Gyártásban az új Hyundai Creta
A Hyundai indiai képviselete a modell március közepére időzített piaci bevezetése előtt Chennaiban megkezdte a kívül-belül átalakított második generációs Creta kisterepjáró sorozatgyártását.
A Hyundai Motor India vállalat még februárban az Új-Delhiben megrendezett Auto Expo kiállításon leplezte a középkategóriás hobbiterepjáró-piacot éveken át uraló Creta modelljének új, második generációját. A vállalat a tervek szerint március 17-én mutatja be a hazai piacon az új Creta modellt, amelynek előkészítéseként néhány napja elindult az autó sorozatgyártása.
A több mint fél évtizede bemutatott Hyundai Creta most leváltott első generációja valóban sikeressé tette saját szegmensét. Az ötszemélyes kisterepjáróból havonta jóval több, mint tízezer példány talált gazdára átlagosan, ami a többi konkurens autógyártót is arra ösztökélte, hogy saját modellel jelenjen meg, ám egyikük sem tudta megtörni a Creta vezető szerepét. Ám ahogy telt az idő, egyre fejlettebb konkurensek jelentek meg a piacon, köztük a Kia Seltos, amely tavaly augusztus óta már megszorongatta a Creta elsőségét.
Most azonban érkezik a teljesen új Hyundai Creta modell, amely teljesen átalakult, progresszív formájával a Kínában korábban megjelent ix25-öt követi. Ugyanazok a meghökkentő formatervezési elemek jelennek meg, így a frontrészen a kettéosztott fényszórók, új ködlámpák és lökhárítók jellemzik, ám ennél is furább a hátulnézet, ahol az első kialakítással párhuzamos osztott lámpafelületeket és lökhárítókialakítást találunk.
A belső térben azonban kicsit visszafogottabban fogott a Hyundai indiai tervezőinek ceruzája. A kínai ix25 változatoktól eltérően a négyküllős kormánykerék a Sonatát (és az új i20-at) idézi, a középkonzolról viszont eltűnt a hatalmas tabletszerű álló érintőkijelző, helyére egy jóval hagyományosabb, széles kijelzővel rendelkező multimédiás egység került. Ezzel együtt a középső kijelző alatt maradt hely a klímakezelő hagyományos tekerőgombjainak is.
Motorok terén az új Creta a Kia Seltos-ból ismert erőforrásokkal lesz kapható: a 115 lóerős 1.5 literes szívóbenzineshez hatfokozatú kézi, illetve CVT automata társítható, míg az ugyancsak 1.5 literes CRDi dízelmotorhoz kívánságra hagyományos automata is kérhető. A Hyundai később akár a Seltosban is kapható 1.4 literes, 140 lóerős T-GDI benzinmotort is bevezetheti, amihez a kéziváltó mellett 7DCT váltó is kapható lesz.
Forrás: gaadiwaadi.com