Helyi alkatrészekből készülnek a Hyundai indonéz autói


A Hyundai Motor úgy döntött, hogy az Indonéziában felépítendő gyárában készülő új modelljeihez a gyártó újkori történelme során először nem a saját Mobis leányvállalatától, hanem helyi beszállítóktól szerzi be alkatrészeit.

A Hyundai Motor várhatóan még idén leteszi új, Indonéziában létesülő összeszerelő üzemének alapkövét, amely a vállalat első saját gyára lesz a délkelet-ázsiai térségben. A koreai vállalat most azt is bejelentette, hogy ezt az autógyárat a Hyundai Mobis moduljai nélkül kívánja üzemeltetni, ami teljes mértékben eltér az eddig megszokott gyakorlattól. A Hyundai Motor indonéz gyára ugyanis minimálisra kívánja csökkenteni a koreai gyártású alkatrészek arányát. 


A kezdetektől magas arányú lokalizációt és ezzel a versenyképesség fokozását a helyi alkatrészgyártókkal, illetve a helyi autóipari infrastruktúrára támaszkodva kívánják elérni. A Hyundai Motor korábban kénytelen volt félig önszántából növelni a helyi alkatrészek arányát növelni Kínában is, ahol az autógyártó jelenleg nem teljesít túl jól. Amennyiben a Hyundai Motor a Hyundai Mobistól származó egységekhez ragaszkodna, az a késztermék vételárát növelné, amivel a gyártó nem tudná biztosítani erősen versenyképes árait. Iparági szakértők szerint ezért a Hyundai Motor már kidolgozta a helyi gyártókkal folytatott együttműködések tervét.

„Indonéziának már van autóipari beszállítói rendszere, hiszen a japán gyártók összeszerelő üzemeikkel már most is jelen vannak a térségben” – mondja Hang-ku Lee, a koreai Ipari és Kereskedelmi Intézet vezető kutatója. „A Hyundai Motor ezért úgy döntött, hogy a lokalizáció és a költségek csökkentése miatt a Hyundai Mobis nélkül lép az indonéz piacra.” 


Az indonéz autópiac különleges helyzete olyan tényező volt, amely miatt a Hyundai Motor pont ezt az országot választott a térségben. Indonézia autópiacát az olyan japán gyártók, mint pl. a Toyota uralják, akik az ide települt gyáregységeik kiszolgálásához létrehozták az ország autóipari infrastruktúráját és mostanáig ellenőrizték a piacot. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Hyundai Motor hatalmas kockázatot is vállal azzal, hogy nagy beruházásokat végez Indonéziában.  

Az 1990-es években a japán gyártók globális terjeszkedésük során pl. az észak-amerikai piacra lépésük során japán autóipari partnereikkel együttműködve alakították ki beszállítói rendszerüket. A Hyundai Motor követte ezt a taktikát saját gyárainak kialakításakor azért, hogy biztosítsa az autóalkatrészek stabil szállítási ütemét. Ezt a hosszú távon kialakított gyakorlatot változtatja most meg a Hyundai. 

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését