2020 a Hyundai piacvezetői elkötelezettségének kiindulópontja


Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke, Eui-sun Chung a csoport szokásos újévi összejövetelén bejelentette, hogy 87 milliárd dollárt fektet be az elkövetkező öt év során azért, hogy erőfölényt szerezzen a jövőbeni mobilitási technológiákban. 

A Hyundai Motor Group szöuli székhelyén idén is megtartotta újévi ünnepségét, amelyben a csoport a fenntartható növekedés kialakítása érdekében innovációs törekvéseit és stratégiai irányelveit vázolta fel a különféle iparágakban. „A Hyundai Motor Group 2020-at mint a jövőbeli ipari vezető szerepének  biztosításának kezdő időpontjára tekint” – mondta Euisun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke. Újévi beszédében tavaly Chung kiemelte a csoport legfontosabb célkitűzését úgy jellemezte, mint „ugrásszerű előretörést, amellyel képesek lesznek meghatározni a piaci szabályokat is.” A cél irányadó elvként szolgált a csoport átfogó átalakításában, amely mindenre kiterjedt, a nagyvállalatoktól kezdve a végrehajtott nagymértékű beruházásokon át mikrotársadalmi ügyletekig tartó partnerségekig és ezt 2019-ben hatékonyan végre is hajtották.

„Ha közösen együtt dolgozunk és továbbra is megújítjuk technológiai, üzleti és szervezeti képességeinket, biztos vagyok benne, hogy a Hyundai Motor Group képes legyőzni a kihívásokkal teli környezetet és ügyfeleink még jobban megbíznak vállalatunkban” – hangsúlyozta Chung.


Chung kifejtette a Csoport erre az évre és az azt követő évekre vonatkozó célkitűzéseit és megemlítette a csoport azon elkötelezettségét, hogy továbbra is vezető szerepet kíván betölteni a jövőt formáló iparágakban, mint amilyen a villamosítás, az autonóm vezetés és a mobilitási szolgáltatások terén, valamint arra irányuló erőfeszítéseit, hogy javítsa üzleti tevékenységeinek minőségét az összes ágazatban. Ennek tudatában arra ösztönözte az összes alkalmazottját, hogy fogadja el olyan „kreatív gondolkodásmódot” és „vállalkozó szellemet”, akárcsak egy induló startup vállalkozás esetén.


A 2020-as újévi köszöntőben az új technológiák és projektek aktív megvalósításának terveit is megemlítette, amelyek emberközpontú intelligens mobilitási megoldásokat kínálnak számos területen, beleértve a robotikát és a a személyes légijárművek használatán alapuló városi légi mobilitást (UAM), valamint az olyan intelligens városi megoldásokat, amelyek mindegyike az autón alapú innovációk mellett haladnának. „Az utóbbi években a technológia és a hálózatok gyors fejlődése miatt mindaz, amit csak elképzeltünk, hétköznapi valósággá válhat és ez a tendencia az autóiparban felgyorsul” – mondta Chung a csoport technológiai innovációjának irányáról.


A Hyundai terve arra összpontosít, hogy biztosítsa a csoport vezető szerepét a járművek villamosítása során, a hidrogénipar ökoszisztémájának bővítésében és az önvezetés kereskedelmi forgalmazásában, valamint a mobilitási szolgáltatási vállalkozások fokozatos bővítésében. „A járművek villamosításában betöltött vezető szerepünk megerősítése érdekében 2025-ig 44 villamosított modell bevezetését tervezzük, köztük az EV platformok és az egységes alkatrészek fejlesztésének támogatásával 11 tisztán elektromos modell érkezik" – magyarázta Chung. 


A csoport villamosított palettája 2019-ben 24 modellből állt, ezt 2025-ig 44 modellre bővítik, amiben 13 hibrid, hat plug-in hibrid, 23 akkumulátoros elektromos járművet és két üzemanyagcellás elektromos járművet terveznek. Különösen a tisztán akkumulátoros villanyautók száma 2025-re 23-ra növekszik a tavalyi kilenc modell után, amelynek első tagját 2021-ben mutatják be. Új villanyautó felépítmény-fejlesztési rendszert vezetnek be és azt a 2024-ben bemutatandó modellekre alkalmazzák majd. Idén a csoport tovább erősíti a villamosított modellek palettáját azzal, hogy hibrid és plug-in hibrid változatokat vezetnek be a legkelendőbb crossover modelleken belül, pl. a Kia Sorento, a Hyundai Tucson és a Hyundai Santa Fe modelljeinél.


"Főként az üzemanyagcellás járművek üzletágában, ahol a világ legkimagaslóbb technológiai versenyképességével büszkélkedhetünk, el fogunk húzni azáltal, hogy üzemanyagcellás rendszereket nem sak az autóiparban biztosítunk az ügyfeleink részére, hanem más ágazatokban is" – mutatott rá Chung. „Ezenkívül világszerte a partnereinkkel történő együttműködések révén lendületet adunk a hidrogén-ökoszisztéma és annak infrastruktúrájának bővítéséhez is."


A jövőben a csoport azt tervezi, hogy üzemanyagcellás rendszereket szállít a közlekedési ágazat különböző területeire – amely járműveket, hajókat, vasúti kocsikat és targoncákat is magában foglal - és az energiatermelési ágazatok részére – amely magában foglalja az elektromos áram előállítását és tárolását – így a csoport mintegy 200 000 üzemanyagcellát kíván előállítani. 2030-ra a Hyundai évente 500 000 darabos kapacitást kíván létrehozni az üzemanyagcellás rendszerek gyártásához. A csoport a hidrogénellátás és a töltőállomások bővítése érdekében megerősíti együttműködését a koreai partnerekkel, például a Hidrogénenergia Hálózattal (HyNet), valamint a tengerentúli partnerekkel, köztük a Saudi Aramco vállalattal. Ezenfelül a csoport kiterjeszti stratégiai együttműködését világszerte működő kapcsolt vállalataival a hidrogéninfrastruktúra létrehozása érdekében.


