A Hyundai idén tízezer Nexo eladását tervezi
A Hyundai a tavalyi robbanásszerű keresletre alapozva idén kétszer annyi Nexo üzemanyagcellás autó értékesítését tervezi, amellyel a hidrogénüzemű járműpiac vezetője maradhat.
A Hyundai Motor 2013-ban kezdte meg a Tucson/ix35 Fuel Cell, világ első üzemanyagcellás crossoverének gyártását. Öt évvel később, 2018 márciusában érkezett meg a teljesen önálló Nexo, amelynek karosszériája alatt már a gyártó legújabb generációs üzemanyagcellás rendszere dolgozik. Amíg ebből a modellből 2018-ban csak 727 darabot adtak el Dél-Koreában, tavaly viszont már 4 194 darab kelt el belőle.
Dél-Koreában ugyanis tavaly számos kormányzati intézkedést hoztak a „Hidrogénalapú Gazdaság Fejlesztéséről és a Hidrogénbiztonságról szóló törvény” keretein belül, amelynek hatására megsokszorozódott a vásárlók üzemanyagcellás modellek iránti érdeklődése. A Hyundai képviselője szerint a vállalat a helyi piac kielégítése mellett szeretné növelni a Nexo Észak-amerikai piacra irányuló exportját is.
A Hyundai Motor 2019 decemberéig összesen 5 128 hidrogénnel működő üzemanyagcellás Tucson/ix35 Fuel Cell és Nexo modellt értékesített Dél-Koreában. A vállalat azt is nyilvánosságra hozta, hogy idén ennek majdnem kétszeresét, összesen 10 ezer üzemanyagcellás jármű hazai értékesítésével számolnak, amivel Dél-Korea lenne az első olyan ország a világon, ahol ötszámjegyű üzemanyagcellás jármű kerül forgalomba egy évben.
A Hyundai Motor az üzemanyagcellás járművek és a hidrogéninfrastruktúra fejlesztésére fókuszál, hogy ezzel is erősítse vezető szerepét a globális hidrogénalapú gazdaság kialakításában. A Hyundai még 2018 decemberében hozta nyilvánosságra „FCEV Vízió 2030” közép- és hosszú távú tervét, amelynek keretében 2030-ra egy évi 500 ezer darab üzemanyagcellás járműveket készítő termelési rendszert kíván létrehozni.
A Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke, Eui-sun Chung 2020-as újévi nyitóbeszédében kihangsúlyozta, hogy a csoport idén az üzemanyagcellás járművek mellett megkezdi a szintén hidrogénnel működő energiatermelő rendszerek értékesítését is, így mutatva utat a hidrogén infrastruktúra bővítéséhez.
Forrás: businessreport.kr