Áprilisban debütál a Hyundai Veloster 8DCT váltója


A Hyundai Motor áprilisban tervezi bemutatni vadonatúj nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltóval felszerelt Veloster N modelljét, amelytől az érdeklődés további növekedését várják. 

A Veloster modell nagyteljesítményű N sportváltozatát 2018 júniusában mutatták be Dél-Koreában, amely az i30 N után a márka második valódi sportmodelljeként jelent meg. A Korea mellett azóta az észak-amerikai piacon is árusított modell alapváltozata 2.0 literes T-GDi motorja 250 lóerős, míg a Performance változatban ugyanúgy elérhető a 275 lóerős teljesítményszint, akárcsak az európai piacra tervezett i30 esetében.  


A Veloster N változatában megjelenő új 8 fokozatú nedves DCT egy teljesen új fejlesztés, ami lényegesen különbözik a Hyundainál eddig használt száraz 7DCT váltótól. Az új egység képes a nagyteljesítményű erőforrások megfelelő kezelésére, aminek révén a korábbi DCT-nél 30 százalékkal gyorsabban tud reagálni és emellett takarékosabb is annál.   

A Hyundai száraz DCT sebességváltóival ellentétben nedves tengelykapcsolót és hidraulikus működtetést alkalmaztak, így az elviselhető nyomaték jóval nagyobb lehet, mint a száraz tengelykapcsolók esetében. Ez a nyomatékmaximum a benzines autók esetében 470 Nm, míg dízelmotoroknál 520 Nm lehet. Az új DCT váltót a Hyundai csoport összkerékhajtású modelljeibe is beépítik a jövőben.  


Ezenkívül az új 8DCT csökkenti az energiaveszteséget azáltal, hogy minimalizálja a súrlódást és az olajveszteségeket a hidraulikus rendszerben. Az energiaátviteli hatékonyság 93,8 százalék. A nedves tengelykapcsoló rendszer felépítése viszonylag bonyolult és magas gyártási költségekkel jár, viszont nagy elviselhető nyomatékával meg tud birkózni az olyan nagyteljesítményű motorokkal, mint például az új SmartStream G2.5 T-GDi vagy a SmartStream D2.2 dízel.

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését