A Hyundai szerint elkezdődött a hidrogén évtizede


A Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke, a Hidrogén Tanács elnökeként a testület harmadik éves vezérigazgatói ülésén három kulcsfontosságú lépést határozott meg a hidrogénalapú társadalomba történő áttérés felgyorsításához.

Eui-sun Chung, a Hyundai Motor Group alelnöke nyitotta meg a Hidrogén Tanács idei ülését és hangsúlyozta: „nincs rövid út a jövőbeni hidrogén-társadalom létrehozásához” és elengedhetetlen részletes végrehajtási tervek kidolgozása az egyes ágazatokban és az ipar fejlesztésének különböző szakaszaiban. Ennek elérése érdekében Chung három kulcsfontosságú intézkedést javasolt: a technológiai innováció révén a költségek csökkentése, átfogó biztonságirányítási rendszer létrehozása és a hidrogén széles körű elfogadtatásának elősegítése. 

Első lépésként Chung azt javasolta, hogy a hidrogénipar minden ágazatában technológiai innovációk révén érjenek el költségcsökkentést. Annak érdekében, hogy teljes mértékben kiaknázzuk a hidrogénben rejlő lehetőségeket, mint a fosszilis tüzelőanyagok végső alternatíváját, rövid idő alatt a teljes értékláncban új kreatív módszereket kell keresni a költségcsökkentés érdekében – ideértve a termelést, a tárolást, a forgalmazást és az alkalmazást is. Továbbá hangsúlyozta egy átfogó biztonsági menedzsment rendszer létrehozásának szükségességét is a hidrogén értékláncába annak érdekében, hogy meggyőzzük a nyilvánosságot arról, hogy a hidrogén biztonság szempontjából teljesen megbízható.


A hidrogén széles körű elfogadtatásának további ösztönzése érdekében Chung kihangsúlyozta, hogy a kormányoknak és a politikai döntéshozóknak támogatniuk kell a hidrogén előnyeit és elő kell mozdítaniuk a hidrogénalapú társadalom jövőképét és az általa teremtett lehetőségeket. Ez összhangban áll az alelnök üzenetével, ahol a Hidrogén Tanáccsal nemrégiben készített interjúban azt mondta, a Tanács továbbra is együttműködik a regionális és nemzeti hidrogénszövetségekkel a kormányzati politikák, rendeletek és technológiák jelenlegi helyzetének elemzése céljából és ennek megfelelően életképes technológiai megoldásokat és szakpolitikai javaslatokat fogalmaz meg. „Megérdemeljük, hogy mindössze három évvel a Hidrogén Tanács megalakulása után büszkék legyünk eddig elért eredményeinkre” – mondta Chung. 

Nemrég a Hidrogén Tanács egy új jelentést tett közzé, A hidrogén versenyképességének útja: Költségszempont, amely bemutatja, hogy a hidrogénmegoldások költségei a következő évtizedben a korábban vártnál hamarabb meredeken zuhanni fognak. Ahogy a termelés, az elosztás és a gyártás előrehalad, költségek a becslések szerint 2030-ra széles körben akár 50 százalékkal is csökkenhetnek, ami a hidrogént pénzügyi szempontból más alacsony szén-dioxid-kibocsátású alternatívákkal, vagy egyes esetekben hagyományos megoldásokkal is versenyképessé teszi. 


A Hidrogén Tanács megbízásából a McKinsey & Company az E4tech közreműködésével kidolgozott jelentés szigorú módszertant alkalmazott, hogy 30 vállalattól példátlanul széles körű 25 ezer adatpontot gyűjtsön és elemezhessen, amelyek a teljes hidrogén-értékláncot négy kulcsfontosságú földrajzi területen (USA, Európa, Japán/ Korea és Kína) képviselik. Egy, az iparági szakértőkből álló független tanácsadó csoport szintén áttekintette az adatokat.

A jelentés szerint több mint 20 különböző olyan hidrogén alkalmazási terület esetén várhatóan jelentős költségcsökkentést lehet elérni, mint például a távolsági és nehéz teherszállítás, az ipari fűtés és az energiarendszer kiegyensúlyozása, amelyek a globális energiafogyasztás körülbelül 15 százalékát teszik ki – ezek anyagi lehetőségeket rejtenek. A jelentés szerint ezt a költségpályát elsősorban az alábbiaknak lehet tulajdonítani: A megújuló villamosenergia-termelés drámai módon csökkenő költségei; az elosztórendszer-infrastruktúra egyre növekvő felhasználása és a gyártás növekedése.


Ennek a lehetőségnek a kiaknázásához a kulcsfontosságú földrajzi területeken ezeket támogató politikai akaratra, illetve 2030-ig körülbelül 70 milliárd dolláros beruházási támogatásra van szükség. Miközben ez egy jelentős összegnek tűnik, az éves globális energiaköltségek kevesebb, mint 5 százalékát teszi ki. Összehasonlításképpen: a megújuló energiaforrásokhoz nyújtott támogatás Németországban 2019-ben körülbelül 30 milliárd dollár.

„A hidrogén tiszta energia jövője közelebb van, mint gondolnánk, mert az ipar keményen dolgozik a még fennálló kihívások leküzdésén. Ez a jelentés is megmutatja, mit kell még tenni, és meghatározza az egyértelmű utat ” – mondta Benoit Potier, az Air Liquide elnök-vezérigazgatója, a Hidrogén Tanács társelnöke. „2020 az energia új korszakának kezdete: mivel a hidrogén a globális energiarendszer részévé válik, kevesebb káros kibocsátásra, nagyobb biztonságra és rugalmasságra számíthatunk. Ez a hidrogén évtizedét jelenti.”


"A Hidrogén Tanács reményei szerint a jelentés megállapításai nemcsak a közvélemény tudatosságát a hidrogénnek a mindennapi élet hatalmában rejlő lehetőségeit növelik, de megcáfolják azt a mítoszt is, miszerint a hidrogénalapú gazdaság a költségek miatt elérhetetlen" – mondta Eui-sun Chung. „Ha globális éghajlati céljainkat a század közepére el akarjuk érni és ki akarjuk használni a hidrogén előnyeit, akkor itt az ideje cselekednünk." 

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését