Egy reneszánsz ember - Albert Biermann és ahogyan átalakította a Hyundait


Biermann munkája minden mérnök álma volt: az alapoktól felépíteni a Hyundai új sportmárkáját, amelyhez szinte teljesen szabad kezet is kapott. 

Albert Biermann egy olyan név, amelyet a német nagyteljesítményű autók rajongói már a BMW M márkánál megismerhettek, hiszen az ő ott töltött ideje olyan aranykor volt, amikoraz E46 M3 és az E39 M5 született, ám a Hyundainál végzett legújabb munkái azok, amelyek valóban elismerésre méltóak. Miután 2015-ben Biermann csatlakozott a Hyundaihoz, vezetésével felépítette az N márkát és annak modelljeit. Biermann most elmagyarázza, ő és csapata pontosan min dolgozott az elmúlt négy évben, és miért olyan fontos  ez a nagyteljesítményű járművek tervezési és mérnöki munkájában.


Hogyan jött létre az N márka és ez mit takar? 

Eredetileg az N pusztán Namyangot jelentette [a Hyundai központi tesztközpontja Dél-Koreában], és mindig is a Hyundai sportmárkájának jelképe volt. Nem vagyok biztos benne, eredetileg ki jött elő az ötlettel, mert akkoriban még a BMW-nél voltam. De őszinte leszek, amikor először átmentem a Hyundaihoz, az én feladatom az N projekt kidolgozása volt, és azt hittem, hogy a Namyang kifejezés valójában nem jelent semmit sem a Hyundai-on kívüli emberek számára. Tehát kicsivel később egy kiterjesztett jelentéssel álltam elő, amely kapcsolódik a Nürburgringen lévő tesztközpontunkhoz, így most az N mind Namyangot, mind a Nürburgringet jelölheti. Ugyanakkor nagyon keményen próbáltam megbizonyosodni arról, hogy a termékek teljesen különbözni fognak-e a hagyományos modellektől. Most néhány évvel később itt tartunk és ez elég jól működik.


Most, hogy az N már a piacon van, mit tanult ebből, mit tenne másként és hogyan növekszik tovább az N márka? 

Nyilvánvalóan sokat tanultunk és folyamatosan folytatjuk a tanulást. Soha nem állunk meg. Úgy gondolom, hogy eddig ez nagyon jól sikerült, és továbbra is szorgalmazom, hogy megbizonyosodjunk arról, a jövőben még jobbat készítünk. Csak azt sajnálom, hogy nem 20 évvel ezelőtt kezdtük el ezt az egész dolgot. El sem tudom elképzelni, hol tartanánk most, ha így tettünk volna! De ebben az a lényeg, az N márka legizgalmasabb része a jövő. Még mindig csak nagyon az elején tartunk.


Milyen modellek vannak jelenleg készülőben és a jövőben láthatunk még koncentráltabb N autókat is? 

Sok új modell van a tesztelési és fejlesztési folyamatban egyaránt. Úgy gondolom, hogy az N márka még gyorsabban fog bővülni az elkövetkező öt évben, mint az első öt évben. De ezekről a modellekről még nem tudok beszélni, csak azért, mert ezt nem tehetem! Kivéve az új nyolcfokozatú DCT váltót, amely idén kerül az i30 N modellbe. És már köztudott, hogy könnyített i30 N is készítünk (a Project C], ám ez csak balkormányos kivitelben a német piacon és korlátozott számban lesz elérhető. De nézze, ezek az autók még csak a kezdetet jelentik. Az elkövetkező öt évben még sok minden várható és igen, néhány új modell még inkább a rajongókra koncentrál.


Most, hogy elindult, hogyan fogadták az N márkát a Hyundai-on belül? Sikeresnek tekintik-e és az autókkal pénzt keresnek-e a Hyundai számára?

Néhány hónappal ezelőtt rájöttünk, hogy az i30 N a tavalyi i30 németországi értékesítés 28 százalékát tette ki. Teljesen lenyűgözött, különösen azért, mert tudtuk, mi volt az N modellek eredeti értékesítési előrejelzése. Tegnap már azt mondták, hogy ez most 34 százalék. Ez hihetetlen. És azt hiszem, hogy az arány csak kicsit kisebb az Egyesült Királyságban. Ezek a számok jóval meghaladják a Hyundai várakozásait. Tehát igen, azt lehet mondani, hogy az N-t nagyon jól fogadták a márkán belül! És igen, ezzel jó pénzt keresnek a vállalat számára.


Változott-e a jövőbeli N modellek fejlesztése az első autók megjelenése óta?

Az N folyamatosan fejlődik. Ez egy olyan márka, amely a jövőben sokkal gyorsabban fog növekedni és bővülni. A Hyundai-nál folyamatosan változtatunk a dolgokon – ez a vállalat egyik legnagyszerűbb része, mivel családi tulajdonban van, így sokkal gyorsabban tudunk reagálni és cserélni a dolgokat, mint más nagy autóipari vállalatok attól függően, hogy mit akarunk csinálni, és, hogy a piac merre megy. Ez a rugalmasság feltétlenül kulcsfontosságú a Hyundai előnyeinek biztosításához.


Van-e pénzügyi korlátozás az N márkán belüli autókra, vagy a határ a csillagos ég?

Az összes N szériás autót ésszerűen kell beárazni, függetlenül attól, hogy milyen vetélytársakkal versenyeznek. De amint látni fogja a közeljövőben, nincs külön pénzügyi korlátozás arra, hogy milyen autókat gyártsunk. Ha úgy gondolom, hogy itt a megfelelő idő egy középmotoros N modell elkészítésére, amely akár egy Porschéval is versenyre kelhet, akkor elkészítsük ezt az autót. Ez ennyire egyszerű. Lehet, hogy az erőátvitel kissé különbözni fog a hagyományos Porschéktól, de filozófiai szempontból nincs korlátozás. Mint mondtam, tényleg még csak az elején tartunk.

Forrás: evo.co.uk

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését