A Hyundai egymillió autót szeretne eladni 2025-re Amerikában
A dél-koreai Hyundai Motor amerikai leányvállalata bejelentette, hogy az új hobbiterepjárók és a Genesis modellek révén az évtized közepére évi egymillió darab értékesítésére számítanak a helyi piacon.
Az Egyesült Államok egykor ígéretes és jövedelmező autópiacán a globális protekcionizmus és a világgazdaság gyengeségei miatt tavaly 1,1 százalékkal 17,08 millió darabra csökkentek az eladások, miközben a hobbiterepjárók és pickupok 2,8 százalékos növekedése mellett arányuk a korábbi 69,1 százalékról 71,9 százalékra nőtt 2019-ben.
A Hyundai Motor America bejelentette, hogy a járműeladások növelése érdekében tovább erősítik a hobbiterepjárók kínálatát és ezzel 2020-ra 728 ezer darab autó értékesítésével számolnak. A Hyundai 2018-hoz képest 4,7 százalékkal több, 710 ezer járművet tudott értékesíteni tavaly, míg a Kia Motors leányvállalat 615 ezer darabos eladásával 4,4 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi eredményét. A vállalat limuzinjainak értékesítése 8 százalékkal esett vissza tavaly, ám a hobbiterepjárókból tavaly 20,1 százalékkal többet vásároltak, mint egy évvel korábban.
A Hyundai szerint a Tucson öt év után új változatban tér vissza, amely a különböző méretű szabadidő-autókat egészíti ki a kis Venue-től egészen a hatalmas Palisade modellig. A Hyundainál az új Elantra is megérkezik idén, jövőre pedig jön a vállalat első platós pickup modellje is. Az amerikai képviselet emellett idén sokat vár a Genesis luxusmárkától, amely nyáron Amerikában is bemutatja a márka első igazi hobbiterepjáróját, a GV80 modellt. Tavaly a luxuskategória eladásainak 59 százalékát hobbiterepjárók tették ki Amerikában, piaci elemzők pedig azt vetítik előre, hogy ez az arány 2025-re akár 65 százalékot is elérheti.
Mark Del Rosso, a Genesis amerikai vezetője megerősítette, hogy a prémiummárka kínálata 2021 végére hattagúvá egészül ki, vagyis a három meglévő limuzin (G70, G80 és G90) mellé ugyanennyi hobbiterepjáró, valamint egy tisztán elektromos modell is érkezik a jövő év végére. A márka hírnevének növelése érdekében a vállalat idén egy Genesis Ház megnyitását is tervezi New Yorkban, ahol a vásárlók jobb betekintést kaphatnak a márka által nyújtott élményekbe.
A 2019-es év értékesítési adatait figyelembe véve a Hyundai Motor a hetedik legnagyobb autógyártó az Egyesült Államokban. Az élen a General Motors áll, amelyet a Ford, a Toyota, a Fiat-Chrysler, a Nissan-Mitsubishi és a Honda követ.
Forrás: koreaherald.com