A Hyundai a megfelelő pillanatban fogja bemutatni az RM szériaváltozatát
A Hyundai kedvcsinálóként már évek óta mutatja be látványos középmotoros RM koncepcióit, amelynek néhány éven belül mindenképpen érkezik valamilyen szériaváltozata.
A rossz hír az, hogy a 2019-es Los Angelesi Autószalonon bemutatott RM19 tanulmányautó így, ebben a formában biztosan soha nem lesz elérhető. Albert Biermann, a Hyundai fejlesztési részlegének vezetője szerint az N márkának előbb meg kell alapoznia hírnevét az Egyesült Államokban (és Európában), mielőtt egy csúcsmodellt is bemutatnának. Ez pedig időbe telik, hiszen a Hyundai szigorúan véve egyelőre csak két sportmodellel rendelkezik: az i30 N Európának, a Veloster N pedig Amerikának készült.
A jó hír viszont az, hogy Biermann és mérnökcsapata már sokat gondolkodtak azon, hogyan lehetne ezt a koncepciót megvalósítani. A csapat már azt is eldöntötte, hogy a szériamodell ugyanarra a platformra fog épülni, mint az RM19, ami pedig lényegében a versenypályákra fejlesztett Veloster N TCR túraautó alapja, különleges hátsó vázszerkezetével és átalakított felfüggesztésekkel. Az új autó ugyanúgy hátsókerék-meghajtású maradna, hiszen driftelni is tudnia kell. Nagyobb, esetleg V6 elrendezésű motor azonban nem várható, de nem is maradnak az eddig használt jól bevált kétliteres turbónál.
Biermann szerint az RM tanulmányok négyhengeres turbómotorja helyett egy új generációs középmotoros, Veloster jellegű sportos ferdehátú modellen dolgoznak, amelyet a Sonatában is használt új, 1.6 literes négyhengeres T-GDi erőforrás továbbfejlesztett változata mozgathat. A hengerűrtartalmat viszont nagyjából 2.3 és 2.5 liter körülire növelhetik meg, a sebességváltó pedig mindenképpen valamilyen duplakuplungos automata lehet. A vezető azt is elárulta, dolgoznak egy villamosított RM változaton is, ami felveti annak lehetőségét, hogy esetleg idén több RM tanulmány is érkezhet, esetleg az RM20 hibrid, plug-in hibrid hajtást is kaphat.
Mindez úgy hangzik, hogy a jövőben is számíthatunk kísérleti sportmodellekre a Hyundaitól. A szériaváltozatra azonban érdemes lesz várni, ám annyi bizonyos, hogy nem lesz olcsó darab. Biermann számításai szerint a csúcsmodell akár kétszer vagy háromszor annyiba is kerülhet, mint egy normál Veloster N, ami jelenleg nagyjából 30 ezer dollárért (kb. 9 mFt) hazavihető. A piacra kerülés ideje pedig attól is függ, milyen gyorsan haladnak a fejlesztéssel és mennyi időbe telik, amíg az N márka felépíti hírnevét. „Bárcsak már ott tartanánk, de nem kell kapkodnunk” – összegezte Biermann.
Forrás: autoblog.com