Egy hónapra leáll a Hyundai török gyára


A Hyundai Motor bejelentette, hogy az Izmitben működő termelési bázisukon a helyi piac gyengélkedései miatt időszakosan leállítják a futószalagokat. 

A Hyundai Motor helyi üzeme, a Hyundai Motor Assan idén január 20. és február 6., illetve március 30 és április 13. között beszünteti a termelést. Ezzel együtt a gyár alvállalkozói ugyanezen időszakban szintén leállnak, köztük legnagyobbak, így a Hyundai Mobis és a Hyundai Glovis is bezár. A Hyundai Motor a török kormányzattól is segítséget kért, hogy a bezárás ideje alatt ki tudják fizetni a dolgozók munkabérét, így ennek köszönhetően a dolgozók szokásos juttatásaik 80 százalékát erre az időszakra is megkapják.  


Az autógyártó azért döntött a török üzem részleges munkabeszüntetése mellett, mert a termelési szint az alacsony kereslet miatt jelentősen visszaesett. Törökországban az újautó-eladások 2015-ben még 1 milliós szinten voltak, ám ez a gazdasági válság miatt meredeken zuhanva 2018-ra 640 ezerre esett vissza. Az eladások szintje tavaly tovább csökkent, így november végéig mindössze 399 ezer új autó kelt el az országban. Emellett az exportált autók száma is csökkent, így tavaly a korábbinál 6 százalékkal kevesebb, 1,15 millió jármű került innen más piacokra. 

A Hyundai Motor szintén megérezte a gyengülő helyi piac hatásait. A vállalat Izmitben működő gyárának névleges évi kapacitása 200 ezer darab, ám a 2013 és 2018 közötti időszakban ennél lényegesen több jármű készült. Idén azonban hét év után először lehet a tényleges termelési szint 200 ezer darab alatt, mivel november végéig a tavalyi 186 228 darabnál 14,3 százalékkal kevesebb, 159 673 autó készült az üzemben. A decemberi termelési adatokat még nem hozták nyilvánosságra, ám mivel a gyár átlagosan havonta 15 ezer autót készít, így a végleges éves termelés minden bizonnyal 200 ezer alatt marad.   


Az üzem jövője az itt gyártott két modell új generációtól függ – az i10, amelynek termelése nemrég kezdődött meg, illetve az i20, amely hamarosan szintén bemutatkozik. „Az Európába is exportált i10 és i20 modellek új generációi teszik ki a török gyártóüzem termelésének több mint 90 százalékát” – mondta egy iparági bennfentes, majd hozzátette: „Ha beindul az új modellek hatására a kereslet megemelkedik, ez segíthet a Hyundai török gyárának helyzetén.”

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését