Számos N modellt vezet be a Hyundai a közeljövőben


Miután nagyjából már egy éve nem mutatott be sportos N modellt, a Hyundai most új sportszériákat és frissített, vagy bővített választékú N logós modelleket készül bevezetni a közeli jövőben.

Az első N szériás modell, amit a Hyundai hamarosan bemutat, a Veloster N szériájához kínált 8 fokozatú DCT váltóval felszerelt változat lesz. Tavaly összesen ezer (1 005 db) Veloster N kelt el Dél-Koreában, ahol a sportmodell népszerűsége a hagyományos modellekkel vetekszik, ám az automata váltókhoz vonzódó hazai piac miatt a kizárólag kézi váltóval elérhető sportmodell csak korlátozott lehetőséget adott a bővülésre. 
   

Ez a probléma azonban idén megoldódni látszik, a Hyundai ugyanis kifejlesztette azt a 8 fokozatú nedves DCT váltóművet, amely képes megfelelően megbirkózni a Veloster N teljesítményével, így az új fejlesztést a Kia Sorento után hamarosan a sportkupé is megkaphatja. A 2 literes benzines turbómotor 275 lóerős változata a 8DCT váltóval a Veloster N 9,8l/100 km fogyasztást produkált a koreai mérésen. A DCT váltós Veloster N áprilisban mutatkozik be Dél-Koreában.    


A Velostert követően érdemes néhány szót ejtenünk az új Elantráról is, amelyből szintén készül sportos változat. Amíg azonban a korábbi hírek szerint a Hyundai az Elantra új generációjából csak sportos kiegészítőkkel ellátott N Line verziót tervez, a legújabb értesülések szerint valóban készül egy olyan N Line változat, ami az eddigi Elantra Sport modellt váltja fel, ám emellett a vállalat egy izmosabb, valódi N sportmodellt is fejleszt. 


Amennyiben ez valóban megvalósul, az N Line a korábbi Sport verzióhoz hasonlóan a 200 lóerő körüli teljesítményű 1.6 T-GDI motort kapja, míg az N várhatóan ugyanazt a kétliteres turbómotort kapja, mint az i30 és a Veloster N. Vagyis a maximális teljesítmény szintén 275 lóerő körül várható, amit egy hatfokozatú kézi és az új 8DCT sebességváltóval fognak szerelni, hogy kielégítsék az erre fogékony koreai és nemzetközi vásárlóközönséget. Ezzel az Elantra N lehet az első sportlimuzin a Hyundai N sportmodelljeinek kínálatában.


Eközben a nyolcadik generációs Hyundai Sonata nagyteljesítményű változata nagy valószínűséggel N Line kivitelben érkezik meg a típus kínálatába. Habár az N Line elsősorban egy olyan felszereltségre utal, amely a sportosabb látványra és vezethetőségre összpontosít, az új Sonata N Line a többi változatnál erősebb 2.5 literes turbómotort és új, 8 fokozatú DCT váltót kap és ezzel jóval túlszárnyalja az egy éve bemutatott Sonata Turbo 1.6 literes T-GDI motorjának 180 lóerős teljesítményszintjét. 


Amellett, hogy a Turbo változatok szinte látványban nem sokban különböztek a Sonata hagyományos változataitól, a kínálat csúcsára pozícionált legerősebb kivitel nemcsak több lóerőt, de több sportos kiegészítőt is kap. Az új Sonata N Line a várakozások szerint egyedi 19 colos könnyűfém keréktárcsákat és olyan dupla kipufogóvégeket kap, amelyek teljes mértékben illeszkednek az N sportmárka stílusához. Az új 2.5 literes T-GDi motorral szerelt Sonata N Line várhatóan 290 lóerős teljesítménnyel még az idén megérkezik.    


A Hyundai frissítés előtt álló kompakt Kona crossovere a benzines, a dízel, a hibrid és a teljesen elektromos változatok után idén végre nagyteljesítményű változatban is bemutatkozik. A vállalat a Konát már a tervezés kezdeti szakaszaitól kezdődően úgy fejlesztette, hogy a modell környezetbarát és nagyteljesítményű hajtásláncokat is be tudjon fogadni. 


Ennek megfelelően az új, frissített Kona modellre épülő N verzió is megkapja az i30 N méltán dicsért 2.0 T-GDI erőforrását a hozzá kapcsolódó hatfokozatú manuális, vagy az opcióként kínált 8DCT váltóval. A formavilág alapvetően nem változik, sportos kiegészítőkre (19 colos felnik, Brembo fékek, adaptív lengéscsillapítás, stb.) viszont számítani lehet. A jelenleg tesztelés alatt álló Kona N valamikor az év második felében, vagy 2021 elején mutatkozhat be.     


A nagyteljesítményű N sportszéria legújabb tagjaként a régen várt i20 N jelenik meg a kínálatban hamarosan. Az új i20 N ugyanolyan módosításokat és kiegészítéseket fog kapni, mint a nagyobb i30 N, így az alacsonyabbra ültetett, merevebb rugókkal felszerelt kisautóhoz sportos légterelőidomokat, kissé átrajzolt hűtőmaszkot és lökhárítókat kap, a teljesítményhez illeszkedő fékekkel és direktebb kormányzással együtt.   


Az új i20 N szériáját viszont befoglaló méreteinél fogva várhatóan nem a kétliteres turbós benzinese fogja mozgatni, hanem az eddig már számos sportos és hagyományos Hyundai és Kia modellben bizonyított 1.6 literes T-GDI új generációs SmartStream erőforrása. Ezzel a motorral az i20 N vélhetően a Ceed GT változattal azonos 204 lóerős teljesítményt fog tudni elérni, amit a hatfokozatú kézi váltó mellett 7 fokozatú DCT váltórendszerrel is kínálni fognak az év második felében debütáló újdonsághoz.     


Végül, de egyáltalán nem utolsósorban meg kell említenünk a Hyundai első N szériás modelljét, az i30 N változatot, amely a normál i30-hoz hasonlóan hamarosan elérkezik a félidei frissítéséhez. Az N széria várható kialakítását a Hyundai már a frissített N Line változat bemutatásával már ugyan megelőlegezte, ám az is elképzelhető, hogy ezen azért némileg még módosítani fognak az év második felében esedékes bemutatóig. 


Technikailag az i30 N a Veloster N változatához hasonlóan fejlődik tovább, vagyis az eddigi hatfokozatú manuális mellett szintén megkapja az új fejlesztésű 8DCT sebességváltót. Nem ez lesz azonban az egyedüli változás, hiszen a hírek szerint az i30 N teljesítménye 5 lóerővel 280-ra emelkedik, amellyel párhuzamosan megszüntetik a kisebb teljesítményű 250 lóerős változatot.     


Látszik tehát, hogy a Hyundai a hagyományos modellek mellett az N szériás sportverziók terén is modelldömpingre készül, amelyek között a fentiekben nem részletezett további modellek, pl. a Tucson N is elképzelhetőek a távolabbi jövőben. 

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését