A Hyundai új intelligens váltórendszert fejlesztett


A Hyundai csoport kifejlesztette a világ első prediktív infokommunikációs technológiával működő (ICT) váltórendszerét, amellyel az autó automatikusan az út és a forgalmi viszonyoknak megfelelő optimális sebességfokozatot választja ki.

A Hyundai Motor és a Kia Motors bejelentette, hogy kifejlesztették a világ első prediktív információs és kommunikációs technológiájú (ICT) váltórendszerét, amely lehetővé teszi a jármű számára, hogy automatikusan az optimális sebességfokozatba váltson, miután azonosította az előtte álló út- és a forgalmi viszonyokat. A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a technológiát a jövőben forgalomba kerülő modellekben vezeti be. A rendszer fejlesztése során a vállalatok mintegy 40 fontosabb szabadalmat nyújtottak be Dél-Koreában és külföldön.

Amíg az automatikus sebességváltókban használt technológiák a járművezetők preferenciáit is figyelembe veszik, például az intelligens vezetési üzemmód - amely a legtöbb jelenlegi Hyundai és Kia modellhez elérhető - az ICT váltórendszeraz első olyan technológia, amely az út- és a forgalmi viszonyok alapján automatikusan képes fokozatot váltani.


Az ICT váltórendszer egy intelligens szoftvert használ a sebességváltó vezérlő egységben (TCU), amely összegyűjti és értelmezi az alapjául szolgáló technológiák valós idejű adatait, ideértve a 3D navigációt, a precíz térképpel, valamint az intelligens sebességtartó kameráinak képét és radarok adatait. A 3D navigációs adatok magukban foglalják a magasságot, a lejtési szöget, a kanyarívet és a különféle útvonal eseményeket, valamint az aktuális forgalmi feltételeket. A radar érzékeli a jármű és mások sebességét és másokhoz viszonyított távolságot, valamint egy előretekintő kamera biztosítja a sávinformációkat.

Mindezen adatok felhasználásával a TCU egy mesterséges intelligencia algoritmussal előre jelzi a valós idejű vezetési helyzetekben az optimális váltási forgatókönyvet és ennek megfelelően váltja a sebességváltó fokozatait. Például, ha viszonylag hosszan tartó lassulásra számít és a radar nem észlel sebességkülönbséget az előtte haladó autóval, a sebességváltó tengelykapcsolója ideiglenesen üresbe vált az üzemanyag-hatékonyság javítása érdekében.


Amikor a Hyundai és a Kia egy ICT váltórendszerrel felszerelt járművet teszteltek egy sok kanyarral rendelkező úton, a váltások gyakorisága körülbelül 43 százalékkal csökkent a rendszer nélküli járművekhez képest. Ennek megfelelően a rendszer mintegy 11 százalékkal csökkentette a fék működésének gyakoriságát, ezáltal minimalizálva a vezetési fáradtságot és a fék kopását. Amikor az autópályára felhajtásnál nagy gyorsulásra van szükség, a vezetési üzemmód automatikusan Sport módra vált, megkönnyítve ezzel a forgalomhoz felzárkózást. Ezután a jármű automatikusan visszavált az eredetileg beállított üzemmódba, lehetővé téve a biztonságos és hatékony működést.

Ezenkívül a motorfék automatikusan működésbe lép a gázpedál felengedésekor, amikor a rendszer fekvőrendőröket, a lejtőn haladást és sebességkorlátozást érzékel az úton. Az elöl haladó kocsitól való távolság változásait az első radar észleli és a megfelelő sebességfokozatot automatikusan úgy állítja, hogy ezzel is javítsa az utazás minőségét. A rendszer az autonóm technológiával is összhangban van, amely folyamatosan fejlődik. Az ICT váltórendszer javítja az üzemanyag-hatékonyságot és stabil vezetési élményt biztosít az önvezető járművek korszakában azáltal, hogy a valós idejű út- és forgalmi viszonyoknak megfelelő viselkedésével jobb teljesítményt nyújt.


A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy egy még intelligensebb erőátviteli technológiává fejleszti tovább az ICT váltórendszert, amely az LTE vagy 5G kommunikáción alapuló forgalmi jelzésekkel képes kommunikálni és azonosítani a járművezetők szokásait, amivel tovább finomíthatják a sebességváltó vezérlését. „A járművek az egyszerű mobilitási eszközökön túl intelligens mobilitási megoldásokká fejlődnek" – mondta Byeong Wook Jeon, az Intelligens Hajtáslánc-ellenőrzési Kutatólaboratórium vezetője. „Még az autó olyan hagyományos területei, mint például az erőátviteli rendszer is a mesterséges intelligencia technológiájának integrálására tett erőfeszítések révén az ICT az intelligens mobilitásra optimalizált csúcstechnológiává fejlődik."

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését