Így alakították át a Hyundai Grandeurt


Az új Grandeur iránt hatalmas az érdeklődés elsősorban annak innovatív változásai miatt, ezért az egyik koreai autós újságíró elvitte egy próbakörre az autót – és vele a Grandeur fejlesztőjét is.  

A Hyundai tavaly novemberben mutatta be a Grandeur modellfrissített változatát, amelynek fejlesztésekor minden eddiginél nagyobb figyelmet szenteltek az innovatív változásoknak. Autós újságíróként Byeong Kwon Min számos különböző autót próbált már ki – de a mellett lévő ülésen most ott az autó fejlesztője, ami ritka lehetőség. Így aztán a kapott különféle visszajelzések alapján a lehető legtöbb kérdést igyekezett feltenni neki. 


JiHye Lee a legfiatalabb a projektmenedzserek között, aki az új Grandeur modell fejlesztéséért volt felelős. Fiatalos megjelenése ellenére már öt éve közepes és nagy limuzinok fejlesztésével foglalkozik. Az összes trükkös és nehéz kérdésre habozás nélkül tudott válaszolni. Az első és legfontosabb kérdés: „Minek ilyen sok változás?” 


„A mi célközönségünk Korea. Az új Grandeur sokkal másképp nézne ki, mint amilyen most, ha a tengerentúli piacokat vettük volna figyelembe” – mondta JiHye. „Egyszerűen csak meg akartuk változtatni a közútak hangulatát” Ahogy elmondta, a Grandeur a Hyundai zászlóshajója. Még akkor is túl kell élnie, ha mindenki hobbiterepjárókat vásárol, vagy ha versenytársai folyamatosan továbbfejlődnek.


A új Grandeur tengelytávja 40 milliméterrel hosszabb lett, ami biztosan nem volt könnyű döntés az autógyártó számára. Ennek oka, hogy a fejlesztésben és a gyártásban még egy apró változtatásnak is nagy beruházási vonzata van. A kibővített tengelytáv nemcsak egy tágasabb utasteret eredményez, hanem jobb megjelenéshez is vezet „A hátsó ajtók és az utasoldali külső panel karaktervonalának megváltoztatásához a C-oszlop terjedelmét is meg kellett változtatnunk. Ugyanez történt a hátsó lámpatestekkel is. Soha nem egy egyszerű ok miatt történik” – mondta JiHye. 


A C-oszlop meredekebbnek látszik a hátsó ablakkeret miatt, de a hátsó ablak is jobban hátradőlt, így a csomagtartó fedele rövidebb lett. De félreértés ne essék, a csomagtér változatlan maradt. A nyújtott tengelytáv csakis a nagyobb hátsó utastér miatt lett kialakítva. A hátsó ülés elhelyezése szintén változatlan maradt. „Az üléseket úgy terveztük, hogy az autóban utazó összes utas számára megfelleő legyen. Valójában nem kellett megváltoztatni az ülés pozícióját, mert ügyfeleink már eddig is elégedettek voltak vele. Az állítható ülések kevésbé kényelmesek lettek volna alacsonyabb emberek számára” – mondta JiHye.


Ám ha összehasonlítjuk az 1990-es években megjelent régi idők Grandeur-ével, a hátsó ülés kissé unalmasnak tűnik. Nincs már klímakezelő a hátsó üléseknél, csak egyetlen audio gomb. „A Grandeur egyre inkább tulajdonosára koncentrál. Örülünk, ha ügyfeleink a szellőztethető első üléseket hozzáadott értéknek tekintik az új modellben" – mondta JiHye. A korábbiaktól eltérően az új Grandeur vezető-központú jármű, ahol gondoskodtak a remek hátsó ülések kialakításáról is. A tengelytáv a jobb stabilitás érdekében sokkal hosszabb lett és a jármű sokkal gyorsabban és hatékonyabban képes reagálni az útviszonyokra.


Az új Grandeur tervezői a hang- és rezgésszigetelésre is nagy hangsúlyt fektettek. „Az álló autó zaját 37-ről 36 decibelre, a menetzajt 63dB-ről 62dB-re csökkentettük. El sem tudod képzelni, milyen nehéz egy alapvetően csendes autót még csendesebbé tenni ” – mondja JiHye. Ehhez még több szerkezeti ragasztót használtak, javították a torziós merevséget, vastagabbá tették a hátsó ablakot és jobb hangelnyelő anyagokat alkalmaztak.


Viszont minden fáradozásuk megtérült végül. Az új Grandeur 3.3 kisebb menetzajával kiemeli a V6 motorjának selymes hangját. Javították a kormányzási nyomatékot és az áttétel minőségét is. A kormányzás szempontjából a mérnökök és fejlesztők általános célja nem változott sokat a Grandeur IG gyártásának kezdete óta. A fiatalosabb és sportosabb kormányzási érzettel az új Grandeur stabil működéssel és jó menetkényelemmel büszkélkedhet. Nyilvánvaló, hogy az autó a kiegészítő hangszigetelés és a hosszabb karosszéria miatt nehezebbé vált. De a különbség mindössze 10 kg, „a drágább, de könnyebb eszközöknek köszönhetően” – mondja JiHye.


Nagy változások történtek az utastér az első felében is. Egy teljesen digitális műszeregység, amelyhez a multimédiás rendszer kijelzője is kapcsolódik, mindkettő 12,3 colos és eléggé csúcstechnológiának tekinthető. A középkonzol extra helyet kapott, mivel a váltókar és a kézifék karja is eltűnt. Csak kevés időt vesz igénybe, amíg a járművezetők megszokják a vadonatúj váltógombokat. A középkonzol fölötti tálcán kapott helyet a vezeték nélküli mobiltöltő, amely lehetővé teszi bármely okostelefon kényelmes töltését – de van egy kis probléma. Azoknak, akiknek a telefonja nagyobb, mint a Samsung Galaxy Note 10+, néha nehéz lehet a töltés. A középső konzol végtelen növelésére azonban nem volt lehetőség. Ezzel a problémával más gyártók is küzdenek.


A Hyundai Sonata volt az első olyan modell, amelynek automata sebességváltója gombokkal rendelkezik. A 12,3 colos digitális műszeregység, a kormánykereket és a multifunkciós kapcsolókat is elsőként a Sonata modellben használták. „Technikailag azonban nem azonosak" – mondta JiHye. „A két modell műszerfalának grafikai részletei eltérőek, és a karokhoz különböző anyagokat használtunk. Az intelligens sebességtartó gombja is más.” Még a külső tükrök is különböznek, bár valószínűleg meglehetősen hasonlóak. Az új Grandeur visszapillantó monitorának kamerája is eltérően van kalibrálva.


Az intelligens testtartás vezérlő egy speciális funkció, amelyet a Hyundai a Szöuli Nemzeti Egyetemmel közösen fejlesztett ki. Ez a funkció nemcsak a vezető testméreteihez optimalizált vezetési pozíciókat javasol azáltal, hogy információkat és tevékenységeket javasol a gerinc fáradásának enyhítésére, de az intelligens testtartás-vezérlés valóban olyan intelligens vezetési környezetet kínál, amelynek középpontjában a vezető egészsége áll. A világon elsőként itt alkalmazott utas relaxációs komfort ülés úgy állítható be, hogy az utas testét semleges helyzetbe hozza, hogy kényelmes és pihentető utazást biztosítson. 


Az új Grandeur fejlett légtisztító rendszerrel is rendelkezik, amely kellemes beltéri légkört tart fenn, valamint egy intelligens önellenőrző rendszerrel is fel van szerelve, amely hosszú utazások során elősegíti a vezető egészségét és fokozza a vezető elégedettségét is. JiHye ötlete volt az, hogy az új Grandeur minden csúcstechnológiát megkapjon. „Büszke vagyok, amikor az ügyfelek pozitívan reagálnak erre a funkcióra.” A szállópor érzékelő valós időben figyeli az autó belsejében a levegő minőségét és folyamatosan frissíti a képernyőn a levegőminőség megjelenítését. Amint a szállópor koncentrációja egy bizonyos pontot elér, például egy alagútban, a légtisztító funkció automatikusan bekapcsol, hogy biztosítsa a tiszta és friss utasteret. Ezt a funkciót hangutasításokkal is aktiválni lehet, még akkor is, ha az kézzel ki lett kapcsolva. Az új Grandeur rendszere megérti, amikor a sofőr azt a parancsot adja: „zárja be az ablakot” vagy „aktiválja a légkeringetést”, így lehetővé teszi a vezetőknek, hogy két kezüket a kormányon tartsák és kizárólag a vezetésre összpontosítsanak. Még a csomagtartót is kinyitja, csak mondani kell.


Az új Grandeurt autópályás vezetéstámogató rendszerrel is felszerelték (HDA) amely azonban jogi okokból limitált ideig engedi csak meg, hogy a vezető levegye kezét a kormánykerékről. Emellett az új Grandeurben olyan csúcstechnológiák kerültek beépítésre, mint a távirányítható intelligens parkolási asszisztens, a felső konzolba épített Hi-pass rendszer és a beépített kamera, amelyet a Hyundai a Sonata DN8 modellben korábban már bemutatott. Az új Grandeur azonban nem rendelkezik digitális kulccsal vagy az ajtófogantyúkba épített speciális érintésérzékelővel, „mert ezek autómegosztási szolgáltatásokhoz vannak. Úgy gondoltuk, hogy ezekre nem lehet szükség a felső kategóriában” – mondta JiHye. Ha valóban teljes modellváltás lett volna, akkor a kiegészítő modult az ajtóba integrálták volna.


Nem sajnálja, hogy nem kapott több „első” címet az autó? „Nyugodtan mondhatom, hogy az összes rendelkezésre álló legkorszerűbb technológiát beépítettük. És örülünk annak, hogy elégedetté tettük ügyfeleinket” – válaszolta JiHye Lee, aki még mindig húszas éveiben járva már most a Grandeur következő generációjának briliáns ötleteinek megvalósításán dolgozik.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését