Több mint egymillió akkumulátort venne a Hyundai
Iparági információk szerint a Hyundai Motor Group jövőben gyártott 1,2 millió elektromos autóihoz újabb pályázaton szeretne akkumulátorokat szerezni, amelyen több mint tíz beszállító, köztük kínai cégek is részt vehetnek.
December utolsó napjaiban kapott szárnyra az az iparági pletyka, amely szerint a Hyundai csoport az SK Innovation akkubeszállítóval kötött korábbi megállapodás után az Elektromos-Globális Moduláris Platformra (E-GMP) épülő elektromos járművekben használt akkumulátorok beszerzéséhez kapcsolódóan egy második licitálási folyamatot is elindított. Az E-GMP a Hyundai első kifejezetten elektromos autók fejlesztéséhez használt járműplatformja lesz a jövőben. Amikor a platform fejlesztése a jövő év elején befejeződik, megkezdődik a tömegtermelés előkészítése.
Az ajánlattétel a Hyundai és a Kia részére történő akkumulátorok szállítását célozza meg, ami 2022-től a következő hét-nyolc évre összesen 1,16 millió darab akkumulátort jelent. A szerződés értékét egyelőre nem sikerült egyelőre kideríteni. A csoport az akkumulátorokat várhatóan elsősorban már az új E-GMP-alapú elektromos járművekhez fogja felhasználni, elsősorban a 400 voltos töltőrendszerekre összpontosítva. Ez a töltőteljesítmény hasonló a jelenleg is kapható Hyundai Kona Electric teljesítményéhez, így arra lehet számítani, hogy az új modellek leginkább belépő szintű elektromos járművek (pl. i10-i20, Picanto-Rio) lehetnek.
Az iparág elemzései szerint a sikeres licitálás kulcsa az ár. Valójában azt lehet tudni, hogy jelenleg körülbelül 10 vállalat pályázik és a jelentések szerint viszonylag sok kínai vállalat van köztük versenyképes árazással. Az iparág egyik képviselője elmondta: "Az első ajánlat nagy részét E-GMP alapú prémium elektromos járművekre fogják felhasználni." Korábban a Hyundai és a Kia úgy döntött, hogy a korábbi licitálás eredményeként kizárólag az SK Innovation-tól származó akkukat használja új E-GMP platformra épülő elektromos modelljéhez.
A második fordulótól eltérően az első licitben prémiumkategóriás elektromos járművek akkumulátorának beszerzése volt a cél, amelyből összesen 500 ezer autót kívánnak előállítani. Az első prémium E-GMP elektromos autók töltőrendszere 800 voltos teljesítményre is képes lesz. A Tesla, amelyet jelenleg a legjobb elektromos járműgyártónak tekintenek, mindössze 480 voltra képes jelenleg. A magas teljesítmény előnyös olyan nagyteljesítményű elektromos járművek esetében, amelyeket nagy akkumulátoraik ellenére is gyorsan lehet feltölteni.
A Hyundai csoport ezen kettős stratégiájának és nagyszámú elektromos modell bevezetése révén a villanyautó-piac élvonalába kíván kerülni. Ahogyan az a Hyundai Motor Group vezetőjének újévi köszöntőjében is elhangzott, a csoport 2025-ig 23 új elektromos autót kíván bemutatni, ez pedig 9 modellel több, mint amit korábban 2017 decemberében jelentettek be. Ezzel a lendülettel a Hyundai a világ villanyautó-gyártóinak három legnagyobbja közé szeretne kerülni.
Annak érdekében, hogy egy ilyen terv valóra váljon, a vállalatoknak 2025-ig legalább 800 000 darabot kellene értékesíteni. Korábban a Hyundai és a prémium Genesis márkák 560 ezer darabban határozták meg az elektromos járművek értékesítési célját 2025-ig. A Kia Motors ugyanekkora 850 ezer villanyautó eladását és 10 százalékos piaci részesedést tűzte ki célul.
„Az E-GMP platform segítségével maximalizálni tudjuk a megtehető kilométert és garantáljuk az optimális teljesítményt, amely az akkumulátor kapacitása és az autó osztályának függvényében változhat.” – mondta a Hyundai Motor Group egyik képviselője „Nehéz dolog ezt a belépő szinten is elérni, de a licit további részleteit nem árulhatom el."
Forrás: ajunews.com
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!