„A jövő járműfejlesztésének központi elemeként az önvezetési iparágban az Aptiv vállalattal közösen létrehozandó amerikai vállalkozásunk révén a világ legfontosabb biztonsági és technológiai innovációs versenyképességét érjük el, amelynek célja a technológia 2023-as piacra dobása." – mondta Chung. A csoport célja az autonóm vezetési szoftvertechnológia fejlesztésének felgyorsítása és az SAE 4. és 5. szintű technológiával felszerelt önvezető járművek forgalomba hozatala a közeljövőben, amivel a Hyundai az iparág vezető szerepét kívánja betölteni. Miután 2022-ig egy autonóm vezetési platformot fejleszt ki, a csoport 2023-ban egyes régiókban önvezető járműveket fog üzemeltetni, amely után 2024 második felére azt kereskedelmi forgalmazásra is termelni fogja.


A Hyundai Motor Group ebben az évben teljes lendülettel elindítja autómegosztó üzletágát a MoceanLab mobilitás-szolgáltató társaság révén, amelyet tavaly Los Angelesben alapítottak meg. Az autómegosztó szolgáltatás lehetővé teszi az emberek számára, hogy szabadon béreljenek autókat a városban. Oroszország főbb régióiban a csoport idén bővíti a járművek felkínált kínálatát egy előfizetési szolgáltatáshoz, amelyet tavaly mutattak be Moszkvában. A csoport kibővíti az együttműködést olyan mobilitási platformokkal működő vállalatokkal, mint például a Grab és az Ola, amelyekbe stratégiailag befektetett. Indiában az Ola-val együttműködésben új mobilitási szolgáltatásokat indít, Délkelet-Ázsiában pedig villanyautó kölcsönzési szolgáltatásokat kínál, kiterjesztve a kínálatot a régió legnagyobb autómegosztó cégével, a Grab vállalattal. A csoport tavaly 200 darab Hyundai Kona Electric kisterepjárót szállított a Grab-nak szingapúri szolgáltatásának biztosításához, idén pedig kibővíti a lefedettséget az olyan nagyobb délkelet-ázsiai országokba, mint például Indonézia.


Az alelnök emellett arról is beszélt, hogy a csoport az autóiparon alapuló innovációk mellett olyan új technológiákat és üzletágakat kíván fejleszteni, mint például a robotika, a személyi légi járműveken alapuló városi légimobilitás és az intelligens városfejlesztés. Ezek a koncepciók a Hyundai Motor emberközpontú mobilitási elképzelésének részeként kerülnek bemutatásra a CES 2020-on. A Hyundai Motor létrehozta az „Emberközpontú Városi Tanácsadó Csoportot”, amely különféle megbeszéléseket folytat a jövőbeli városról éscélja az új, emberközpontú értékek létrehozása. Ez a csoport egy olyan projektet is működtet, amely a jövő városának szervezéspolitikáját és szerkezeti átalakulását vizsgálja 2050-ig.


A következő öt évre a jövőbeni növekedésre tervezett csoportszintű összes beruházás értéke eléri a l 87 milliárd dollárt, az éves beruházás pedig több mint 17 millió dollárt tesz ki, ami jelentősen meghaladja a jelenlegi szintet. "Azt tervezzük, hogy a csoportunkban levő összes lényegtelen és gazdaságtalan elemet megszüntetjük és új ötletek és technológiai fejlesztések támogatásával folytatjuk a költséginnovációkat" – mondta Chung, hangsúlyozva az üzleti innovációt. Egy új villanyautó felépítés-fejlesztési rendszer révén a Hyundai Motor Group megújítja az elektromos járművek költségszerkezetét azáltal, hogy különféle modellekben alkalmazva megosztja az alkotóelemeket. Ez a paletta optimalizálásán keresztül növeli az egyes modellek jövedelmezőségét és volumenét is. A működési hálózatok és új értékesítési módszerek modernizálásával biztosítják a rugalmas termelési rendszert, amely képes a változó globális keresletre reagálni.


Az idei beszéd lezárásaként köszönetet mondott a csoport minden múltbeli és jelenlegi alkalmazottainak, valamint a partnervállalatok munkatársainak fáradhatatlan erőfeszítéseikért, amelyek lehetővé teszik a csoport éveken át tartó fejlődését. „Arra kérek mindenkit, hogy tegyen meg mindent annak érdekében, hogy a 2020-as év az az időszak legyen, ahol erőteljesen haladunk előre és megszerezzük azt a bizalmat, ami a jövő fejlődését is elősegíti.  

A Hyundai csoport az újévi értekezlettel egy időben nyilvánosságra hozta 2019-es eladási eredményeit is, amelyek szerint az értékesítés szintje hét éve nem tapasztalt szintre süllyedt. A két koreai márka összesített eladási eredménye a 2018-as szintről 3 százalékkal 7,19 millió darabra esett vissza és ezzel egyben jócskán elmaradt a tavalyi évre tervezett 7,6 millió járműtől is. A Hyundai Motor ebből 4,42 millió darabot, a Kia Motors 2,77 millió járművet tett ki. A vállalat ugyanakkor arra számít, hogy 2020-ban 5 százalékkal több, összesen 7,54 millió autót lesz képes értékesíteni a globális piacokon, amiből 4,58 millió darab Hyundai, 2,96 millió darab Kia emblémát fog viselni. 


Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését