérhetővé teszi azáltal, hogy a központokat a jövőbeli városokban elhelyezi és új mobilitási ökoszisztémát épít fel. A vállalat átlép az idő és a tér mobilitási korlátait és új tereket hoz létre, ahol az emberek összegyűlhetnek és kommunikálhatnak egymással, hogy elősegítsék az emberközpontú jövőbeli városok felépítését és élénkítését.


Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését