Idén is crossoverek, villanyautók és luxusautók uralják a piacot


A globális kereskedelmi nehézségek és a vásárlói attitűd változásai után az autóipar idén a tavalyihoz hasonló helyzettel néz szembe, ahol a terepjárók, villanyautók és a luxusautók továbbra is népszerűek maradnak.     

A Hyundai Motor Group globális kutatás-fejlesztési központja szerint 2019-ben világszerte nagyjából 87 millió új autót értékesítettek, ami 5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Ez főként a gyengülő keresletnek köszönhető az olyan fejlődő piacokon, mint Kína, India és Brazília, amelyhez a főbb fejlett piacok, az Egyesült Államok és Nyugat-Európa országainak stagnáló eredményei is hozzájárulnak. 


„2020-ban a fejlődő piacokon kisebb növekedésre lehet számítani, de nem akkora mértékben, hogy ez jelentős hatással legyen az egészre. Az USA és az európai autópiacokon az elhúzódó kereskedelmi háborúk és a Braxit problémaköre miatt továbbra is alacsony keresleti szinttel lehet számolni” – mondta Bo-sung Lee, a Hyundai globális kutatóközpontjának vezetője, aki arra számít, hogy idén mindössze 0,4 százalékkal több, 87,3 millió darab új autó kelhet el világszerte. Lee szerint az alacsony megélhetési költségek, az alacsony kamatlábak és az alacsony szintű fejlesztések hármasának globális trendje idén is folytatódik és arra kényszerítik az autógyártókat, hogy csökkentsék autóik előállítási költségeit.   


A Hyundai hazai piacán a koreai vásárlók luxusautók iránti érdeklődése idén tovább folytatódik, miközben minden autógyártó hobbiterepjárókat és elektromos járműveket kíván bemutatni azért, hogy növelje eladásait. 2019 során nagyjából 1,75 millió új autó talált gazdára Dél-Koreában, ami 3,6 százalékkal kevesebb, mint előző évben, ami a külföldi gyártók ellátási nehézségei, valamint az autógyártók főbb modelljeinek öregedése miatt következett be. Az elemzők szerint, habár a gazdasági lassulás idén is folytatódik, a frissített modellek – Tucson, Sorento és Carnival – bemutatása, illetve a ráncfelvarrott, vagy teljesen új SUV modellek, mint pl. a Genesis GV80 pozitív hatással lesz a helyi autópiacra. Mindezek hatására a hobbiterepjárók aránya 35,6 százalékról várhatóan 36,9 százalékra növekszik. 


Piaci elemzők arra is számítanak, hogy a tisztán elektromos meghajtású járművek eladásai lendületet vesznek a főbb piacokon, különösképp az európai emissziós normák szigorodásának köszönhetően, miközben az autógyártók még tanulmányozzák a piacot és új modelleket mutatnak be. Az elemzők szerint idén 4,29 millió villanyautó kelhet el, vagyis 15,3 százalékkal több, mint 2019-ben.   


„Miközben az autógyártóknak az elmúlt évek során ’aranyéletük’ volt értékesítési eredményeikkel, döntő jelentőségűvé vált számukra, hogy a paradigmaváltás hullámát meglovagolva az önvezető autókra és a belsőégésű motorok helyett elektromos járművekre összpontosítsanak." – mondta Pil-soo Kim, a Daelimi Egyetem gépjárműmérnöki professzora. „2020-ban a dél-koreai autógyártóknak, köztük a piacvezető Hyundainak világosabb képet kell kidolgozniuk villanyautóterveiről, miközben heves verseny zajlik az információs és kommunikációs technológiai cégek és az autógyártók között az autonóm vezetési platformok és a kapcsolódó technológiák terén" – tette hozzá.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését